شرکت نماینده حزب همبستگی در تظاهرات ضدجنگ در برلین

به تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۵ راهپیمایی اعتراضی‌ای به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس اردوی آلمان توسط جمعی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف ضدجنگ، دموکرات و چپ و فمینیست در برلین برگزار گردید که صدها تن در آن شرکت جسته بودند.


سخنرانی حفیظ راسخ نماینده «حزب همبستگی افغانستان» در مورد حضور نیروهای ناتو و آلمان در افغانستان

در حالی که دولت آلمان همه ساله از تاسیس نیروهای اردو تجلیل به عمل می‌آورد ولی اعتراض‌کنندگان بیان می‌داشتند که نیروهای نظامی ناتو به شمول آلمان جنایات هولناکی را در افغانستان، عراق، سومالی و سایر کشورهای فقیر مرتکب گردیده ‌اند بناءً با شعار مرکزی «دلیلی برای تجلیل نیست- ارتش باید منحل گردد» به خیابان‌ها ریختند.

در این تظاهرات از حفیظ راسخ نماینده «حزب همبستگی افغانستان» که این روزها جهت شرکت در برنامه‌های مختلف در آلمان بسر می‌برد نیز دعوت به عمل آمده بود تا با معترضان پیوسته سخنانی در مورد حضور نیروهای ناتو و آلمان در افغانستان ایراد نماید. وی ضمن ابراز همبستگی با فعالان ضد جنگ از وضعیت اسفناک مردم رنجدیده افغانستان و جنایات اشغالگران امریکایی و ناتو سخن گفت. تمامی شرکت‌کنندگان با استقبال از موضع‌گیری حزب همبستگی، با شعارهای پرشور خواهان اخراج فوری و بدون قید و شرط عساکر آلمانی از افغانستان شدند.

این تظاهرات که عمدتا علیه نیروهای نظامی و پولیس آلمان بود به خشونت گرایید چون پولیس از ادامه راهپیمایی جلو گرفت و تعدادی از فعالان آنرا بازداشت نمود.

هر یک از مسئولان و راهپیمایان از حمله‌ و آزار و اذیت مداوم پولیس در هنگام چنین گردهمایی‌هایی چشمدیدهای فراوان داشتند و اظهار می‌داشتند که غرب با ظاهر فریبنده‌اش خود را نه تنها حامی بل صادرکننده دموکراسی می‌تراشد اما فعالان انقلابی و ضد دولت آلمان همواره با فشار و تهدید مواجه بوده و سیستم قضایی و قوانین این کشور نیز در خدمت دولت و سرمایه‌داری قرار دارد.


شعار آبی و سفید: صلح به جای ناتو- این کشور نیاز به مقاومت دارد نه جنگ‌های امپریالیستی.
شعار موتر: اگر وسایط نظامی در آلمان به آتش کشیده شوند در افغانستان به کار گرفته نخواهند شد.

نظامیان آلمان از افغانستان خارج شوید. نه به مصارف نظامی

دو شعار سیاه: قاتلان در میان ما اند/ همینجا اند
قندوز: جنایت جنگی

شصت سالگی اردوی آلمان: دلیلی برای تجلیل نیست- ارتش باید منحل گردد.
شعار دوم سیاه و سفید: نه به آشتی با کاپیتالیزم

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 637 نفر