افغانستان، آزمایشگاه سلاح‌های امریکایی

در طی بیش از سیزده سال اشغال افغانستان توسط امریکا، کشور ما به آزمایشگاه سلاح‌های گوناگون پنتاگون مبدل گردیده‌است. امریکا که بزرگترین صادرکننده سلاح در سطح جهان است،‌ تولیدات جدیدش را در افغانستان شغالی‌شده ما با دست باز و بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای امتحان می‌کند که این جنایاتش جان هزاران طفل و زن و مرد را گرفته و محیط زیست ما را به‌صورت وحشتناکی آلوده ساخته‌است.

در کلیپی که تماشا می‌کنید، گوشه‌هایی از آزمایش سلاح‌های امریکایی در کشور ما به تصویر کشیده شده‌است. این کلیپ‌ها توسط سربازان امریکایی برداشته شده به بیرون درز کرده‌اند.

دولت امریکا به‌خاطر رسیدن به اهداف آزمندانه خویش و سرکوب ملت‌ها حاضر است میلیاردها دالر را صرف جنگ کند. بر اساس آمار سایت nationalpriorities.org این کشور تنها در جنگ افغانستان بیش از ۷۷۹ میلیار دالر را به مصرف رسانیده که بیش از ۷۰۰ برابر بودجه دولت افغانستان است که با این پول می‌شد فقر را از جهان ریشه‌کن کرد. جان پارکر یک تن از عساکر ضدجنگ در تظاهراتی در لاس انجلس به مناسبت یازدهمین سالگرد اشغال افغانستان توسط امریکا گفت:

«دولت امریکا به جای اینکه چندین تریلیون دالر را صرف کشتن کودکان بی‌گناه کند، می‌تواند آن را صرف آموزش و تغذیه کودکان ما کند زیرا جمعیت افراد بی‌خانمان در امریکا روز به روز در حال افزایش و رسیدن به رکوردی جدید است و مردم در اینجا از نظام خدمات درمانی برخوردار نیستند و آنان همچنین از نظام آموزشی خوبی بهره‌مند نیستند و دلیل این است که پولی را که به بانک‌ها می‌دهند صرف جنگ می‌شود و نه نیازهای آنان.»

براندون براینت (Brandon Bryant) امریکایی حدود پنج سال کنترولر طیاره‌های بی‌پیلوت پنتاگون بود که در سال ۲۰۱۱ کارش را رها کرده، دست به افشاگری زد. او از کشتن مردم بی‌گناه اظهار ندامت نموده، گفت از خانواده‌های بی‌گناهی که در اثر بمباردمان‌های او کشته شده‌اند، عذر می‌خواهد. وی اقرار نمود که در میان سال‌های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۱ باعث کشتن ۱۶۲۶ تن شده‌است و شاهد قطعه قطعه شدن کودکان و زنان نیز بوده‌است. او مدعی شد که کنترول‌کنندگان این طیاره‌ها دید کافی در باره اهداف شان نداشته و مطمئن نبودند که چه کسانی را مورد حمله قرار می‌دهند:

«ما تنها سایه‌هایی از انسان‌ها را می‌دیدیم و آن سایه‌ها را هدف قرار می‌دادیم. کل برنامه بمباران ارتش امریکا بیمار و معیوب بود و مردم باید از این چیزها و بلاهایی که بر سر قربانیان آمده، مطلع شوند. من بسیار متاسفم که این اشتباهات رخ دادند و هر کاری که بتوانم می‌کنم تا جلوی اشتباهات بعدی را بگیرم.»

دولت امریکا در کنار موشک و اسلحه سبک و سنگین، سلاح‌های بیولوژیکی و کیمیاوی خود را نیز در افغانستان آزمایش می‌کند. تعداد زیادی از قربانیان که به شفاخانه‌ها برده شده‌اند، در بدن شان نشانه‌هایی از فاسفورس سفید که ماده نهایت خطرناک و در سطح جهان ممنوع است، دیده شده است. یکی از داکتران شفاخانه «فاطمه جناح» در کویته پاکستان می‌گوید: «مریضانی که از آنسوی مرز می‌آیند تب و خونریزی شدید دارند که نام تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو یاد می‌شود» آنان می‌افزایند که نزدیک به ۷۵ نفر به این مرض مبتلا شده و ۸ تن آنان جان باختند. بر اساس کتاب روبرت هاریس و جرمی پکسمن به نام «فرم عالی کشتن» (A Higher Form of Killing) انتقال‌دهنده مکروب این مرض در لابراتورهای امریکا از زمان جنگ دوم جهانی تولید می‌شود.

درحالی‌که مردم داغدار افغانستان منتظر محاکمه جنایت‌کاران امریکایی اند، غلامان افغان شان بر سینه‌های خون‌پر اینان مدال می‌آویزند. کرزی، غنی و عبدالله و تمامی مهره‌های دیگر امریکا در برابر هزاران افغان بی‌گناه که قربانی جنایات امریکا شده‌اند، تا ابد روسیاه خواهند بود.

افغانستان، آزمایشگاه سلاح‌های امریکایی

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 170 نفر