امریکا، بانی سلاح‌های کیمیاوی و بیولوژیکی

راضیه

دولت امریکا با تبلیغات وسیع و گسترده به طور مداوم مردم جهان را از امکان دستیابی و استفاده سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی به سلاح کیمیاوی و بیولوژیکی می‌ترساند حال آنکه خود بزرگترین تولیدکننده، استفاده کننده و پخش‌کننده این نوع سلاح‌های کشتارجمعی به شمار می‌رود.

این تبلیغات را امریکا در حالی به راه انداخته که هرکس می‌داند دستیابی به اسلحه بیولوژیکی و کیمیاوی نیاز به تکنالوژی پیشرفته دارد و گروه‌های تروریستی با افکار قرون وسطایی هرگز قادر به ساخت آن نیستند. اکثر گروه‌های هراس‌افکن و دولت‌های مستبد از طریق امریکا و انگلستان به این سلاح‌ها دست یافته اند.

امریکا از دیر زمانی برنامه آزمایش ویروس‌های مختلف را روی انسان‌ها انجام می‌دهد تا تاثیرات آن را بر جسم و روان آنان بررسی نماید. این برنامه‌ها از سال ٢٠٠١ به بعد به بهانه «تهدید بیولوژیکی» بیشتر شده و دولت بودجه اضافی را به آن اختصاص داد. در همین سال بود که دولت امریکا مراکز تولید و آزمایش سلاح‌های بیولوژیکی از جمله مراکز تولید ویروس سیاه زخم را افزایش داد. قبل از حادثه ١١ سپتامبر تنها ٥ مرکز بزرگ تولید و آزمایش این ویروس در امریکا وجود داشت در حالیکه این رقم در سال ٢٠٠٩ به ١٥ رسید و در حال افزایش است.

به طور کلی در امریکا بیش از ٤٠٠ مرکز تحقیقاتی کوچک و بزرگ وجود دارند که توانایی تولید انواع ویروس خطرناک و مرگبار را دارند که بیش از ١٤ هزار نفر در آن مصروف کار اند. این در حالیست که پس از سال ٢٠٠١ تحقیق در مورد امراض گوناگون و راه‌های جلوگیری و تداوی آن متوقف شد چون دولت بودجه را در آن بخش‌ها کاهش داد.

قربانی حملات امریکا
بر اساس گزارش وزارت خارجه ویتنام، نزدیک به ٥ میلیون ویتنامی از «عامل نارنجی» آسیب دیده‌اند که ٤٠٠ هزار نفر از این میان کشته و معلول و ٥٠٠ هزار نوزاد ناقص به دنیا آمده‌اند و بیش از ١٠ میلیون هکتار زمین را آلوده کرده است.

امریکا تاریخچه طولانی استفاده از سلاح بیولوژیکی و کیمیاوی دارد و هرگز در هیچ جا به قوانین بین‌المللی منع استفاده از این سلاح‌ها پابند نبوده و در طول تاریخ یگانه کشوری است که از بمب اتم علیه بشریت استفاده کرده است. در سال ١٧٦٣ زمانی که سفیدپوستان به امریکا رسیدند و به فکر تسخیر آن سرزمین شدند بخاطر سرنگون‌کردن سرخپوستان که ساکنان اصلی آنجا بودند از سلاح کیمیاوی استفاده کردند و در آن کشور مستقر شدند. به تعقیب آن برای سرخپوستان شکست‌خورده لباس‌های ملوث با ویروس به بهانه کمک ارسال کردند که باعث امراضی از قبیل سل، وبا و ده‌ها مرض دیگر شد که جان هزاران تن فقیر و نا‌آگاه از این توطئه شوم را گرفت.

بخاطر روشنی مطلب و پی‌بردن به عمق وحشی‌گری و اعمال غیرانسانی امریکا در زیر مثال‌هایی از چند کشور جهان را که مورد حمله کیمیاوی و بیولوژیکی امریکا قرار گرفته اند توضیح می‌دهم:

از سال ١٩٦١ الی ١٩٧١ امریکا در ویتنام از سلاحی به نام «عامل نارنجی» (Agent Orange) استفاده کرد. در این ده سال ارتش آدمکش امریکا بیش از ١٩٨ میلیون و ٧٥٠ هزار لیتر این ماده کشنده را از آسمان بر مردم مظلوم ویتنام، کامبوج و لائوس ریخت که باعث مرگ صدها هزار نفر شد و امروز هم با گذشت بیش از چهار دهه تاثیرات آن باقی است که در اکثر مناطق ویتنام اطفال با اختلالات مادرزادی به دنیا می‌آیند.

«عامل نارنجی» که نام آن از رنگش گرفته شده نوع ماده شدید زهری است به نام دی‌اکسین (Dioxin) که باعث بروز سرطان و معلولیت ذهنی و جسمی در نوزادان می‌گردد. ارتش امریکا برای نابودی مبارزان آزادیخواه ویتنام که در جنگل‌های آن کشور پناه گرفته بودند، از این ماده کار می‌گرفت. تخمین شده که سه اونس (۸۵ گرام) دی‌اکسین حل‌شده در آب برای کشتن تمامی باشندگان نیویارک کفایت می‌کند.

پخش عامل نارنجی
۱۹۶۶: طیاره امریکا در حال زهرپاشی بر جنگل‌های ویتنام جنوبی.

بر اساس گزارش وزارت خارجه ویتنام نزدیک به ٥ میلیون ویتنامی از «عامل نارنجی» آسیب دیده‌اند که ٤٠٠ هزار نفر از این میان کشته و معلول و ٥٠٠ هزار نوزاد ناقص به دنیا آمده‌اند و بیش از ١٠ میلیون هکتار زمین را آلوده کرده است. در اوایل دولت امریکا منکر استفاده از این مواد در ویتنام بود ولی در این اواخر تحت عنوان «بهترشدن روابط» بر جرایم ضدانسانی خود اعتراف نمود و حدود ٦٠ میلیون دالر را در اختیار دولت ویتنام بخاطر پاکسازی زمین‌ها و بخصوص میدان هوایی دانانگ، جایی که این ماده ذخیره شده بود قرار داد.

با ختم جنگ ویتنام، امریکا مقادیر زیاد این ماده را که دیگر مورد استفاده عاجل نداشت، به جزیره اوکیناوای جاپان انتقال داده بدون آگاهی دولت و مردم آن کشور در پایگاه نظامی فوتنیما مدفون نموده این جزیره را با آن ملوث ساخت. افشای این قضیه در ٢٠١٢ باعث اوج خیزش مردم جاپان علیه پایگاه‌های امریکا در آن کشور گردید.

در سال ٢٠٠٣ امریکا بر عراق لشکرکشی کرد و با استفاده از سلاح کیمیاوی حدود نیم میلیون عراقی را از بین برد. مدارکی که ویکی‌لیکس فاش نمود، نشان می‌دهد که عساکر امریکایی در عراق از ٢٣٨٦ واحد سلاح کیمیاوی استفاده کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند که در عراق از یورانیم ضعیف‌شده نیز استفاده صورت گرفته است که باعث امراض سرطان خون، گرده، استخوان، سرطان سینه در زنان و تولد نوزادان ناقص می‌گردد.

استعمال سلاح کیمیاوی در عراق باعث شیوع بی‌سابقه مرگ‌و‌میر نوزادان گردید. تحقیقی که روزنامه «اندیپندنت» در شهر فلوجه انجام داده و نتایج آن به تاریخ ٢٤ جولای ٢٠١١ به نشر رسید، نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر کودکان در این شهر هشت برابر نسبت به اطفال کویت است. در این گزارش همچنان آمده که سرطان در افراد مسن ٤ برابر و در نوزادان ١٢ برابر افزایش یافته است. محققین می‌گویند که سرطان خون در این کشور ٣٨ برابر و سرطان سینه در زنان ١٠ برابر بیشتر گردیده است.

عامل نارنجی
بیرل‌های مملو از ماده کشنده «عامل نارنجی» که در پایگاه نظامی امریکا در جاپان دفن شده اند.

در سال ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ امریکا پشه‌های ملوث با ویروس دنگو را به پاکستان ارسال کرد که تعداد وسیع مردم به آن مبتلا شدند. تب دنگو مثل مرض انفلوانزا با اسهال و خونریزی شدید است که افراد دچار با آن پس سه الی چهار روز از بین می‌روند. این بار اول نیست که امریکا ویروس دنگو را پخش می‌کند بلکه در سال ١٩٨١ نیز دولت کوبا اعلام نمود که در اثر حمله بیولوژیکی امریکا سه‌صد هزار تبعه آن کشور به مرض دنگو مبتلا شده‌اند.

افغانستان نیز که به لابراتوار سلاح‌های امریکا مسما گردیده است و از آسیب اسلحه کیمیاوی در امان نبود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که امریکا در بمباردمان اکثریت مناطق افغانستان، از مواد کیمیاوی و بیولوژیکی استفاده کرده است. روزنامه دنمارکی «ایفورمیشن» به تاریخ ١٩ اپریل ٢٠١١ در یک گزارش فاش نمود که نیروهای امریکایی از بمب‌های حاوی فاسفورس سفید در افغانستان استفاده نموده اند. فاسفورس سفید ماده بسیار حساس است که در مجاورت با آکسیجن‌ فوری آتش می‌گیرد و تنها در صورت قطع کامل آکسیجن خاموش می‌گردد. اگر این ماده روی سر و سینه ریخته شود در کمتر از ۳ ثانیه سبب مرگ فرد می‌شود و در صورتی که روی دست یا پاها ریخته شود به علت گرمی زیادی که از سوختن آن آزاد می‌شود، حرارت خون بالا می‌رود و بازگشت آن به قلب سبب از بین رفتن تمام ارگان‌ها و در نهایت قلب می‌شود.

عامل نارنجی
یکی از پنج کودکی که با بمب‌های حاوی فاسفورس سفید نیروهای امریکایی در کجکی هلمند سوخته اند. (شفاخانه ایمرجنسی شهر لشکرگاه، اکتوبر ٢٠٠٦)

حتا گفته می‌شود که شیوع بی‌سابقه ویروس مگس خربوزه که کشت‌کاران خربوزه را خانه خراب نمود و تقریبا تمامی کشتزارهای خربوزه بخصوص در شمال کشور را نابود نموده، توسط سی. آی. ای و ام. آی. ٦ پخش گردید تا دهقانان را بسوی کشت خشخاش بکشانند، چیزی که سودهای چندصد میلیارد دالری آن به جیب کشورهای غربی می‌ریزد.

در صورت امضای قرارداد برای پایگاه‌های دایمی امریکا در افغانستان، این کشور تحت رهبری نوکران امریکا، با خاطر آرام به این آزمایش‌هایش ادامه داده، وطن شغالی‌شده ما را مثل جاپان به زباله‌دان سلاح‌های کیمیاوی و زباله‌های اتمی‌اش مبدل خواهد ساخت که در طولانی مدت مصایب هولناکی را متوجه مردم ما خواهد ساخت.

این‌ها نمونه‌های کوچکی از کاربرد سلاح‌های کیمیاوی و بیولوژیکی توسط ارتش ستمکار امریکا در چند کشور بود. امریکا نه تنها بر مردم جهان ستم روا می‌دارد بلکه باشندگان خود آن کشور و عساکر شان نیز از این درنده‌خویی آن در امان نیستند. در نوشته بعدی جنایات امریکا بر مردم آن کشور را توضیح خواهم داد.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 617 نفر