بی‌رحمی دولت امریکا در برابر مردمش

تاثیرات سیفلیس بر بدن انسان

طوری که در نوشته «امریکا، بانی سلاح‌های کیمیاوی و بیولوژیکی» گفته شد، امریکا به‌خاطر سرکوب مردم جهان و غارت ثروت آنان و ایجاد وحشت و ترس از انواع مختلف سلاح‌های کیمیاوی و بیولوژیکی استفاده می‌کند. این درنده‌خویی سردمداران امریکا نه تنها در مقابل ملل مظلوم و ستم‌کش جهان اعمال می‌گردد بلکه مردم و ارتش آن کشور نیز شکار این اهداف پلید می‌گردند.

دولت امریکا از نظامیان خود به‌خاطر آزمایش سلاح‌های جدید کیمیاوی و بیولوژیکی به‌حیث حیوانات لابراتواری، درحالی استفاده می‌کند که آنان خود از اثرات مضر آن بی‌خبر اند. اگر ریشه‌ی امراض مهلکی چون ایدز، هپیتات، جنون گاوی، سل و صدها مرض دیگر را جستجو کنیم، درمی‌یابیم که منشا اکثر آن‌ها در آزمایشگاه‌های پنتاگون و سی.آی.ای است.

در امریکا طی سال‌های ۱۹۰۱ الی ۱۹۸۰ امرض کشنده و ساری کاهش چشمگیری یافته بود اما به یکبارگی از ۱۹۸۱ الی ۱۹۹۵ این بیماری‌ها ۵۸ درصد افزایش یافت و علت آن هم آزمایش سلاح بیولوژیکی و کیمیاوی بر شهروندان آن کشور بود.

آزمایش ملاریا بر زندانیان لاس آنجلس
آزمایش پرازیت ملاریا بر ۴۰۰ زندانی در لاس آنجلس

در سال ۲۰۰۱، سندی از وزارت دفاع امریکا فاش شد و در آن ذکر شده بود که بین سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۷۳ ده‌ها هزار عسکر و شهروند امریکایی عمدتا در معرض عوامل خطرناک بیولوژیکی و کیمیاوی از قبیل گاز خردل، گاز سارین، طاعون، سیاه زخم، باکتری ای‌کولی (E-coli) و باکتری باسیلوس گلوبیجی (Bacillus Globigii) قرار داده شدند. این سند در آن زمان به‌خاطر حملات ۱۱ سپتامبر زیر زده شد و کسی در باره آن تحقیق بیشتر نکرد.

در زیر چند نمونه‌ را براساس سال از جنایات امریکا علیه شهروندان و نظامیانش گردآوری کرده‌ام تا مردم ما بدانند کشوری که بر مردمش رحم نکند، چگونه ممکن است که از آن توقع کمک بشردوستانه برای ستمدیدگان افغانستان را داشت.

۱۹۳۱- آزمایش اشعه رادیواکتیف بر سربازان و بیماران: داکتر کورنیلوس روادس (Dr.Cornelius Rhoads) در موسسه راکفلر در بخش آلوده‌کردن افراد به سرطان تحقیق می‌کرد. او بعدها به‌خاطر ساخت انواع ویروس‌ها به ارتش امریکا می‌پیوندد و در آنجا مرکزی به نام «کمیسیون انرژی اتمی امریکا» می‌سازد. وی جهت گسترش آزمایشات خود، سربازان امریکایی و بیماران شفاخانه‌های دولتی را در معرض اشعه رادیواکتیف قرار داد تا سیر بروز سرطان را در آنان مشاهده کند.

تزریق باکتری سیفلیس بر بدن سیاه‌پوستان
تزریق باکتری سیفلیس بر بدن سیاه‌پوستان در امریکا که هنوزهم شهروندان درجه دو به حساب می‌روند.

۱۹۳۲- تزریق باکتری سیفلیس بر بدن ۲۰۰ سیاه‌پوست: در این سال وزارت دفاع با همکاری اداره خدمات صحی امریکا برنامه «آزمایش تاسکیگ» (Tuskegee Experiment) را به‌ راه انداخت که در آن باکتری «سیفلیس» را در بدن ۲۰۰ سیاه‌پوست منطقه تاسکیگ تزریق نمود. باشندگان این محل از اثرات مضر این باکتری هیچ اطلاع نداشتند و به آنان گفته شده بود که این یک نوع واکسین در مقابل امراض ساری است. این آزمایش به‌خاطر فهمیدن مدت زمان ابتلای فرد به مرض سیفلیس و کشته‌شدن مریض صورت گرفت. سیفلیس سبب ایجاد زخم در ناحیه تناسلی افراد می‌شود که در مدت زمان کم پیشرفت نموده و به تمام وجود سرایت نموده نهایتا اعضای بدن را تخریب می‌کند. مبتلایان به این مرض با درد طاقت‌فرسا مواجه شده در بسی موارد منتج به مرگ می‌گردد.

۱۹۴۰- ملوث‌نمودن ۴۰۰ زندانی با پرازیت ملاریا: دولت امریکا ۴۰۰ تن از زندانیان زندان شیکاگو را با پرازیت ملاریا ملوث کرد تا تاثیر ادویه جدید را بررسی کند. این مرض بین زندانیان به زودی تداوی نشد تا سرایت و گسترش آن مطالعه گردد. مبتلایان به تب شدید لرزه مداوم، کم‌خونی، التهاب طحال و حتا مرگ مواجه گردیدند.

انبار تسلیحات و مواد کیمیاوی و بیولوژیکی دولت امریکا
انبار تسلیحات و مواد کیمیاوی و بیولوژیکی دولت امریکا

۱۹۴۲- آزمایش تاثیرات گاز خردل بر کارمندان دولتی: دولت امریکا ۴۰۰۰ کارمند عادی خود را در معرض گاز «خردل» قرار داد تا تاثیر آن را بر انسان‌ها بررسی نماید. این پروژه تا سال ۱۹۴۵ ادامه یافت. گاز خردل یکی از سمی‌ترین گازهاست که باعث تخریب پوست، سیستم تنفسی و سیستم هاضمه می‌گردد و درعین حال به‌شدت سرطان‌زا است.

۱۹۴۳- تولید سلاح‌های بیولوژیکی: در پاسخ به برنامه جنگ‌جویانه جاپان، ارتش امریکا تحقیق روی سلاح بیولوژیکی زیر نام (Fort Detrick, MD) را آغاز نمود. در این مرکز، انواع مختلف سلاح بیولوژیکی تولید می‌شد که در جنگ دوم جهانی و جنگ سرد نیز از آن استفاده شد.

۱۹۴۴- آزمایش گازهای خطرناک بر انسان‌ها: دولت امریکا ماسک‌های ضدگاز ساخت و به‌خاطر آزمایش، آن را به روی انسان‌ها آزمایش نمود. در این آزمایش ۶۰۰۰۰  کارمند را در اتاق‌های بسته و مملو از گاز «خردل» و «اووسیت» که در ترکیب خود «سیانور» داشتند؛ قرار دادند. به آزمایش‌شوندگان گفته شده بود تا درمورد این جریان به کسی چیزی نگویند در غیر آن از وظایف شان سبک‌دوش خواهند شد. اکثر آنان پس از مدت کوتاه، به امراض گوناگون مبتلا شدند و با مرگ تدریجی روبرو گردیدند.

داکتران آلمانی نازی در خدمت دولت امریکا
داکتران آلمانی نازی در خدمت دولت امریکا

۱۹۴۵- تولید سلاح‌های بیولوژیکی به کمک دانشمندان نازی: بعد از جنگ دوم جهانی، دولت امریکا پروژه «پیپر کلیپ» را آغاز نمود. برای اجرای این پروژه صدها دانشمندان خطرناک نازی ابتدا از چنگ محاکمه نجات داده شده، به امریکا منتقل شدند و بعد در بدل تامین زندگی و امنیت شان در پروژه‌های تولید سلاح‌های کشنده مورد استفاده قرار گرفتند. در این پروژه دانشمندان امریکایی و آلمانی روی سلاح بیولوژیکی کار می‌کردند تا مغز انسان را کنترول کنند. آنان از این سلاح در جریان تحقیق زندانیان سیاسی استفاده نمودند.

زخم ایجادشده بر بدن فرد مورد آزمایش با باکتری سیفلیس
زخم ایجادشده بر بدن فرد مورد آزمایش با باکتری سیفلیس

۱۹۴۵- استفاده از فلوراید بر انسان‌ها: در این سال «کمیسیون انرژی اتمی امریکا» برنامه‌ای زیر نام «برنامه‌ اف» را آغاز نمود. در این زمان آنان «فلوراید» را در بمب اتم شامل ساختند و تاثیر آن بر اعصاب مرکزی انسان‌ها مورد مطالعه قرار گرفت. فلوراید ماده زهری است که باعث اختلالات روانی در انسان می‌گردد.

۱۹۴۶- استفاده از عساکر در آزمایش‌های طبی و نظامی: دولت امریکا مریضان شفاخانه عساکر برگشته از جنگ را منحیث خوک‌های لابراتواری تحت آزمایش‌های طبی و نظامی قرار دادند و به‌خاطر کتمان حقایق و پنهان‌کردن جنایات شان به جای آزمایش از کلمه «مشاهده و بررسی» استفاده کردند.

تاثیر گاز خردل بر پوست بدن یک سرباز
تاثیر گاز خردل بر پوست بدن یک سرباز

۱۹۴۷- ساخت ادویه‌ی حاوی مواد رادیواکتیف: دگرمن کریک پاتریک عضو «کمیسیون انرژی اتمی امریکا» طی سندی (Document 07075001, January 8, 1947) فاش ساخت که این سازمان دارویی حاوی مواد رادیواکتیف ساخته که در آینده نزدیک به انسان‌ها تزریق خواهد شد.

۱۹۴۷- مطالعه ماده ال.ایس.دی برای اختلال حافظه: سی.آی.ای مطالعات جدید خود را روی ماده ال.ایس.دی (Lysergic Acid Diethylamide) آغاز نمود و این ماده روی نظامیان و افراد ملکی که از اثرات آن هیچ اطلاع نداشتند، آزمایش شد. ماده ال.ایس.دی باعث مختل‌شدن حافظه فرد مصرف‌کننده و خوشی بی‌مورد می‌گردد و نهایتا فرد را به هذیان‌گویی، افسردگی و خودکشی وامی‌دارد. ماده ال.ایس.دی سبب می‌شود تا فرد جهان خیالی به خود ترسیم کند و ترس و وحشت وجودش را فرا بگیرد.

۱۹۵۰- مانور ساختگی بمب باکتریایی: وزارت دفاع امریکا به یک کشتی دستور داد تا طی یک مانور ساختگی بمب باکتریایی را در فضای شهر سانفرانسیسکو منفجر سازد تا آله‌های جابجا شده در آن شهر نحو پخش این باکتریا را ارزیابی و مشاهده کنند. طی این مانور هزاران باشنده آن شهر به مرض «پنومونی» یا التهاب ریه مبتلا شدند.

کشتی‌ای که به آن دستور داده شد تا طی یک مانور ساختگی بمب باکتریایی را در فضای شهر سانفرانسیسکو منفجر سازد.
کشتی‌ای که به آن دستور داده شد تا طی یک مانور ساختگی بمب باکتریایی را در فضای شهر سانفرانسیسکو منفجر سازد.

۱۹۵۳- کنترول مغز: سی.آی.ای پروژه «ایم.کی اولترا» را روی دست گرفت که به تعقیب آن چند پروژه دیگری نیز با پیشوند ایم.کی از قبیل (MK OFTEN)، (MK SEARCH) و (MK NAOMI) به اجرا گذاشته شد. ام.ک مخفف «کنترول مغز» است. طی این پروژه که ۱۱ سال طول کشید، انواع مختلف داروهای بیولوژیکی را که هدف آن کنترول ذهن و رفتار انسان بود، تولید و آزمایش کردند. اکثر این داروها روی عساکر مجروح و افراد ملکی بی‌خبر آزمایش گردیدند.

۱۹۵۶- شیوع بیماری تب زرد: دولت امریکا پشه‌های حاوی ویروس تب ‌زرد را بر فراز شهر «ساوانا»، «گا» و «اون پارک» فلوریدا رها کرد و به تعقیب آن افراد خود را زیر نام واکسیناتور به آن شهر‌ها اعزام نمود تا اثرات و شیوع این بیماری را روی مریضان تحقیق کنند. آنان طی تحقیقات خود دریافتند که ویروس تب ‌زرد باعث امراض جگر از قبیل رزدی پیشرفته می‌گردد.

آزمایش ماسک ضد گاز‌های زهری روی عساکر امریکا توسط دولت این کشور
آزمایش ماسک ضد گاز‌های زهری روی عساکر امریکا توسط دولت این کشور

۱۹۶۹- ایجاد ویروس ایدز: کنگره امریکا بودجه‌ای به ارزش ده میلیون دالر را در اختیار وزارت دفاع آن کشور قرار داد تا عاملی تولید کند که سیستم دفاعی انسان را ضعیف سازد. وزارت دفاع ظرف سه سال ویروس «ایچ.آی.وی» را ساخت که باعث مرض ایدز می‌گردد و در مدت کوتاه آن را در تمام جهان پخش نمود.

۱۹۹۰- تزریق واکسین تاریخ‌تیرشده بر کودکان سیاه‌پوست: ارتش امریکا بیش از ۱۵۰۰ طفل شش ماه سیاه‌پوست را در شهر لاس‌ انجلس با واکسین تاریخ تیرشده سرخکان که از طرف وزارت صحت نیز مجوز آن صادر نشده بود، واکسین نمود. در حقیقت آنان خواستند تا سیر تکامل ویروس سرخکان را در نوزادان بررسی کنند. بعدها خود دولت اعلام نمود که واکسین تزریق شده به‌خاطر آزمایش بود.

این‌ها نمونه‌های اندک از جنایات امریکا علیه شهروندان خودش بودند. لیست این بربریت به مراتب طولانی‌تر از این است. بخشی از این آزمایش‌ها روی افراد نادار و بی‌سواد در مقابل پرداخت پول ناچیز انجام شد و بیشتر آن مخفی نگهداشته شد و یا ثبت نشده است.

امریکا و تمامی کشورهای امپریالیستی به‌خاطر دست‌یافتن به اهداف شوم خود حاضر اند میلیون‌ها انسان را قربانی کنند. اینان به هیچ قانون در هیچ گوشه جهان پایبند نیستند و بخصوص کشورهایی را که در اشغال داشته دولت‌های مزدور خود را بر سر کار آورده‌اند، دست شان در انجام هر گونه جنایت و بربریت باز است.

سند پروژه ایم.کی الترا
سندی از دولت امریکا که در آن از تاثیرات اجتماعی دنیا مجازی حرف می‌زند که اهداف دولت امریکا را به خطر می‌اندازد. در این سند پروژه «ایم.کی الترا» برای حل این مسئله پیشنهاد شده: «پروژه "ایم.کی الترا" آماده است که تفسیر دیگری از این جهان بیمار خواهد داشت.»

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 76 نفر