سیلی غفار: کلید صلح افغانستان، در دستان مردم غیور افغانستان است!


کلید صلح افغانستان، در دستان مردم غیور افغانستان است!

مصاحبه سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی در تلویزیون «آریانا نیوز» (۱۲ اسد ۱۳۹۸ - ۳ اگست ۲۰۱۹): امروز عامل اصلی کشتار مردم ما در انفجارات کسانی مثل کرزی، سپنتا، محقق، فوزیه کوفی، احدی، پدرام و غیره هستند که اول به مسکو به پابوسی طالبان رفتند و باز به دوحه. این بی‌غیرتی شان در مقابل طالبان است که قاتلان ملت ما را می‌خواهند ببخشند به جای اینکه انتقام خون ده‌ها هموطن و صدها سرباز ما را بگیرند.

کلید صلح افغانستان در دست مردم غیور افغانستان است. مردم ما باید بخاطر ریشه‌کن کردن این سیه‌روزی‌های خود متحد شوند، یکدست شوند، همصدا شوند، سکوت را با صدای استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه خود بشکنند و علیه تمام کسانی که در طی چهل سال اخیر در افغانستان خیانت و جنایت کردند مبارزه کنند تا اینکه صلح دایمی در افغانستان بیاید.

ما طرفدار صلح دایمی هستیم ولی صلح بدون استقلال امکان ندارد که در افغانستان بیاید. قسمیکه با آوردن عروسک‌وار گلبدین صلح در افغانستان نیامد و کشتار ادامه پیدا کرد، مردم ما باید بدانند که اگر ده‌بار خلیل‌زاد و این گروه‌ها به پابوسی طالبان بروند، صلح نمی‌آید، فقط مردم افغانستان باید متحد شوند و مبارزه پیگیر، جدی، خستگی‌ناپذیر و قاطع خود علیه اشغالگران و نوکران داخلی شان را تا وقتی ادامه بدهند که یک دولت ملی‌دموکراتیک ایجاد شود که از منافع مردم دفاع کند.

جریان کامل این بحث را از اینجا تماشا نمایید.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 466 نفر