امریکا برای تروریست‌ها ۲.۸میلیارد دالر را اسلحه می‌خرد

امریکا برای تروریست‌ها ۲.۸میلیارد دالر را اسلحه می‌خرد

دلیانا گایتاندژیوا خبرنگار بلغاریایی در یک گزارش تحقیقی فاش نمود که پنتاگون مبلغ ۲.۸میلیارد دالر را برای مناطق جنگی جهان اسلحه خریداری می‌کند که عمدتا برای گروه‌های تروریستی وابسته به شبکه القاعده در سوریه تحویل داده می‌شود. دلیانا با انتشار اسنادی ثابت می‌سازد که امریکا حجم بزرگی از تسلیحات پیشرفته را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد. وی گزارشگر امور خاورمیانه و بنیانگذار سازمانی موسوم به «دیده‌بان اسلحه» می‌باشد که بارها تسلیح باندهای جنایت‌پیشه توسط امریکا و ناتو را فاش نموده است.

تعدادی از ویدیوهای تبلیغاتی گروه «هیئت تحریرالشام» (شاخه سوریه القاعده که قبلا به نام «جبهة‌النصرة» فعالیت داشت) برملا می‌سازد که این گروه سلاح‌های پیشرفته از جمله موشک‌های پیچیده ضدتانک TOW ساخت امریکا را در اختیار داشته که تعدادی از آنها در ادلب سوریه به دست نیروهای دولتی این کشور نیز افتاده‌اند.

دلیانا با مرور قراردادهای پنتاگون دریافته است که طی سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۹ شرکت رِیتیان (از بزرگترین شرکت‌های تولید تجهیزات نظامی امریکا) بالغ بر ۱.۴میلیارد دالر را انواع موشک‌ به نیروی دریایی امریکا سپرده که متعاقبا به سوریه فرستاده شده‌اند. این در حالیست که تحریرالشام از جانب وزارت خارجه امریکا منحیث «گروه تروریستی» خوانده شده و بر سر رهبر تحت پیگرداش ابومحمدالجولانی جایزه ده میلیون دالری تعیین گردیده است! در گذشته نیز اسناد درز کرده امریکا نمایانگر آن بوده که گروه‌های خونخوار در سوریه از سوی دولت امریکا تسلیح ‌گردیده‌اند.

سیستم موشک‌TOW  امریکایی که ارتش سوریه در جریان جنگ ادلب از چنگ تروریست‌های تحت حمایت امریکا به غنیمت گرفت.
سیستم موشک‌TOW امریکایی که ارتش سوریه در جریان جنگ ادلب از چنگ تروریست‌های تحت حمایت امریکا به غنیمت گرفت.

در سیستم آنلاین اداره قراردهای نظامی امریکا ‌(ACC) قراردادهایی موجود اند که برای خریداری سلاح‌های «غیراستاندارد امریکایی» بین سال‌های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۵ با هشت شرکت به امضا رسیده‌اند. سلاح‌های «غیراستاندارد» تجهیزات و وسایل نظامی غیرامریکایی اند که برای استفاده از آنها در ارتش امریکا جواز صادر نگردیده ولی جهت فرستادن به گروه‌های جنایت‌پیشه تحت حمایت امریکا خریداری می‌گردند. شرکت‌های قراردادکننده هر یک تا ۲۵میلیون دالر قبلا دریافت کرده‌اند.

بر اساس مشخصات قراردادها، سلاح و تجهیزات نظامی باید از بلغاریا، صربستان و رومانیا تهیه شده و از نوعیت سلاح‌ها و منبع تهیه هر کدام تذکر رفته است. شرکت‌های قراردادکننده از افشای جزییات و مقدار و مقصد اقلامی که تهیه می‌کنند منع گردیده و اجازه ندارند هیچ گونه تصویر و یا مدرکی در مورد آنها انتشار دهند.

گزارش می‌افزاید که پنتاگون ۱۵هزار میل اسلحه نوع AK-47 را از بلغاریا و صربستان به کرواسیا ارسال نموده در حالی که این کشور استفاده‌کننده نهایی آن نخواهد بود.

پنتاگون یک مرکز مخفی عملیاتی تحت نام مستعار «گروه ویژه غیرقابل انکار» از ۲۰۱۷ بدینسو در کرواسیا راه‌اندازی نموده که وظیفه آن تربیت و تمویل برنامه‌هایی برای جنگ سوریه است. بر اساس ایمیل‌های لیک شده در سایت «دیده‌بان اسلحه» در ۲۰۱۹، این مرکز یک دیپوی سلاح و مهمات در شهر پودوم کرواسیا ایجاد نموده که طیاره‌های شرکت‌های هوانوردی کرایه شده‌ توسط پنتاگون از طریق میدان‌هوایی ریجیکا، بسته‌های اسلحه را به میدان‌هوایی العدید در پایگاه نظامی امریکا در قطر انتقال می‌دهند.

انتقال اسلحه ار کرواسیا به سوریه
امریکا صدها تن اسلحه را از اروپا به سوریه توسط شرکت هوایی کالیتا که بوسیله پنتاگون استخدام گردیده، از میدان هوایی راجیکای کرواسیا از راه قطر انتقال داده است.

فعال‌ترین گروه تروریستی در سوریه فعلا هیئت تحریرالشام است که برای دستیابی به کمک‌های کشورهای غربی نام قبلی‌اش را که «النصره» بود تغییر داد. این گروه که شاخه‌ای از القاعده است دریافت‌کننده اصلی سلاح‌هایی است که امریکا مخفیانه به سوریه انتقال می‌دهد.

دولت امریکا همان گونه که شبکه القاعده، طالبان، جهادیان و دیگر گروه‌های خونخوار بنیادگرا را در جریان جنگ سرد تجهیز و تمویل نموده رویکار آورد، طی سال‌های گذشته گروه درنده داعش را در سوریه و عراق تا سرحدی حمایت کرد که حتی هیلری کلنتن در کارزار انتخاباتی‌اش معترف گردید که داعش ساخته امریکاست.

امریکا هنوز از حربه تروریزم و بنیادگرایی اسلامی برای بی‌ثبات ساختن رقبایش بخصوص در آسیا سود می‌برد. طی بیست سال گذشته، در کنار عراق و سوریه و یمن و لیبیا و کشورهای دیگر، افغانستان را به مرکز تروریزم و توحش و حمام خون مردمش مبدل ساخت.

تروریست‌ها استفاده سلاح‌های امریکایی را آموزش می‌بینند
تروریست‌ها استفاده سلاح‌های امریکایی را آموزش می‌بینند
ویدیوی تبلیغاتی تحریرالشام که در آن جنگجویان این گروه استفاده از موشک‌های BGM-17 TOW ساخت امریکا را آموزش می‌بینند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 782 نفر