فاشیزم رژیم هیتلری «ولایت فقیه» علیه مبارزان کورد را محکوم می‌کنیم!

فاشیزم رژیم هیتلری «ولایت فقیه» علیه مبارزان کورد را محکوم می‌کنیم!

در ۱۳ سنبله (شهریور) ۱۳۹۶ تیرباران دو کولبر کورد هریک حیدر فرجی ۲۱ ساله و قادر بهرامی ۴۱ ساله توسط پاسداران مرزی رژیم تبهکار خامنه‌ای-روحانی، موجی از اعتراضات را در شهرهای مختلف کوردستان تحت حاکمیت ایران در پی داشت. هزاران تن به جاده‌ها ریخته و انزجار شان را از جنایت‌ مداوم این رژیم منفور بر کوردها و دیگر مردم ستمدیده ایران ابراز نمودند.

فاشیزم رژیم هیتلری «ولایت فقیه» علیه مبارزان کورد را محکوم می‌کنیم!

این نخستین موج خیزش‌ها برضد رژیم مستبد ایران نیست و هربار مردم مبارز این سرزمین غریو آزادیخواهی و عدالتخواهی شان را در برابر این همه مظالم بلند می‌نمایند که گاهی در قالب جنبش‌های دانشجویی و گاهی در اعتراضات محیط‌ زیستی خوزستانی‌ها و دادخواهی برای خون فریناز خسروانی در مهاباد فوران می‌کنند. اینبار هم در خون کولبران کوردی‌ای تبلور یافته که از سالیان سال توسط رژیم تکه تکه شده و در زیستگاه بومی شان شهروندان درجه دوم شمرده می‌شوند. جایی که ستم هست مقاومت هم هست! مردم ایران در مقابل رژیمی به پا می‌خیزند که تهدابش با عوام‌فریبی و کشتار نهاده شده است: رژیمی که برای جلوگیری از حاکمیت نیروهای چپ و انقلابی به یاری امریکا و اسراییل به قدرت رسید و هنوزهم داستان خیمه شب‌بازی آن‌ها ادامه دارد؛ رژیمی که در اولین سال‌ّ‌هایش دست به شکنجه و زندان نیروهای پیشرو زد؛ کوردها و بلوچ‌ها را تکه تکه کرد؛ ترک‌ها، گیلک‌ها و لرها را مورد تمسخر قرار داد؛ در تابستان ۶۷ دست به کشتار جمعی دههاهزار زندانی سیاسی زد؛ در ۱۸ تیر (سرطان) ۱۳۷۸ جنبش دانشجویان را بی‌رحمانه سرکوب نمود؛ طی قتل‌های زنجیره‌ای بهترین فرزندان خلق ایران را به خاطر دیگراندیشی از بین برد؛ پس از جنبش سبز، زندانیان را مورد تجاوز جنسی قرار داده و برهنه نمود؛ با پناهجویان افغان برخورد سازمان‌یافته غیرانسانی دارد؛ ‌خون فرزاد کمانگر و شیرین‌علم و همسنگرانش هنوز نخشکیده و درد ازدست‌رفتن ستار بهشتی و شاهرخ زمانی تازه است؛ زینب جلالیان، جعفر عظیم‌زاده، امیر امیرقلی، نسرین ستوده، رضا شهابی، سهیل عربی، نرگس محمدی، اسماعیل عبدی، رسول بداقی، بهنام ابراهیم‌زاده، آرش صادقی، سعید شیرزاد، مهدی شاندیز، علی معزی، علی شریعتی، عبدالفتاح سلطانی و ده‌ها زندانی مبارز دیگر در کشتارگاه‌های مخوف رژیم سرود مقاومت سر می‌دهند.

رژیم ایران غده چرکینی در منطقه است که برای رقابت با دشمن دیرینه خود –دولت وهابی عربستان سعودی– کشورهایی چون سوریه، عراق، یمن و افغانستان را به میدان جنگ‌های نیابتی‌اش مبدل نموده است. رژیمی که در دهه ۶۰، گروه‌های هشتگانه بنیادگرای شیعه را ایجاد کرد که بعدها در چوکات دو حزب خونریز «وحدت اسلامی» و «حرکت اسلامی» کله به کله شده و تا به حال مردم ما از طاعون آن‌ رهایی ندارند، و اکنون به‌طور گسترده جمعی از طالبان وحشی را مورد حمایت قرار می‌دهد. در کنار دولتهای منفور عربستان سعودی و پاکستان، رژیم ستم‌پیشه «ولایت فقیه» دست به تفرقه‌‌اندازی شیعه و سنی در افغانستان می‌زند و همه‌ساله به بهانه عاشورا و روز قدس با استفاده از نوکران افغانش در اینجا نمایش قدرت می‌دهد. اسناد فاش‌شده از سفارت امریکا در کابل توسط سایت‌ افشاگر «ویکی‌لیکس» پرده از نفوذ بالای «واواک»‌ در پارلمان، رسانه‌ها و حتا ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان بر‌می‌دارد.

فاشیزم رژیم هیتلری «ولایت فقیه» علیه مبارزان کورد را محکوم می‌کنیم!

در دستگاه جنایت‌پیشه ایران جمعی از روشنفکران خودفروخته افغان چون کاظم کاظمی، سیدعیسی حسینی مزاری، ذکریا راحل، رضوانی بامیانی، جواد محسنی، رهنورد زریاب، صادق عصیان، ابوطالب مظفری، رضا محمدی و دیگران منحیث مهره‌های فرهنگی رژیم مورد نوازش و حمایت قرار می‌گیرند. رژیمی که در برابر پناهندگان افغان برخورد هیتلری داشته دسته دسته آنان را در جنگ جنایتکارانه سوریه به کشتن می‌دهد، کاظم کاظمی جیره‌خوارش را به عنوان «دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌کند و خامنه‌ای دجال شخصا کاظمی و دیگر مزدبگیرانش را در حضور پذیرفته مورد تفقد قرار می‌دهد.

«حزب همبستگی افغانستان» به نمایندگی از نیروهای پیشرو و مردم زجرکشیده افغانستان با مردم دردمند و مبارز کورد اظهار همدردی عمیق نموده، حمایتش را از پیکار پرخروش و آزادیخواهانه این سرزمین اعلام می‌دارد. ما معتقدیم که این رژیم متزلزل با هیچ مقدار سرکوب و خفقان قادر نیست خیزش برحق مردم کوردستان را برای همیشه منکوب نماید. واژگونی رژیم پوسیده «ولایت فقیه» در ایران بازوهای نوکران آن را در افغانستان کوتاه می‌نماید. سرنگونی رژیم ایران و هر دولت مستبد دیگر بایست توسط مردمان همان کشور تحت رهبری تشکل‌های مردمی و مترقی صورت گیرد در غیر آن روزگار شان بهتر از وضعیت عراق و افغانستان اشغال‌شده نخواهد بود.

حزب همبستگی افغانستان

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 689 نفر