خشونت محافظان اردوغان در برابر زنان معترض اکوادور

خشونت محافظان اردوغان در برابر زنان معترض اکوادور

این بار رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در اکوادور رسوایی به بار آورد. او که به تاریخ ۱۵ دلو ۱۳۹۴ ( ۴ فبروری ۲۰۱۶) در موسسه مطالعات ملی در کیتو، پایتخت اکوادور سخنرانی داشت، با اعتراض شدید محصلان مواجه شد. چند زن جوان با سر دادن شعارهایی در دفاع از کوردها، او را «قاتل» خطاب کرده برنامه‌اش را برهم زدند. درین اثنا محافظان شخصی اردوغان فوری وارد شده زنان معترض را با خشونت تمام از تالار بیرون کردند و خبرنگارانی را که مصروف ثبت این صحنه بودند مورد ضرب و شتم قرار دادند. دیگو وینتیمیا از نمایندگان پارلمان اکوادور که کوشید مانع لت و کوب این زنان شود، درین جریان مجروح گردیده است

خشونت محافظان اردوغان در برابر زنان معترض اکوادور

این حرکت زورگویانه باعث خشم مقامات اکوادور گردیده وزارت خارجه آن کشور سفیر ترکیه را احضار و در مورد بدرفتاری با شهروندانش طالب توضیحات شده است. در عینحال پولیس اکوادور از این محافظان خواسته است که پاسپورت های‌شان را تسلیم دهند.

رییس جمهور ترکیه که برای بهبود روابط دیپلماتیک و تجارتی از اکوادور دیدار می‌کرد، با موجی از تظاهرات اعتراضی مردم این کشور بدرقه شد که به دلیل جنایات ترکیه در برابر کوردها و حمایتش از داعش خواهان بیرون راندن اردوغان از خاک شان بودند.

خبرگزاری «کورد پرس» طی گزارشی نوشت:

دیگو وینتیمیا
یک کاربر تویتر با گذاشتن تصاویری از دیگو وینتیمیا که بینی‌اش را محافظان اردوغان خونین ساخته نوشت: «اردوغان منحیث مهمان به اکوادور آمد اما سگ‌هایش بر باشندگان محلی چون دیگو وینتیمیا حمله کردند. تصور کنید در خود ترکیه چه می‌گذرد.»

«بعد از این کنفرانس، اردوغان برای سخنرانی به مجلس اکوادور رفته بود که در پارلمان نیز مورد اعتراض جمعی از نمایندگان اکوادوری قرار گرفته و برخی نمایندگان با بلند کردن پلاکاردهایی که بر روی آنان نوشته شده بود اردوغان قاتل؛ اردوغان = داعش به سیاست های خارجی ترکیه در منطقه خاورمیانه و مسئله کردهای این کشور اعتراض کردند که این مسئله باعث شد تا محافظان شخصی اردوغان اقدام به جمع‌آوری پلاکاردها کرده و در این میان زد و خوردی میان نمایندگان اکوادوری و محافظان شخصی اردوغان به وجود آمد که باعث اعتراض رسمی دولت اکوادور به عملکرد تیم همراه رئیس جمهور ترکیه شد.»

کابریلا ریواندنریا، رئیس پارلمان اکوادور عمل خشونت‌آمیز محافظان شخصی اردوغان را محکوم نموده وعده داد که از طریق قانونی این قضیه را پیگیری خواهد کرد.

خشونت محافظان اردوغان در برابر زنان معترض اکوادور

رییس جمهور بنیادگرا و ستمگر ترکیه که در برابر شهروندان آگاه و بپاخاسته کشورش از وحشت تمام کار می‌گیرد، اینبار با حمله محافظانش بر مردم کشور میزبان، رسوایی دیگری کمایی کرده چهره واقعی رژیم فاشیستی حاکم در ترکیه را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 493 نفر