آی‌اس‌آی و مزدوران طالبش، قاتل داکتر ناکامورا و همکارانش اند!

آی‌اس‌آی و مزدوران طالبش، قاتل داکتر ناکامورا و همکارانش اند!

به تاریخ ۱۳ قوس ۱۳۹۸، خبر کشته‌‌شدن داکتر تتسو ناکامورا و پنج همکار افغان‌اش در شهر جلال‌آباد، مردم درددیده افغانستان را در سوگ نشاند. این شهروند جاپان که از سه دهه بدینسو زندگی خود را وقف کار و آبادانی کرد و با فروتنی نمونه خویش آستین بالا زده و در خشره‌ترین کارها و با پشتکار عجیبی خدمت می‌نمود. این فرد انسان‌دوست نسبت به زندگی آسوده در جاپان، طبابت، آبرسانی و تبدیل دشت‌های خشک به باغ‌های سرسبز و پرمیوه را برای ما وظیفه خود قرار داد. داکتر ناکامورا درست نقطه مقابل پروژه‌های ماشین امپریالیزم مانند زلمی‌خلیلزاد، جان‌بس، سکات میلر، آیکن‌بیری و غیره بود که فقط برای تباهی و قتل و غارت آمدند.

دولت دست‌نشانده افغانستان که مملو از فاسدان و خاینان می‌باشد، در‌ حالی‌ که پول‌های کلانی را زیر نام کود ۹۱ وغیره و ده‌ها امکانات دیگر از قبیل محافظ، اسلحه و موترهای زره به ویرانگرانی همچو گلبدین، سیاف، عطا، مسلمیار و... حیف و میل می‌کند، مگر برای تامین امنیت انسان بزرگ و الهامبخشی چون داکتر ناکامورا هیچ‌گونه امکاناتی فراهم نکرد. صدها واسطه زرهی دولتی در خدمت کسانی قرار دارد که اندک‌ترین سودی از آنان به مردم نمی‌رسد چه که عامل بدبختی این ملت اند، اما ناکامورا در نبود امکانات امنیتی، به آسانی در موتر ساده‌اش مورد حمله قرار گرفته به شهادت رسید. چند سال قبل،‌ همکار دیگر وی به نام کازویا ایتو که همانند او در خدمت مردم ما روز و شب نمی‌شناخت، اختطاف و به قتل رسید و با آن که اهالی محل عاملان را می‌شناسند ولی دولت پوشالی مثل صدها قضیه دیگر بالای این جنایت وحشیانه خاک انداخت. اگر دولت قاتلان کازویا ایتو را دستگیر و به سزای اعمال شان می‌رسانید، امروز ناکامورا این دوست صدیق و شرافتمند ما اینچنین دردناک به قتل نمی‌رسید.

عامل قتل داکتر ناکامورا و همکارانش آی‌اس‌آی پاکستان است که از طریق چاکران داخلی‌اش به تروریست‌پروری در سرزمین ما ادامه می‌دهد. دولت پاکستان همانگونه که خاک کنر را سال‌هاست مورد موشک‌باران قرار می‌دهد، هر آن کسی را که در پی کار جدی برای استفاده از آب دریاها در شرق کشور باشد، دشمن پنداشته آماج حمله قرار می‌دهد. داکتر ناکامورا برعکس اشرف غنی که شعار «مهار آب‌های افغانستان»اش یک وعده دروغین انتخاباتیست، عملا با حفر کانال‌هایی، بخشی از آب دریای کنر را برای زراعت و استفاده مردم ننگرهار مهار نمود و این نمی‌توانست عکس‌العمل دولت پاکستان را که آب سرشار افغانستان رایگان به خاکش سرازیر می‌شود، برنیانگیزد.

ما در حالی که اعمال جنایتکارانه دولت پاکستان را در خاک کشور خود محکوم می‌کنیم، از وطنداران خود می‌خواهیم که علیه خاینان ارگ‌نشین متحد و همصدا شوند چون به دلیل موجودیت دست‌پرورده‌های پاکستان در بالاترین رده‌هایش، نه تنها جلو این آدم‌کشی‌ها گرفته نمی‌شود که با رها ساختن نوکران درجه یک آی‌اس‌آی از جنس انس‌حقانی، هیزم به آتش خانمانسوز دولت منفور پاکستان در خاک ما می‌ریزند.

«حزب همبستگی افغانستان» به‌نمایندگی از مردم ستمدیده کشور، قتل داکتر تتسو ناکامورا و پنج همکار افغان‌اش را به‌شدت تقبیح نموده و به جهانیان اعلام می‌دارد که با کشتار این شهروند باوجدان جاپانی باید درک کنند که ملت داغدار افغانستان با چه هیولاها و درندگانی روبرو اند. در ضمن از مردم جاپان پوزش می‌طلبیم که امنیت داکتر ناکامورا را تامین نتوانستیم، انسان شرافتمندی که زندگی‌اش را برای پیشرفت و شکوفایی اهدا کرده بود ولی متاسفانه این دوست واقعی و فداکار ما آسان طعمه ددمنشان گردید. مردم صلح‌دوست جاپان، ما شرمنده شما هستیم! اما روزی رسیدنیست که در افغانستان مجسمه‌های کلمنتینا کنتونی، پروفیسور متایاز تامزاک، شهید کازویا ایتو، شهید داکتر تتسو ناکامورا و ده‌ها شهروند گرانمایه جهان بنا گردد که طی سال‌های گذشته با جانفشانی و بردباری برای سرزمین ماتمدار ما تا سرحد نثار خون شان زحمت کشیدند.

نام داکتر ناکامورا با خط زرین در تاریخ حک خواهد شد. او در قلب هم‌میهنان ما جا داشته، داستان‌های فداکاری و زندگی پرافتخارش را به کودکان خود تعلیم خواهیم داد تا آن را سرمشق زندگی خویش قرار دهند.

حزب همبستگی افغانستان

۱۵ قوس ۱۳۹۸ – ۶ دسامبر ۲۰۱۹

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 628 نفر