خاینان و دزدان در آغوش طالبان

خاینان و دزدان در آغوش طالبان

از آغاز سروصدای گفتگوهای امریکا با طالبان و نواختن دهل و کرنای صلح، چنین می‌نمود که دولت اشغالگر و خونریز امریکا در تلاش است حلقه‌ی دست‌نشاندگان‌اش را تکمیل‌تر کرده و نوکران طالبی‌اش را هم در قدرت سهیم سازد تا «پروژه طالبان» را پایان داده و «پروژه داعش» را علیه رقیبان روسی و چینی خود شروع کند، اما دیدیم که چاکران جهادی و تکنوکرات‌اش را با چاکران طالبی به‌ گونه کامل تعویض کرده و این بار نوبت رسیده تا مهره‌های سوخته و آزموده‌شده جهادی و غیرجهادی‌ را دوباره برگرداند.

صدیق چکری
صدیق چکری جمعیتی کتاب‌سوز و داماد ربانی که برای دزدی پول حجاج از افغانستان متواری شده بود و حتا جرات نکرد در دور حاکمیت پُرفساد کرزی و غنی به داخل برگردد به دامن برادران طالبی خویش برگشت.

در‌حالی‌که کودکی برای دزدی پیاز مجازات می‌شود و صدها سرباز پایین‌رتبه توسط طالبان کشته و سربه‌نیست می‌شوند، طالبان کمیسیونی را زیر نام «تماس با شخصیت‌های افغان» ایجاد کرده و از منفورترین و مفسدترین چهره‌ها می‌خواهند که به افغانستان برگشته و دور تازه از چپاول را یکجا با آنان آغاز کنند. در این میان، پررویی فاروق وردک قابل دیدن است که باوجود مکتب‌ها و معلمان خیالی‌ و آپارتمان چندمیلیون دالری‌اش در دبی، امروز با بی‌شرمی خاص گلبدین و گلبدینی‌‌ها چهره‌ای بی‌گناهی به خود گرفته و ادعا می‌کند، «وقتی که من مکلفیت داشتم، لله الحمد یک دوره طلایی رشد و ارتقای نظام معارف بود، نه تنها این که از دیگر عرصه‌‌های کشور به‌مراتب پیشتاز بود، حتا از کشورهای همسایه سبقت می‌کرد.» (مصاحبه با «آژانس خبری پژواک»، ۱۱ جون ۲۰۲۲)

البته شماری همچون کرزی، گلبدین، عبدالله، عمر زاخیلوال، فضل‌الهادی مسلمیار، ضیاالحق امرخیل، شاه‌حسین مرتضوی، کریم خرم وغیره در داخل مانده یک‌شبه دریشی و نکتایی کنار گذاشته پیراهن تنبان و واسکت طالبی به تن کردند تا به «افغان بچیان» و «برادران ناراضی» خویش نشان دهند که حاضر به هر نوع مردارخواری آنان اند. قلم‌به‌دستانی شوونیست و خودفروخته‌‌ی مانند اسماعیل یون، ستار سعادت و مطیع‌الله تراب بر خون و اشک مردم داغدار افغانستان در کنار جانیان طالبی چمبر زده و در وصف این قاتلان شعر سرودند. پُرواضح است که فاضلاب‌ها به یک گنداب منتهی می‌شوند.

شاه‌حسین مرتضوی
شاه‌حسین مرتضوی مشهور به «چتلی‌پاک غنی» که تا دیروز علیه طالبان سروصدا می‌کرد یک‌شبه با شکل و شمایل طالبی ظاهر شده دربرابر انس حقانی خونریز دست به سینه ایستاد.
جعفر مهدوی
جعفر مهدوی با زیر پا کردن خون شهدای «جنبش روشنایی» که تا دیروز خود را یکی از رهبران آن قلمداد می‌کرد، به امر رژیم آزادی‌ستیز ایران به پابوسی طالبان شروع کرده و از «روح لطیف» انس حقانی، این عامل صدها انتحار و انفجار و قاتل مردم افغانستان بخصوص هزاره‌ها و شیعیان، یاد کرد.
فاروق وردک
فاروق وردک گلبدینی، این شاه‌دزد وزارت معارف به فرمان باداران پاکستانی‌اش به آغوش هم‌کیشان طالبی‌اش پناه آورد.
کرام‌الدین کریم
کرام‌الدین کریم شورای‌نظاری به دیدار همپالگی‌های طالبی‌اش رفت تا شیوه‌های جدید تجاوز جنسی و بی‌ناموسی را به آنان آموزش دهد.
سلام رحیمی
سلام رحیمی، این کهنه‌جاسوس سی‌آی‌ای نخستین فردی بود که با سر و صورت طالبی به خدمت آنان رسید.
ظریفه غفاری
ظریفه جان، در‌حالی‌که طالبان زن‌ستیز ده‌ها زن معترض را زندانی، شکنجه و سربه‌نیست کردند ولی به خودت با این «حماسه» فرار هالیوودی‌ات و دریافت جایزه‌ی «قهرمانی‌»‌ات اجازه دادند که زیر نام کار خیریه به افغانستان برگردی؟
دولت وزیری
طالبان صدها سرباز و پلیس پایین‌رتبه و نادار را کشته و ناپدید کردند اما از دولت وزیری خلقی (سخنگوی وزارت دفاع) پذیرایی می‌کنند.
عبداللطیف نظری
رژیم خون‌آشام ایران که در گذشته از طریق جهادیان شیعه، نویسندگان خادی-جهادی، جاسوس‌خانه‌هایش و «لشکر فاطمیون» دست بالایی در افغانستان داشت، به علاوه از چندین سال بدینسو دست نوازش بر طالبان نیز می‌کشید، برای بار دوم تورن اسماعیل، این جاسوس دیرینه‌اش را از چنگ طالبان رها کرده و به ایران انتقال داد تا برای روز مبادا مورد استفاده قرار دهد و جهت حفظ جای پا عبداللطیف نظری را به‌مثابه معین وزارت اقتصاد افغانستان گماشت.
کمال ناصر اصولی
کمال‌ناصر اصولی شوونیست هم از قافله اسماعیل یون عقب نماند.
امان‌الله غالب
امان‌الله غالب (پسر حبیب‌الله غالب اخوانی و رییس پیشین شرکت برشنا) که از دیر مدتی از پول مردم تنگدست افغانستان به طالبان باج می‌داد به افغانستان آمد تا پول‌های دزدی‌اش را آزاد کرده ببرد و حتا حاضر شد که به طالبان مشورت دهد که برای ادامه حاکمیت شوم شان باید فیسبوک را ببندند.
نظام‌الدین قیصاری
نظام‌الدین قیصاری که از هر گپ‌اش فکاهی ساخته می‌شود با طالبان «یکجا» شد.
امیرزی سنگین
امیرزی سنگین خلقی و یکی از طالب‌های نکتایی‌پوش که در دوران وزارت‌اش در «وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی» سهم خود را از هر پروژه می‌گرفت و ماهواره کهنه را برای افغانستان خریداری کرد در مصاف برادران طالبی.
هدایت امین ارسلا
هدایت امین ارسلا،‌ یکی از وزیران نکتایی‌پوش طالبی و شوونیست کرزی و تحصیل‌کرده‌های هم‌دوره اشرف غنی و زلمی خلیلزاد، در آغوش برادران طالبی.
انور کوهستانی
انور کوهستانی (رییس کوپراتیف‌های وزارت داخله) به دامان طالبان پناه آورد تا از مجازات اختلاس میلیون‌ها افغانی نجات یابد.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 696 نفر