اجازه ندهیم افغانستان میدان رقابت تسلیحاتی ابرقدرت‌ها گردد!

اجازه ندهیم افغانستان میدان رقابت تسلیحاتی ابرقدرت‌ها گردد!

و این بار امریکا بزرگترین بمب غیرهستوی موجود در زرادخانه‌‌اش را که به «مادر تمام بمب‌ها» شهرت دارد، بدون هیچ مانع و دغدغه‌ای در کشور ما آزمایش کرد. اگر در برابر این آزمایشات دهشتناک خاموش بنشینیم، افغانستان ما میدان شغالی رقابت‌های تسلیحاتی ابرقدرتها گردیده حتی خطر هستوی آنرا تهدید خواهد کرد.

جنایتکاران امریکایی و رسانه‌های شان می‌خواهند بر ما بقبولانند که هدف آن «تخریب تونل‌های زیرزمینی» داعش در ولسوالی اچین بوده است، اما این دروغ محض برای بزرگنمایی داعش است. داعش همانند طالبان مولود حرامزاده‌ امریکاست و هرگز این دست‌پرورده‌اش را که طبق خواست بادار با ددمنشی کم‌نظیری به میدان آمده از بین نخواهد برد. اگر امریکا ضد داعش می‌بود چرا بزرگترین کاروان‌های این نیروی وحشی را در سوریه و عراق دست‌نخورده گذاشته هیچگاه مادر بمب‌هایش را بر آنان نریخت؟

طبق اطلاعاتی که ما از منطقه به دست آورده‌ایم، این بمب ۱۶میلیون دالری در یک منطقه خالی و فقط جهت آزمایش به کار برده شده است تا امریکا عمدتا به رقبای منطقوی‌اش و بخصوص روسیه زهرچشم نشان داده بفهماند که در پایگاهایش مدهش‌ترین تسلیحات را جابه‌جا ساخته و افغانستان را هم با نصب یک دولت بی‌اراده و پوشالی متشکل از ستمکاران همفکر داعش و طالبان آنچنان در چنگ گرفته که زمینه استفاده هرگونه سلاح تباه‌کن برایش میسر است.

کاربرد این بمب هیچ ربطی با «مبارزه علیه تروریزم» ندارد چون مردم ما به تجربه دریافته اند که طی ۱۵ سال گذشته امریکا خود بانی و تمویل‌کننده انواع تروریزم در افغانستان بوده و بارها اعلام کرده که با طالبان دشمنی ندارد. و دیگر با اسناد فراوان ثابت گردیده که داعش نیز حربه استراتژیک امریکا در خاورمیانه‌ است که می‌کوشد رخ آن را به‌سوی شمال افغانستان جهت بی‌ثبات ساختن مرزهای روسیه دور دهد.

درحالیکه تخاصم قطب امریکا و روسیه در سوریه وارد فاز خطرناکی گردیده، همه هشدار می‌دهند که میدان بعدی شاخ به شاخ شدن این قدرت‌های تشنه‌به خون افغانستان خواهد بود. وطن‌ما یکبار صحنه جنگ سرد ایندو گردیده خونین‌ترین و فاجعه‌بارترین دوران تاریخش را تجربه کرد، نباید اجازه داد اینبار عمیقتر به کام تباهی فرو رود. دولت وحشت ملی با امضای پیمان غلامی به امریکا و تایید این آزمایش بادارانش، مرتکب بدترین خیانت در حق ملت ما گردیده است. اما مردم آزاده و استقلال‌طلب افغانستان باید با درک خطر برباددهنده نگذارند سرزمین شان در رقابت تسلیحاتی شرق و غرب لگدمال گردد.

قربانیان اصلی بمب‌ها و حملات امریکا طی ۱۵ سال گذشته مردم بی‌دفاع و فقیر ما بوده اند. این سلاح‌ها حاوی مواد خطرناک کیمیاوی و رادیواکتیو اند که معمولا تاثیرات سوء و طولانی‌مدت بالای مردم و محیط دارد که شدیدا میهن ما را آلوده ساخته اند.

باید فریب تبلیغات دروغین و صحنه‌سازی های مضحک رسانه‌های امریکایی و سخنگویان دولتی را که اعلامیه های پنتاگون را عینا نشخوار می‌کنند، نخوریم. اگر در برابر قلدرمنشی‌های امریکا و غلامانش ایستادگی نکنیم، شکی نخواهد بود که روزی افغانستان دلبند ما را با سلاح اتمی‌اش نیز مورد آزمایش قرار خواهد داد.

حزب همبستگی افغانستان
۲۶ حمل ۱۳۹۶ (۱۵ اپریل ۲۰۱۷)

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 636 نفر