صحنه‌هایی از وحشت و بربریت نیروهای امریکایی

جنایات امریکا در افغانستان

در این روزها که کارزار وسیع برای آماده‌سازی افکار عامه جهت قبول امضای پیمان بردگی به امریکا جریان دارد، اکثر مقامات دولتی، «کارشناسان» و مهره‌های خادم امریکا از طریق رسانه‌ها می‌کوشند نیروهای امریکایی را در قالب موسیچه‌های بی‌گناه و متعهد به حقوق بشر وانمود سازند. اینان با عوام‌فریبی استدلال می‌کنند که امریکا فقط به‌خاطر رفاه و نیازهای مردم ما در افغانستان می‌ماند و از اهداف پنهانی و ویرانگرانه آن حرفی به میان نمی‌آورند.

اکثر این افراد به جنایات و ستمگری‌های ١٢ ساله این نیروها در برابر مردم ما هیچ اشاره‌ای نکرده، احمقانه تاکید می‌کنند که امریکاییان به قول شان وفادار مانده، اگر فرضا جنایتی از جانب یک سرباز شان سر زند او را بی‌محاکمه نمی‌گذارند. به گفته اینان، نکته فقط اینست که این محاکمه در امریکا صورت می‌گیرد و نه افغانستان. مجددی با بی‌شرمی گفت که برای این مشکل هم راه حل عالمانه‌ای یافته که در محاکمه امریکایی یکی دو نماینده از جانب افغانستان نیز حضور داشته باشد!!

برای روسیاهی این افراد امریکاپسند، مشت نمونه خروار گوشه‌هایی از وحشیگری‌ها و قتل‌عام‌های ١٢ ساله ارتش امریکا در برابر مردم معصوم ما را گردآوری نموده‌ام که شاید بتواند وجدان‌های خفته و فروخته‌شده این عناصر را تکانی دهد.

جنایات امریکا در افغانستان
١١ مارچ ٢٠١٢: کودکانی که در اثر پرتاب بمب توسط نیروهای امریکایی در پنجوایی قندهار به شهادت رسیدند.

جنایات امریکا در افغانستان
۷ اپریل ٢٠١٢: هجده غیرنظامی از جمله ده کودک که در اثر عملیات هوایی نیروهای امریکایی در شیگل کنر به شهادت رسیدند.

جنایات امریکا در افغانستان
به تاریخ ٢٧ مارچ ٢٠١١ مجله «رولنگ ستون» چندین تصویر وحشتناکی از جنایات گروهی از سربازان امریکایی مشهور به «جوخه کشتار» را انتشار داد که در سراسر جهان غوغا برپا کرد. این تیم جوانان معصوم ما را در قندهار با بی‌دردی تمام به قتل رسانیده، یک کلک دست شان را منحیث یادگار نزد شان نگه‌می‌داشتند. تصویر بالا که توسط این تیم به تاریخ ١٥ جنوری ٢٠١٠ گرفته شده، یک سرباز امریکایی را نشان می‌دهد که به‌صورت خندان در کنار جسد گل‌الدین، پسر یک دهقان اهل قندهار عکس یادگاری می‌گیرد.
باوجود مشخص‌شدن هویت این سربازان، تا امروز کسی در ارتباط به این وحشت بی‌مانند محاکمه نشده است.

جنایات امریکا در افغانستان
به تاریخ ٥ اگست ٢٠٠٩، مردم قریه ارغنداب قندهار، موتری مملو از اجساد کودکان شان را که توسط نیروهای امریکایی به قتل رسیده‌اند در برابر دفتر ولایت آورده، دست به اعتراض زدند.

جنایات امریکا در افغانستان
٥ سپتامبر ٢٠٠٩: مردم ولسوالی چهاردره قریه‌های ځدران و عیسی‌خیل ولایت کندز، اجساد حدود ١٥٠ تن از غیرنظامیانی را که در اثر بمبارد بمب افکن ناتو به قتل رسیدند در گور جمعی دفن می‌کنند. در این حادثه که یک تانکر تیل مورد حمله قرار گرفته بود، ده‌ها تن دیگر در اثر آتش سوزی ناشی از آن به‌صورت هولناکی سوخته بودند.

جنایات امریکا در افغانستان
١٧ فبروری ٢٠٠٩:‌ مردم قریه گذره هرات، توته‌های باقی‌مانده اجساد عزیزان شان را در برابر خبرنگاران نمایش می‌دهند که در اثر بمباردمان بمب افگن‌های امریکایی کشته شده‌اند. ١٥ زن و کودک در این حادثه به شهادت رسیدند.

جنایات امریکا در افغانستان
به تاریخ ٥ می ٢٠٠٩ بمباردمان امریکایی‌ها در قریه گنج‌آباد ولسوالی بالابلوک فراه بیش از ١٤٠ تن از مردم محل را به قتل رسانید. در بمب ٢٠٠٠ کیلویی که بر این قریه پرتاب شد از فاسفورس سفید کار گرفته شده بود که باعث سوختگی شدید در بازماندگان این حادثه گردید.

جنایات امریکا در افغانستان
به تاریخ ٢٧ دسامبر ٢٠٠٩، ساعت دونیم نیمه شب نیروهای ویژه (اسپیشل فورس) امریکا به خانه‌هایی در قریه غازی خان ولسوالی نرنگ کنر حمله نموده ده جوان را به شهادت رسانیدند که ٨ تن آنان شاگردان مکتب بودند.
جنایات امریکا در افغانستان
مردم ولسوالی نرنگ کنر، در سوگ عزیزان شان. هرچند نیروهای امریکایی دست‌داشتن در این جنایت را رد کردند، اما کای آیدی نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان اعلان نمود که تحقیقات آنان ثابت ساخته که این جوانان بی‌گناه توسط نیروهای امریکایی به شهادت رسیده‌اند.

جنایات امریکا در افغانستان
١٦ اکتوبر ٢٠٠٨: مردم نادعلی هلمند، اجساد عزیزان شان را که در اثر بمباردمان طیارات امریکا به شهادت رسیده‌اند، در شهر لشکرگاه در برابر دفتر والی آورده دست به اعتراض زدند و گفتند تا وقتی عاملان این جنایت محاکمه نشوند، اجساد را دفن نخواهند کرد.

جنایات امریکا در افغانستان
١١ جولای ٢٠٠٨: در اثر بمبارد یک مراسم عروسی در قریه ده بالا در ولایت کنر، نیروهای امریکا ٤٧ زن و کودک (از جمله عروس) را به قتل رسانیده ده‌ها تن دیگر را مجروح نمودند. با آن که کمیسیون دولت افغانستان آن را تایید نمود،‌ اما ارتش امریکا تا آخر از قبول این جنایت سر باز زد. (تصویر بالا ساحه بمبارد‌شده را نشان می‌دهد که بازمانده البسه زنان و کودکان به چشم می‌خورند.)

جنایات امریکا در افغانستان
٢٢ اگست ٢٠٠٨: قتل عام نیروهای امریکایی در قریه عزیزآباد شیندند در ولایات هرات، باعث کشته‌شدن ٩٤ غیرنظامی و زخمی‌شدن ده‌ها تن دیگر گردید. اما نیروهای امریکایی بر زخم مردم نمک پاشیده تا آخر تاکید می‌کردند که مردم عام نه بلکه طالبان به قتل رسیده‌اند. ملل متحد نیز کشته‌شدن غیرنظامیان را تصدیق نمود و مردم محل گفتند که حاضر اند اجساد عزیزان شان را از قبر بیرون کنند تا نشان دهند که زنان و کودکان اند و نه طالب.

جنایات امریکا در افغانستان
عکس خبرگزاری اسوشیتد پریس از کودکانی که به تاریخ ٢٢ اگست ٢٠٠٨ در قتل عام قریه عزیزآباد شیندند به شهادت رسیده‌اند.

جنایات امریکا در افغانستان
تصویری از تلویزیون ملی (١ سپتامبر ٢٠٠٨) که لیست ٩٤ قربانی قتل‌عام قریه عزیز‌آباد را پخش نمود و از جانب دولت افغانستان خواهان عذرخواهی از نیروهای امریکایی گردید، اما تا امروز امریکا در این مورد و بی‌شمار موارد دیگر عذرخواهی نکرد.

جنایات امریکا در افغانستان
٢٥ اکتوبر ٢٠٠٦: خبرگزاری پژواک و دیگر مطبوعات جهان از کشته‌شدن حدود ٩٠ غیرنظامی در قریه پنجوایی قندهار خبر دادند. نیروهای امریکایی با ریختن بمب بر این قریه فاجعه بزرگی آفریدند، اما هیچ‌گاهی از این قتل‌عام شان عذرخواهی نکردند.

جنایات امریکا در افغانستان
به تاریخ اول جولای ٢٠٠٢ مردم قریه کاکارک ولایت ارزگان در مراسم عروسی‌ای گرد هم آمده بودند که طیاره امریکایی آن را مورد بمبارد قرار داد و باعث کشتار ٤٥ زن و کودک و مجروح‌شدن ده‌ها تن دیگر گردید. این قتل‌عام باعث راه‌افتیدن اولین تظاهرات ضدامریکایی در کابل گردید.

جنایات امریکا در افغانستان
٢ دسامبر ٢٠٠١: پسر ١٤ ساله هردو دست و یک پایش را در اثر بمبادمان هوایی نیروهای امریکایی در قریه آگام ننگرهار از دست داد. ١٤ تن در این قریه به قتل رسیدند و ده‌ها تن مجروح گردید.

جنایات امریکا در افغانستان
٣ دسامبر ٢٠٠١: نیازمحمد به خبرنگاران گفت: «اینان خواهرزاده‌هایم هستند که در قریه آگام ننگرهار تمامی اعضای فامیل شان را در بمبارد امریکایی‌ها از دست دادند. مادر شان هردو چشمش را از دست داده و فعلا در شفاخانه بستری است. تعداد زیادی دیگری کشته شدند.»

جنایات امریکا در افغانستان
به تاریخ ٣١ اکتوبر ٢٠٠١ این قریه در قندهار مورد بمباردمان امریکا قرار گرفت و باعث قتل ١٥ هموطن بی‌گناه گردید.

جنایات امریکا در افغانستان
جواد احمدی یگانه بازمانده فامیل ٩ نفری می‌باشد که هشت تن از اعضای آن در این خانه به تاریخ ١٦ اکتوبر ٢٠٠١ به دنبال بمباردمان طیاره‌های بی٥٢ در نزدیکی کابل به قتل رسیدند.

جنایات امریکا در افغانستان
٢٨ اکتوبر ٢٠٠١: هفت کودک در اثر بمباردمان قریه‌ای در اطراف کابل توسط طیارات بی٥٢ به قتل رسیدند.

جنایات امریکا در افغانستان
روزنامه «گاردین» (٢٣ دسامبر ٢٠٠١) خبر داد که طیاره بمب افکن امریکا یک قطار ١٥ موتر بزرگان قوم پکتیا را که برای مراسم افتتاحیه دولت جدید افغانستان به‌سوی کابل روان بودند، بمبارد نمود که در نتیجه ٦٠ تن به قتل رسیدند. مردم قریه آسمانی خیل به خبرنگاران گفتند که ده خانه و یک مسجد نیز در این جریان ویران گردیدند.
سرویس جهانی بی.بی.سی به تاریخ ٣ جنوری ٢٠٠٢ گزارش داد: «تعداد افغان‌های غیرنظامی که توسط بمب‌های امریکا به قتل رسیده‌اند از تعداد کسانی که در حادثه یازدهم سپتامبر کشته شدند، بیشتر شد. حدود ٣٨٠٠ افغان از ٧ اکتوبر الی ٧ دسامیر ٢٠٠١ به قتل رسیده اند که پروفیسور مارک هیرالد از پوهنتون نیوهمشایر امریکا در گزارش تحقیقی خود آمار آنرا گردآوری کرده است.»

جنایات امریکا در افغانستان
٩ نوامبر ٢٠٠١: امریکا با ریختن بمب ٢٠٠٠ کیلویی بر قریه دریاخانه، آن را به مخروبه تمام تبدیل نمود. در اکثر این بمب‌ها از یورانیوم غنی‌شده استفاده می‌شود که تاثیرات مخرب آن تا سال‌ها باقی مانده، باعث بیماری‌های خطرناک مخصوصا در نوزدان می‌شود.

جنایات امریکا در افغانستان
٣ نوامبر ٢٠٠١: بمب افکن امریکایی «اشتباها» بمبی را بر قریه اسفرغه در ٥٠ کیلومتری کابل ریخت که ده‌ها تن را به قتل رسانید و قریه را به ویرانه بدل کرد.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 191 نفر