عیاشی شیوخ عربستان با پول حجاج

عیاشی شیوخ عربستان با پول حجاج

سالانه میلیون‌ها زائر با مصرف حدود ٦ تا ٨ هزار دالر به هدف ادای فریضه حج وارد عربستان شده میلیاردها دالر به اقتصاد این کشور می‌ریزند. در سال ٢٠١٤ درآمد عربستان از حج عمره و تمتع حدود ١٨ میلیارد و ٦٠٠ میلیون اعلام شد. موج عظیم زائران، صنعت توریزم عربستان سعودی را به دومین صنعت بزرگ این کشور مبدل نموده و هشت درصد مشاغل این کشور را مختص به این بخش ساخته است. اما سودی که از حج و بخصوص نفت به دست می‌آید توسط خاندان عیاش پادشاهی عربستان چپاول شده صرف عیاشی آنان می‌شود.

ملک عبدالله با کلکسیون زنانش
ملک عبدالله با کلکسیون زنانش

سلمان بن عبدالعزیز پس از مرگ برادر فاسدش عبدالله، هفتمین پادشاه عربستان سعودی است. از آنجا که دولت عربستان در قبضه خاندان آل سعود بوده و مسئولیت ادارات دولتی در دست ٧٠٠ شهزاده و ٧٠٠٠ ملا و مفتی می‌باشد، منابع عایداتی عربستان نیز در تصرف خاندان پادشاهی و درباریانش قرار دارد و برای خوشگذرانی آنان حیف و میل می‌شود.

هوتلی که در ساحل «ریویرا» برای عیاشی سلمان بن عبدالعزیز اختصاص داده شده بود.
هوتلی که در ساحل «ریویرا» برای عیاشی سلمان بن عبدالعزیز اختصاص داده شده بود.

در ماه اگست ۲۰۱۵ شاه عربستان با بیش از ٤٠٠ تن از درباریان و خاندان پادشاهی به مناطق ساحلی «ریویرا» در فرانسه جهت عیاشی رفت و دولت فرانسه نیز بخشی از این سواحل را به شاه عربستان اختصاص داده و آن را برای عموم ممنوع اعلام نمود. بستن ساحل به روی عموم مورد اعتراض شدید مردم قرار گرفت و موجب شد تا شاه عربستان آنجا را ترک کند و راهی مراکش شود. این اولین باری نیست که شاه عربستان چنین مصارف هنگفتی را صرف خوشگذرانی می‌کند، او به تاریخ ١٩ فبروری ٢٠١٤ نیز جزایر مالدیو را با پرداخت ٣٠ میلیون دالر به مدت هفت روز به اجاره گرفت و با کشتی مجلل و ١٠٠ محافظ عازم این کشور شد.

طیاره شخصی شهزاده الولید
طیاره شخصی شهزاده الولید که قسمت های داخلی آن از تلا ساخته شده.

میدان عیاشی تنها برای شاه خالی نمی‌ماند، شاهزاده ها و شیوخ خاندان آل‌سعود با چپاول پول نفت و حج در لیست ثروتمندترین‌های عربستان و جهان قرار گرفته طیاره‌های شخصی و تلاکاری شده دارند و در زیباترین جزایر جهان جهت عیاشی می‌روند و پول باد کردن شان در حدیست که تصاویر کمودهای تلایی شان مدتی قبل در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این درحالیست که ٤٠ درصد مردم عربستان در فقر مطلق زندگی می‌کنند، ٦٠ درصد آنان بی‌خانه اند، ٤٠ درصد جوانان شغل ندارند و ٨٥ درصد از کارگران به دلیل مزد کم از خارج کشور استخدام می‌شوند. در کنار این، خشونت علیه زنان، ارقام بالای تجاور، تمویل تروریزم و احزاب بنیادگرای سنی که موجب قتل هزاران بی‌گناه شده و می‌شود، روی این خاندان عیاش را سیاه‌تر می‌سازد.

فقر در پولدارترین کشور جهان بی‌داد می‌کند.
فقر در پولدارترین کشور جهان بی‌داد می‌کند.
لینزی ادریو، خبرنگار زن امریکایی، در سفر به عربستان سعودی پس از دیدن فقر گسترده در این کشور، با تعجب گفت: «آیا من در سرزمین نفت هستم؟»
 شهزاده عربستان به نام ادیل-ال‌اوطیب بخاطر سپری نمودن یک شب در کنار ستاره تلویزیون امریکا به نام کیم کارداشیان یک میلیون دالر پیشنهاد نمود.
شهزاده عربستان به نام ادیل-ال‌اوطیب بخاطر سپری نمودن یک شب در کنار ستاره تلویزیون امریکا به نام کیم کارداشیان یک میلیون دالر پیشنهاد نمود.

شاهزادگان آل‌سعود نیز اکثرا در امریکا و دیگر کشورهای غربی غرق هرزه‌گی و عیاشی اند. خبرگزاری «رویترز» به تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۵ گزارش داد که شاهزاده ماجد عبدالعزیز آل سعود ۲۸ ساله به اتهام تلاش برای تجاوز به یک زن امریکایی توسط پولیس شهر لاس‌انجلس دستگیر شد.

اکثریت زائرانی که راهی حج می‌شوند از کشورهای اسلامی‌ای اند که شاهد کودکان بینوا و فقرزده، مادران گرسنه، مردمی جنگ‌زده و نادار، حکام مستبد و ده‌ها نوع بربریت و بی‌عدالتی اند. به گفته مولانا جلال‌الدین «ای قوم به حج رفته کجایید کجایید / معشوق همینجاست بیایید بیایید»، صرف این همه پول برای گرسنگان و آبادی کشور فرورفته در بربادی و فقر و تباهی انسانی‌تر و خواستنی‌تر است.

شاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز با بوش خونخوار
شاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز با بوش خونخوار

قتل عام اخیر طی دو حادثه در جریان مراسم حج و کشته شدن حدود هشتصد تن و برخورد مستبدانه حاکمان آنجا در برابر آن میزان وقاحت و جهالت‌پیشه بودن شیوخ عرب را بار دیگر در برابر دید جهانیان برملا نمود. بخصوص حرف‌های احمقانه و ضدانسانی آنان در توجیه این کشتار جهان اسلام را تکان داد.

گذشته از اینها، دولت عربستان در تبانی با امریکا، در موج جنایت و کشتار در خاورمیانه دست دارد و همین اکنون به اشاره امریکا یمن را به خاک و خون کشیده است. در وضعیتی که موجی از مسلمانان از عراق و سوریه و یمن و دیگر کشورهای جنگ‌زده مسلمان با قبول ریسک های کلان راهی اروپا می‌شوند، اما دولت عربستان در یک قدمی آنان کوچکترین کمکی با آنان ننمود. به همین دلیل بود که انگلا مرکل صدراعظم آلمان طنزگونه گفت: «کودکان خود را باخبر خواهیم ساخت که پناهجویان و آوارگان سوریه و عراق به ما پناه آوردند درحالیکه مکه به آنها نزدیکتر بود!»


خیانت شیوخ عرب در مقابل مردم سوریه

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 517 نفر