اعتراض کارگران به سیاست‌های دولت بلژیک

اعتراض‌های بلژیک

در پی وضع سیاست‌های ریاضتی که افزایش سن تقاعد، تثبیت معاش‌ها و کاهش خدمات عمومی توسط دولت جدید بلژیک، این کشور شاهد اعتراضات و گردهمایی‌های گسترده‌ای بود. از آن جمله می‌توان از تظاهرات کارگری ۶ نومبر ۲۰۱۴ که با فراخوان سندیکاهای کارگری و احزاب چپ در بروکسل سازماندهی شده بود، یادآوری نمود. در کنار شهروندان پایتخت، اعتراض‌کنندگان از نقاط مختلف بلژیک به بروکسل آمده بودند که تعداد شان به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسید. تعداد کثیری از اشتراک‌کنندگان این گردهمایی را کارگران بندر آنتورپن و کارگران صنایع فولاد شارلوا تشکیل می‌دادند که حضور معلمان و محصلان این جمعیت عظیم معترضان را متنوع ساخته بود. برنامه ۵ ساله‌ای که برای اجرای سیاست‌های تعیین‌شده اتحادیه اروپا توسط چارلز میشل، صدراعظم جدید بلژیک، اجرا می‌شود، تعزیرهای اقتصادی است که برای عملی‌شدن آن باید به جیب کارگران چشم بدوزد. اما امواج اعتراضات پرشور کارگران، خواب این صدراعظم خوش‌خیال و دولت راست میانه‌ را حرام کرده‌اند.

اعتراض‌های بلژیک
معترضان اکثرا با لباس‌های کارگری شان به جاده‌های بروکسیل ریخته و شعارهای علیه این سیاست‌های سرکوب‌کننده دولت این کشور سر دادند.

اعتراض‌های بلژیک
پولیس با گاز اشک‌آور تعدادی را مصدوم می‌کند و با پاشیدن آب به سوی معترضان در صدد سرکوب آنان می‌گردد، اما معترضان مقاومت می‌کنند و با پولیس درگیر می‌شوند که منجر به زخمی شدن ۵۰ تن می‌گردد.

اعتراض‌های بلژیک

اعتراض‌های بلژیک

اعتراض‌های بلژیک

اعتراض‌های بلژیک
کارگران اعتصاب‌کننده در بزرگترین شرکت‌ها مانند شرکت موترسازی اودی را بستند.

اعتراض‌های بلژیک
اعتصاب‌کنندگان بزرگترین راه آهن اروپا در بلژیک به نام یوروستار را به توقف درآوردند.

اعتراض‌های بلژیک

اعتراض‌های بلژیک

اعتراض‌های بلژیک

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 747 نفر