به خیزش شکوهمند مردم ایران علیه رژیم منفور «ولایت فقیه» درود می‌فرستیم!

به خیزش شکوهمند مردم ایران علیه رژیم منفور «ولایت فقیه» درود می‌فرستیم!

قساوت دیگری از رژیم خونریز مذهبی ایران: زجرکش‌کردن مهسا (ژینا) امینی! اما مردم ایران برای دادخواهی از خون مهسا امینی و ریشه‌کن ساختن رژیمی به پا می‌خیزند که بنیادش با کشتار و فریب نهاده شده است: رژیمی که برای جلوگیری از حاکمیت نیروهای چپ و انقلابی به یاری امپریالیزم امریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان طی کنفرانس گوادلوپ بر اریکه قدرت نصب گردید ولی پسانتر بازی موش و پشک را با سازندگان خود شروع کرده و هنورهم ادامه دارد؛ رژیمی که کوردها و بلوچ‌ها را تکه تکه کرد؛ ترک‌ها، گیلک‌ها و لرها را مورد تمسخر قرار داد؛ در تابستان ۶۷ دست به کشتار جمعی ده‌هاهزار زندانی سیاسی زد؛ در ۱۸ تیر (سرطان) ۱۳۷۸ جنبش دانشجویان را بی‌رحمانه سرکوب نمود؛ طی قتل‌های زنجیره‌ای بهترین فرزندان خلق ایران را به‌خاطر دگراندیشی از بین برد؛ پس از جنبش سبز، زندانیان را مورد تجاوز جنسی قرار داده و برهنه نمود؛ با پناهجویان افغان برخورد سازمان‌یافته غیرانسانی دارد؛ ‌رژیم انسان‌کشی که خون سعید سلطانپور، فرزاد کمانگر، شیرین‌ علم‌هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان، شاهرخ زمانی، ستار بهشتی، بکتاژ آبتین، پویا بختیاری، ریحانه جباری، نوید افکاری و صد‌ها مبارز دیگر از اعدام‌گاه‌هایش جاری‌ست؛ در اعتراضات آبان خونین ۱۳۹۸ بیش ۱۵۰۰ تن را به گلوله بست؛ با گاز اشک‌آور، باتوم و گلوله به سرکوب معترضان آبادان و شهرهای دیگر پرداخت؛ فریاد مقاومت زینب جلالیان، نسرین ستوده، سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، امیر امیرقلی، رضا شهابی، سهیل عربی، نرگس محمدی، اسماعیل عبدی، جعفر عظیم‌زاد، رسول بداقی، بهنام ابراهیم‌زاده، آرش صادقی و صدها زندانی سیاسی دیگر از شکنجه‌گاه‌های دستگاه ضدبشری خامنه‌ای جلاد بالاست.

مردم ستمدیده و دربند افغانستان به یاد دارند که رژیم منفور ایران، افزون بر شکنجه، زندان و اعدام‌ انقلابیون و معترضان این کشور، آفریدگار تنظیم‌های هشت‌گانه شیعه در افغانستان می‌باشد و حامی تنظیم‌های منفور جمعیت اسلامی و حزب اسلامی. و قلم‌فروشانی هم‌چون کاظم کاظمی، ابوطالب مظفری، قنبرعلی تابش، حسین فخری، ضیا رفعت، سیدعسکر موسوی، ضیا قاسمی، یعقوب یسنا، نجیب بارور، مجیب مهرداد، رضا محمدی و... را در آغوش می‌گیرد تا تبهکاری‌هایش را در افغانستان و حتا در داخل ایران سفیده‌مالی کنند. با سوءاستفاده از تنگدستی و دربدری مردم افغانستان، «لشکر فاطمیون» را ساخت تا در جنگ‌های منطقوی از آنان به‌مثابه گوشت دم توپ استفاده کند. و اکنون، این رژیم خون و خیانت از مغازله و هم‌آغوشی با هیولاهای طالبی نیز درنگ نمی‌کند.

«حزب همبستگی افغانستان» معتقد است که واژگونی رژیم‌های تیوکراتیک و مستبد در کشورهای منطقه، ریشه بنیادگرایان جهادی، طالبی و داعشی افغانستان را سست می‌سازد. حذف رژیم آزادی‌ستیز ایران، پشتوانه نیروهای مرتجع افغانستان را ضعیف می‌سازد که هربار سوار بر سرپنجه‌های دولت‌های امپریالیستی و جنایت‌پرور منطقه بر سرنوشت مردم نگون‌بخت ما حاکم شده‌اند. پس پیکار نیروهای عدالتخواه و پیشرو ایران برای عدالت و دموکراسی در واقع مبارزه مردم تیره‌روز افغانستان نیز است.

بر مردم ایران و افغانستان است تا با شعار پیشین «مرگ بر طالبان، چه در کابل چه در تهران!» دست به دست هم داده به جنگ رژیم‌های طالبی و قرون‌وسطایی بروند. خوشبختانه که با حاکمیت دایناسورهای طالبی، مردم ایران در کنار مردم افغانستان ایستادند و این بار با زجرکش‌شدن مهسا، جمع وسیع از مردم افغانستان نیز همدردی خود را با مردم عصیانگر و مبارز ایران ابراز نمودند. درد و خون مهساها، زرمینه‌ها، ریحانه‌ها، فرخنده‌ها، رومیناها، رخشانه‌ها، تبسم‌ها، مناها، الهه‌ها و صدها هزار زن زجرکشیده دو کشور نهال مبارزات زنان و آزادیخواهی را بارور خواهد ساخت و روزی خواهد رسید که همه یکصدا سر خواهند داد: زن، زندگی، آزادی، سکیولاریزم!

ما درحالی‌که همبستگی خود را با جنبش شکوهمند زنان و مردان شجاع ایران برای آزادی و علیه استبداد حاکم اعلام می‌داریم به این باوریم که با سرکوب و کشتار معترضان، رژیمی که به ننگ بشریت مبدل گشته است، عمرش را کوتاه و کوتاه‌تر ساخته آتشفشان مبارزات مردم به جان رسیده سوزان‌تر زباله خواهد کشید که در شعله‌هایش آخوندهای خونخوار و چماق‌بدستانش را خاکستر خواهد ساخت.

حزب همبستگی افغانستان

۳۱ سنبله ۱۴۰۱ – ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 187 نفر