عربستان با فرش سرخ از تروریستان پذیرایی می‌کند

عربستان با فرش سرخ از تروریستان پذیرایی می‌کند

به تاریخ ١ مارچ ٢٠١٥ روزنامه «واشنگتن پست» از تروریست‌نوازی دولت عربستان سعودی و پذیرایی با فرش سرخ از آنان، پرده برداشت. عربستان سعودی از سال‌ها بدینسو به مثابه حامی تروریزم مورد انتقاد عناصر و سازمان‌های ملی و دموکرات قرار گرفته است. مهمان‌نوازی این کشور از تروریست‌ها در زندان «آل-هیر» حقیقتی است که اخیرا در رسانه‌ّهای جهان انعکاس یافته است.

زندان «آل‌-هیر» از جمله ٥ زندان فوق‌العاده مهم و حساس عربستان است که در آنجا تنها تروریستان «القاعده» و «داعش» نگهداری می‌شوند. این زندان در چند کیلومتری ریاض موقعیت دارد و بیشتر به یک هوتل مجلل شباهت دارد. از پس درهای آهنین و محافظان تفنگدار، فضای آرام و سرسبز وجود دارد. از تروریستان «القاعده» و «داعش» همچون مهمانان بسیار عزیز استقبال صورت می‌گیرد. در کنار اتاق‌های جمعی، به تروریست های بزرگ و خطرناک ٣٨ اتاق شخصی در نظر گرفته شده که هریک آن دارای تخت خواب شاهانه، یخچال مملو از میوه تازه، تلویزیون کلان دیواری و حمام مجلل است.

زندان آل‌-هیر زندان «آل-هیر» در جنوب شهر ریاض (پایتخت عربستان سعودی) موقعیت دارد.

در کنار این زندان یک هوتل بزرگ و مفشن نیز قرار دارد که در آن زندانیان با همسران خود می‌توانند ماه یکبار از ٣ الی ٥ ساعت خلوت کنند. اتاق‌های این هوتل نیز دارای یخچال با میوه تازه است که هر روز صبح میوه آن عوض می‌شود. چای تازه و شیرینی و سیستم بوفی از سایر خوراکی‌های آماده برای تروریستان است که عرضه می‌شود. در وقت ملاقات زندانی با خانمش، روی تخت خواب و اتاق با گل‌تازه فرش می‌شود. در این‌جا اطفال زندانیان نیز می‌توانند شب را سپری کنند و از مزایای آن لذت ببرند. افراد موظف در این زندان می‌گویند دولت به خاطر اعمار هوتل آن ٣٥ میلیون دالر خرج نموده است.

Relatives of prisoners outside of al-hair prison in saudi انتظار بستگان زندانیان در خارج از زندان «آل-هیر»

زندانیان «آل‌-هیر» می‌توانند در مراسم خوشی و غم خویشاوندان خود شرکت کنند. کسانی که در مراسم خوشی شرکت می‌کنند از سوی دولت عربستان ٢٦٠٠ دالر پول نقد دریافت می‌کنند تا برای اقارب خود تحفه خریداری کنند. این تنها تروریستان زندانی در «آل‌-هیر» نیستند که از این مزایا برخوردار هستند بلکه فامیل‌های آنان نیز از شفقت و مرحمت حکام سعودی بهره می‌برند. دولت عربستان تمامی مصارف شامل کرایه خانه، مصرف غذایی، لباس و دوای فامیل‌های زندانیان را می‌پردازد. حتی کسانی که در خارج از سعودی زندگی می‌کنند و ماه یکبار به خاطر ملاقات با فرد زندانی شان می‌آیند، پول تکت طیاره شان از سوی دولت عربستان پرداخته می‌شود.

حکام تروریست‌پرور عربستان ادعا می‌کنند که با این کار آنان می‌خواهند دل زندانیان را بدست ‌آورند تا در آینده دوباره به صفوف تروریستان نپیوندند. جنرال منصور ال‌ترکی سخنگوی وزارت داخله عربستان به تاریخ ١ مارچ ٢٠١٥ در مصاحبه‌ای با «واشنگتن‌پست» گفت: «اگر با این زندانیان برخورد درست صورت نگیرد زمانی که از زندان بیرون شوند بیشتر فعال می‌شوند... با فامیل‌های اینان نیز به همین خاطر کمک می‌کنیم تا نگذارند این افراد دوباره به دست تروریستان بیافتند.» ولی در ضمن قبول دارند که ٢٠ درصد زندانیان رها شده از این زندان دوباره به صفوف القاعده و داعش پیوسته اند. در همین حال منتقدین دولت عربستان این رقم را به مراتب بالاتر از ٢٠ درصد می‌گویند.

«رائف بدوی» نویسنده، وبلاگ‌نویس و یک فعال حقوق بشر اهل عربستان سعودی است.رائف بدوی به خاطر نوشتن متن انتقادی از وضعیت نابسامان اقتصادی و فقر گسترده در عربستان به ١٠ سال حبس و ١٠٠٠ ضربه شلاق محکوم شد.

این امکانات فقط به کسانی مساعد است که جنایت و وحشت و ترور می‌آفرینند اما افرادی که بخاطر حقوق شان مبارزه کرده صدای عدالت را بلند می‌کنند باید تازیانه زده شوند و یا سر شان از تن جدا گردد. یکی از نمونه‌های آن رائف بدوی وبلاگ‌نویس عرب است که چندی قبل به خاطر انتقاد از وضعیت نابسامان اقتصادی و فقر گسترده در عربستان به ١٠ سال حبس و ١٠٠٠ ضربه شلاق محکوم شد که تا امروز در زندان به انتظار دره زدن بسر می‌برد. در همین حال پولیس عربستان به تاریخ ٢٢ فبروری ٢٠١٥ یک مرد را به اتهام تجلیل سالگره و شنیدن موزیک غربی و رقص دستگیر و زندانی کرد. پولیس ادعا نمود که شنیدن موسیقی غربی و رقص با آن حرام ولی رقص با شمشیر که سران آن کشور در مراسم خود انجام می‌ٔهند حلال است. دولت عربستان یک زن را نیز به اتهام رانندگی به ضرب ٢٠٠ شلاق محکوم نمود. در همین حال زن دیگری را که مورد تجاوز گروهی قرار گرفته بود و نتوانست ٤ شاهد را حاضر کند، زندانی کرد و صدها مورد دیگر که اشخاص و افراد صرف به خاطر اعتراض بر وضعیت موجود در زندان به سر می‌برند. تنها در سال ٢٠١٣ دولت عربستان ٧٩ تن را به جرم‌های بسیار کوچک اعدام نمود.

Saudi police take turns caning a man convicted under sharia law

سازمان غیردولتی امریکایی به نام «خانه آزادی» عربستان سعودی را بدترین کشور به مردم آنجا گفته است. در این کشور نزدیک به ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در شرایط بد نگهداری می‌شوند. «دیده‌بان حقوق بشر» می‌گوید اکثریت این افراد به جرم شرکت در سازمان‌های سیاسی و سرپیچی از اوامر دولت عربستان زندانی شده اند.

زمانیکه از آنان سوال شد چرا با تروریست ها این ‌طور برخورد می‌کنید؟ در پاسخ گفتند برای ما از طرف خدا امر شد که همرای زندانیان رویه خوب کنیم. من هرگز فکر نمی‌کنم مردم به این منطق احمقانه باور داشته باشند تروریستانی که هر روز و هر ساعت در گوشه و کنار جهان جنایت می‌آفرینند، صدها و هزاران انسان بی‌گناه و اطفال معصوم را می‌کشند و زنان را در محضر عام تیرباران می‌کنند مورد مرحمت قرار گیرند و کسانیکه حقایق را بازگو می‌کنند و بخاطر حقوق خود و مردم ستم‌دیده صدا بلند می‌کنند مورد ضرب و شتم قرار گیرند و سر شان از تن جدا شود.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 242 نفر