دو انتقاد بر دو مطلب

قسیم اخگر و ایمی گودمن

خواننده گرامی آقای سرور شفیق نوشته‌اند:

«...از حزب همبستگی که تمامی دشمنان خارجی و داخلی وطن ما را به درستی و دقت آماج افشا و حمله قرار می‌دهد انتظار نداشتم مرتکب اشتباهی ناشی از بی‌دقتی عجیبی شود.
در "سخنرانی قسیم اخگر... "، اخگر سخت ستوده می‌شود بدون درنظرداشت آن که وی با کریم خلیلی معلوم‌الحال و به یقین نظایرش دوست بوده در حدی که از پذیرفتن عیادت جنایتکار عار نمی‌کند و از آن ننگین‌تر دست خونپر او را به قلبش می‌فشارد! بعضی مبارزان در روز‌های آخر عمر با کینه علیه دشمنان و ایده‌های صحیح و برحق آزادیخواهانه و رزم‌آزمای خود وداع کرده و کاملاً دگرگون می‌شوند. به نظر من مرگ که امری طبیعی است نباید و نمی تواند اراده و غرور یک مبارز را به هیچ وسیله‌ای درهم شکند. انسان مبارز در درجه اول کسی است که بازی در میدان پیکار با سیاهی و ستم را باید تا پایان به پیش برده و در نیمه راه از پا نیفتد؛ کسی است که ثابت نماید در هر شرایطی و تا آخرین نفس بر عقاید آزادیخواهانه‌اش پابند مانده و با دشمنان مردم و میهنش بنابر هیچ ملحوظی آشتی نمی‌کند، و الا تاریخ که بسیار سختگیر و بی‌ملاحظه است نام او را به‌مثابه مقاومتگری که زیر شکنجه یا در بستر مرگ تن به تسلیم و ذلت سپرد یاد خواهد نمود. قسیم اخگر که افتخار مبارزه برضد رژیم جنایت‌پیشه ایران خمینی و خامنه‌ای و جانیان بنیادگرای وطنی را داشت، متاسفانه در واپسین روزهای حیاتش، با سیلی‌نزدن به روی کریم خلیلی، بر آن تعهد والای سیاسی‌اش پشت کرد و نیز با حضور بین جمعی از روشنفکران خاین و خودفروخته مثل رهنورد زریاب، منیژه باختری، پرتو نادری وغیره در دربار جنایت و خیانت عطامحمد همان جایگاهی را در تاریخ پرفاجعه ۴۰ سال اخیر سرزمین اشغال‌شده‌ی ما کمایی کرد که واصف باختری، کاظم کاظمی، سمیع حامد، اسداله حبیب، لطیف ناظمی و امثال این نوکران رژیم ایران و مافیای جهادی برای خود انتخاب کرده‌اند ...

قسیم اخگر با وصف مریضی شدید اگر تغییر ماهیت نداده بود، اینقدر شعور و حس داشت که کریم خلیلی را از در خانه‌اش پیش نگذارد، چه رسد که دست خون‌پر وی را بر قلبش فشارد.
قسیم اخگر با وصف مریضی شدید اگر تغییر ماهیت نداده بود، اینقدر شعور و حس داشت که کریم خلیلی را از در خانه‌اش پیش نگذارد، چه رسد که دست خون‌پر وی را بر قلبش فشارد.

انتقاد دوم بر مطلبی است در معرفی ایمی گودمن، گرداننده تلویزیون مشهور «دموکراسی حالا!» دوستان عزیز، مگر نمی‌دانستید که این خانم مدت‌هاست از مواضع قبلی ضدامپریالیستی و پشتیبانی از جنبش‌های آزادیخواهانه‌اش دست کشیده و عملاً بر خط جنگ‌افروزانه و زورگویانه و ستمگرانه‌‌ی امریکا ایستاده و از تجاوز امریکا به لیبیا و سوریه دفاع کرد؟ مگر نمی‌دانستید که منابعی معتبر و مترقی راجع با او نوشتند: گودمن از تحریم‌های اقتصادی بر عراق پشتیبانی کرد، تحریم‌هایی که به جان‌دادن بیش از ۵۰۰ هزار کودک عراقی انجامید؛ گودمن به‌جای تمرکز بر گزارش‌های اساسی در جهان و مصاحبه با شخصیت‌های ضدامپریالیستی، به طرح مسایل و گفتگو با عناصری عموما مدافع دولت امریکا علاقه می‌گیرد؛ و سایتی مدعی شده که ایمی گودمن توسط جورج سورس یکی از ۳۰ کلانترین بیلیونر جهان حمایت مالی می‌شود؟ با اینحال اگر اصرار داشتید که وی را به‌خاطر خدمات گذشته‌اش تقدیر نمایید، لازم بود خطاهای چند سال اخیرش را تذکر می‌دادید تا خواننده درمورد موضعگیری‌های انحرافی او و موضعگیری‌های روشن و درست حزب همبستگی نسبت به سوریه و لیبیا و...، دچار اغتشاش و گمراهی نشود. آدرس‌های چند سند مربوط نیز تقدیم‌ است تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده گردد:
www.intrepidreport.com
coto2.wordpress.com
stephenlendman.org
americaneveryman.com
ضمن تجدید گرم‌ترین درود‌ها و بهترین تمنیات به کار ارزنده تان در ارایه سایت حزب همبستگی که مانند من صدها و هزاران هموطن دیگر به آن به‌مثابه یگانه منبع آگاهی‌بخش استقلال‌طلب و ضدبنیادگرایی می‌نگرند، آرزو می‌کنم که در سایت بی‌نظیر شما دیگر هیچ‌گاه از اینگونه اشتباهات رخ ندهد.»

پاسخ ما:

سرور شفیق محترم و ارجمند، قبل از همه از توجه انتقادی شما که متاسفانه خیلی دیر به دست ما رسید تشکر می‌نماییم. ما تمام سعی خود را به کار می‌بریم تا یک‌چنین خطاهای عجیب و ناراحت‌کننده در سایت و صفحات «همبستگی غږ» راه نیابند ولی انباشت کارها، تغییر و تبدیل اعضای هیئت تحریریه و از آن بدتر عدم احساس مسوولیت سزاوار و بایسته موجب شده (امید در آینده نشود) که بعضی مطالب خالی از نقص و عیب آزاردهنده نباشند.

بدون آن که حمل بر توجیه انتقادات کاملا وارد شما گردد، می‌خواهیم کوتاه توضیح بدهیم که تهیه‌کننده‌ی مطالب مذکور اطلاعی از قضیه اخگر و گودمن نداشتند و نهایتاً هردو نوشته همراه آن اشتباهات زننده انتشار یافتند. آنچه اشتباه ما را سنگین‌تر می‌سازد این است که تقریبا با عین مضمون نامه شما دو تلفن هم گرفتیم ولی بدبختانه تصحیح اشتباه به تاق فراموشی نهاده شد.

ما اگر چه آرزو می‌کنیم این نوع خطاها -که تعداد آن‌ها کم نیست، از ما سر نزند اما تضمینی وجود ندارد جز برخورد صمیمانه و مسوولانه‌ی خوانندگانی چون شما که ما را واخواهد داشت تا اگر از رخنه خطاهایی جدی جلوگیری نتوانیم دست‌کم آن‌ها را در اسرع وقت درست کرده و پوزش بخواهیم.

با سپاس دوباره از انتقادهای ‌تان که اطمینان می‌دهیم از آن‌ها درس خواهیم گرفت.

موفق باشید!

هیئت تحریریه سایت حزب همبستگی

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 555 نفر