شماره بیست و هشتم ماه‌نامه همبستگی به نشر رسید

شماره بیست و هشتم «همبستگی غږ»، ماه‌نامه «حزب همبستگی افغانستان»، در ۵۸ صفحه به نشر رسید.

در این شماره درمورد مسئله ملی، شهید ملا محمدشاه، پس پرده جنگ ولسوالی دانگام، ساربان هنرمندی که سرفراز زیست، ملک عبدالله بخوانید:

مسئله‌ ملی‌ پدیده‌ای مجرد و جدا از نظام سیاسی‌ بوده‌ نمی‌تواند و حل آن هم فقط زمانی میسر است كه‌ در كشور نظام ملی، مردمی و مترقی‌‌ حاكم‌ باشد. یعنی تا زمانی که طاعون بنیادگرایی از وجود ملت ما رخت‌ برنبسته‌ و نظام مافیایی و پوشالی کنونی برچیده نشده‌است، مسئله ملی‌ نه‌ تنها حل‌ نخواهد شد بلكه‌ برعكس‌ به‌ علت‌ کله‌شکنی‌های اخیر بین قبیله‌سالاران تشنه قدرت در ارگ بر سر تقسیم چوکی‌ها بیش‌ از پیش‌ پیچیده‌تر و خونین‌تر تبارز خواهد كرد. بنابر این مبارزه برای رهایی اقلیت‌های ملی باید در پیوند با رهایی کل مردم افغانستان از آفت این عوامل بیگانه و رژیم ضدمردمی باشد. مبارزه سیاسی یک ملت را تابع مبارزه برای به‌دست‌آوردن حقوق اقلیت‌ها ساختن نبرد یک ملت را علیه تجاوزگران خارجی و چاکران داخلی‌اش خدشه‌دار و بطی می‌سازد و این نوع طرز دید در آخرین تحلیل آب به آسیاب دشمنان خونین تمامی ملیت‌های وطن ما می‌ریزد.

متن چاپی «همبستگی غږ» را از طریق ایمیل و یا تلفن از ما خریداری کنید و یا فایل پی.دی.ایف. این شماره را از اینجا دونلود نمایید.

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

موبایل:٠٧٠٠٢٣١٥٩٠

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 660 نفر