اسناد: باج‌گیری غلامان ایران در بدل اعزام افغان‌ها به جنگ ایران‌ـ‌عراق

اسناد: باج‌گیری غلامان ایران در بدل اعزام افغان‌ها به جنگ ایران‌ـ‌عراق

رژیم سفاک ایران، سالهاست که از رنج‌ها و بی‌پناهی هم‌میهنان ما سوءاستفاده رذیلانه نموده گروه گروه آنان را به جنگ‌های ویرانگر گسیل داشته است. جنگ‌هایی که جز پرکردن خزانه رهبران فاشیست «ولایت فقیه» و تباهی و کشتار سودی در پی ندارد. اگر این روزها هموطنان ما به بهانه‌های گوناگون به سوریه اعزام می‌گردند، اما در جریان جنگ ایران ــ عراق، جوانان‌ ناآگاه ما از طریق گروه‌های هشتگانه(۱) دستپخت ایران به خط اول فرستاده شدند که هزاران تن شان کشته شدند.

«مجاهد»، نشریه «سازمان مجاهدین خلق ایران» در شماره ۱۸۳ (سال پنجم، اول جدی ۱۳۶۲) اسنادی به نشر رسانید که نشان می‌داد چگونه گروه‌های افغان در بدل فرستادن جوانان افغان به جبهات جنگ، با چانه‌زنی از رژیم پول و امکانات به چنگ می‌آوردند.

اسناد: باج‌گیری غلامان ایران در بدل اعزام افغان‌ها به جنگ ایران‌ـ‌عراق

سند اول نامه‌ای از جانب «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است که از سازمان «نیروی اسلامی» (یکی از گروه‌های هشتگانه) «به دلیل وضعیت خاص در جبهه‌های ایلام»، خواهان تدارک فوری «نیروی ورزیده» گردیده است.

اسناد: باج‌گیری غلامان ایران در بدل اعزام افغان‌ها به جنگ ایران‌ـ‌عراق

سند دیگر از «سازمان نیروی انقلاب اسلامی افغانستان» با امضای شاه محمد حسن کریمی، «مسئول و سرپرست سازمان» عنوانی «سپاه پاسداران» است که از «برادران» برای دریافت معاش بیشتر برای آنانی که به جبهات رفته اند چانه‌زنی شده است.

اسناد: باج‌گیری غلامان ایران در بدل اعزام افغان‌ها به جنگ ایران‌ـ‌عراق

مکتوب بعدی بازهم از سازمان «نیروی اسلامی» است که لیست ۱۳ تن از کشته‌شدگان در جبهه کرمانشاه –ایلام را با مشخصات شان به «سپاه پاسداران» فرستاده تا از طریق «بنیاد شهید» به نام آنان امکانات و پول ارسال گردد.

اسناد: باج‌گیری غلامان ایران در بدل اعزام افغان‌ها به جنگ ایران‌ـ‌عراق

«خبرگزاری فارس» متعلق به دولت ایران، در گزارشی به تاریخ ۲ میزان ۱۳۹۳ تعداد افغان‌های کشته‌شده در جنگ عراق را «بیش از ۲۰۰۰» تخمین زده است که آمار واقعی به یقین بالاتر از این است. (سایت ویکی پیدیا بر اساس منابع ایرانی، این تعداد را حدود ۴۵۰۰ تن ذکر کرده است) سران گروه های مزدور ایران چون خلیلی، محقق، محسنی، دانش، اکبری، عالمی بلخی و غیره از خون جوانان افغان هرکدام میلیونر شده زندگی شاهانه دارند و حتی فرزندان اکثر شان در بهترین پوهنتون های جهان تحصیل کرده امروز معین و دیپلمات و سفیر اند اما بازماندگان افغان‌هایی که به دلیل خیانت‌های اینان کشته شدند تا امروز در سیهروزی بسر می‌برند. دولت سفاک ایران نام این جنگ را «دفاع مقدس» گذاشته بود اما نه اعضای خانواده سران رژیم در این «دفاع مقدس» سهم گرفتند و نه از مزدبگیران افغان شان و در نهایت هم خمینی جلاد برغم همه شعارهای بلندبالا، با «نوشیدن جام زهر» سر تسلیم فرود آورد.

امروز این جنایت بصورت وحشتناک‌تر و خاینانه‌تر با گسیل جبری افغان‌های بدون مدرک در ایران به درگیری‌های سوریه جریان دارد، اما جیره‌خواران وطنی ایران و دولت وحشت ملی در برابر این فاجعه خاموشی اختیار کرده اند. جمعی از روشنفکران خادم دستگاه جبار و ضدبشری «ولایت فقیه» چون کاظم کاظمی، قنبرعلی تابش، ابوطالب مظفری، فضل‌الله قدسی، رهنورد زریاب، سرور رجایی و دیگران با بیشرمی زایدالوصفی به پای جلادان حاکم در ایران بوسه زده جوایز آلوده از جانب دولت فاشیستی دریافت می‌دارند اما با وجدان خفته بی‌تفاوت از کنار درد و نگونبختی پرفاجعه پناهندگان افغان در ایران رد می‌شوند.



۱) در جریان جنگ ضدروسی، رژیم خمینی در رقابت با پاکستان که هفت تنظیم را سروسامان داده بود، هشت گروه چاکرش را ایجاد کرد که به «هفتگانه» و «هشتگانه» معروف گشتند. هشت گروه دست‌پرورده ایران عبارت بودند از: «حرکت اسلامی افغانستان»، «سازمان نصر افغانستان»، «پاسداران جهاد اسلامی افغانستان» (سپاه)، «جبهه‌ی متحد انقلاب اسلامی افغانستان»، «سازمان حزب‌الله افغانستان»، «نهضت اسلامی افغانستان»، «حزب دعوت اسلامی افغانستان» و «سازمان نیروی اسلامی افغانستان». این گروه‌های مرتجع و ستمکار که در داخل افغانستان جنگ‌های خانمانسوزی بین هم داشتند، نهایتا در اثر تلاش های صاحبان ایرانی شان در «حزب وحدت اسلامی» مدغم گشتند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 800 نفر