انعکاس تظاهرات حزب همبستگی علیه اشغال افغانستان توسط امریکا و دفاع از مبارزان کوبانی در سایر رسانه‌ها

با امضاى قرارداد امنيتى حکومت جديد با امريکا و ناتو مخالفت شد

منبع: آژانس خبری پژواک، ۲۰ میزان ۱۳۹۳

تظاهرات حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و در دفاع از مبارزان کوبانی

کابل (پژواک،٢٠ ميزان ٩٣): مظاهره‌کنندگان در کابل، امضاى قرارداد امنيتى افغانستان با امريکا و ناتو را محکوم کرده ميگويند که حکومت جديد، برخاسته از يک انتخابات ديمواکراتيک نيست، بلکه يک شرکت سهامى است.

آنان که تعداد شان به صدها تن به شمول زنان ميرسيد، امروز از ساحه سينماپامير شهر کابل، راهپيمايى نموده و در مقابل منار جادۀ ميوند تجمع کردند.

تظاهرکنندگان، قرارداد امنيتى با امريکا و ناتو و پايگاه‌هاى امريکا در افغانستان را زنجير اسارت و حکومت جديد را شرکت سهامى اشرف غنى احمدزى و داکتر عبدالله خوانده، گفتند که موجوديت پايگاه دايمى امريکا در افغانستان، خط مقدم تخاصماتى خواهد بود که جهان را تهديدبه جنگ سوم جهانى مي‌کند.

تظاهرات حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و در دفاع از مبارزان کوبانی

اين راهپيمايى ازسوى حزب هبمستگى ملى به راه انداخته شده بود.

حفيظ‌الله راسخ، يکى ازاعضاى اين حزب و شرکت کنندۀ مظاهره، به آژانس خبرى پژواک گفت که هدف راهپيمايى شان محکوم کردن موجوديت نيروهاى امريکايى وامضاى قرارداد امنيتى با امريکاوناتو است.

وى علاوه کرد: «ما حکومت جديد را به هيچ عنوان مشروع و برخاسته از يک انتخابات ديموکراتيک نمى‌دانيم، بلکه يک حکومت معامله گر ميدانيم که توسط اوباما و جان کرى به وجود آمده است.»

راسخ افزود که افرادى درتيم هايى که حکومت را به ميان آورده وجود دارند که در سه دهه اخير آزمون شده اند که به هيچ وجه نمي‌توانند صلح و ثبات و پيشرفت اقتصادى را به مردم به ميان آورند.

بهناز، يک اشتراک‌کنندۀ ديگراين مظاهره گفت که حکومت جديد تحت عنوان حکومت وحدت ملى، دست‌نشانده و ساخته شدۀ امريکا است که نمي‌تواند مشروعيت داشته باشد و از مردم نمايندگى نمايد.

اين دختر، با محکوم‌نمودن امضاى قراردادهاى امنيتى با امريکا و ناتو، افزود: «قراردادهايى که حکومت فعلى با امريکا و ناتو به امضا رسانده، مانند معاهده هاى ننگينى است که در گذشته ها به امضا رسيده است.»

وى با بيان اينکه هرگز اجازه نخواهند داد که امريکا افغانستان را به عنوان يک لقمه راحت درگلوى خود داشته باشد، هشدار داد که به مبارزۀ شان عليه امريکا و حاميان شان ادامه خواهند داد.

قرارداد امنيتى با امريکا و سند همکاري‌هاى امنيتى با ناتو، يکروز بعد از حلف وفادارى اشرف غنى احمدزى (٨ ميزان) بين حکومت افغانستان و امريکا و ناتو در کابل امضا شد.

رييس‌جمهور اشرف غنى احمدزى، امضاى قرارداد امنيتى با امريکا را براى ثبات و رفاه افغانستان و دفاع در مقابل خطرات بيرونى با اهميت خوانده‌است.

همچنان در اين گردهمايى، از مقاومت مردم کوبانی سوريه در برابر گروه داعش (دولت اسلامى) دفاع شده و به عنوان اعتراض بيرق داعش را به آتش کشيدندو عليه اين گروه شعارهايى چون ( داعش جنايت ميکند، امريکا، ترکيه و عربستان حمايت مي‌کند) را سردادند.

گفتنى است که به تازگى گروه داعش، به شهر کوبانى سوريه حمله کرده که تلفات و جراحاتى را نيز به طرفين در قبال داشته است.

تظاهرات حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و در دفاع از مبارزان کوبانی



تظاهرات مخالفان پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا در کابل

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی، ۲۰ میزان ۱۳۹۳

ده‌ها تن از اعضای حزب همبستگی افغانستان روز یکشنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ درشهر کابل پایتخت افغانستان درمخالفت با امضای پیمان امنیتی کابل با واشنگتن و ناتو تظاهرات کردند.

به گزارش العربیه، این تظاهرات درجاده میوند شهر کابل راه اندازی شده بود و برگزارکنندگان این تظاهرات می گفتند که امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو به زیان این کشور می باشد.

حفیظ‌الله راسخ، مسئول سیاسی حزب همبستگی افغانستان گفت، امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو ضد منافع ملی این کشور است و ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان به زیان این کشور می باشد.

راسخ افزود: «هدف ما محکوم کردن سیزده سال تجاوز امریکا به خاک افغانستان است و رد توافقنامه امنیتی که با امریکا امضا شده حکومت جدید را هم یک حکومت برآمده از یک انتخابات دموکراتیک نمی دانیم، حکومت معامله است که توسط اوباما و جان کری بوجود آمد این ها هیچگاه نمی توانند صلح و ثبات و پیشرفت اقتصادی را به مردم بیاورند.»

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان دو هفته پیش پیمان امنیتی کابل – واشنگتن و کابل- ناتو را امضا کرد و با امضای این دو سند تاریخی حضور سربازان خارجی دراین کشور قانونی گردید.

ازسوی دیگر، تظاهر کنندگان از قیام مردم کوبانی علیه گروه داعش حمایت کرده و تاکید کردند که داعش دست ساخته آمریکاست و ازسوی آمریکا حمایت می شود.

این تظاهرکنندگان حملات داعش را به کوبانی محکوم کردند و از کشورهای که دربرابر جنایت های داعش سکوت کرده اند نیز انتقاد نمودند.

این درحالیست که شهر عین العرب که کردها آن را کوبانی می‌نامند، در آستانه سقوط به دست شبه نظامیان داعش قرار دارد. اکثر ساکنان این شهر که کرد هستند، به ترکیه فرار کرده‌اند.

دور تازه حمله شبه‌نظامیان داعش به این شهر، از حدود سه هفته پیش آغاز شد. حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا نیز نتوانسته جلوی پیشروی شبه نظامیان داعش را بگیرد.

تظاهرات حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و در دفاع از مبارزان کوبانی



حزب همبستگی افغانستان، امضای سند امنیتی با امریکا و ناتو را محکوم کرد

منبع: رادیو آزادی، ۲۰ میزان ۱۳۹۳

حزب همبستگی افغانستان با راه اندازی مظاهره در شهر کابل امضای توافقنامه امنیتی و دفاعی را با امریکا و ناتو محکوم کرده و آن را به ضرر کشور خواند.

ده‌ها تن از اعضای این حزب امروز در جاده میوند کابل با راه اندازی تظاهرات و سر دادن شعار های ضد امریکا و حکومت وحدت ملی از مردم خواستند تا برای دفاع از حق شان به پا خیزند.

حفیظ الله راسخ مسوول سیاسی و تشکیلاتی این حزب گفت، حضور و ایجاد پایگاه های نظامی امریکا در آینده به نفع افغانستان نمی باشد.



شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌ ضد آمریکایی کابل: امضای پیمان امنیتی خیانت و پایگاه نظامی اسارت است

منبع: پیام آفتاب، ۲۰ میزان ۱۳۹۳

پیام آفتاب: «حزب همبستگی افغانستان» با برپایی تظاهراتی ضد آمریکایی و ضد داعش امروز در کابل اعلام کرد امضای پیمان امنیتی با آمریکا خیانت و ساخت پایگاه‌های نظامی برای این کشور در افغانستان اسارت است.

«حزب همبستگی افغانستان» با برپایی تظاهراتی ضد آمریکایی و ضد داعش امروز در کابل اعلام کرد امضای پیمان امنیتی با آمریکا خیانت و ساخت پایگاه‌های نظامی برای این کشور در افغانستان اسارت است.

به گزارش پیام آفتاب، این حزب در تظاهرات امروز حضور سیزده ساله ایالات متحده امریکا، امضای پیمان امنیتی و حملات داعش بر کوبانی را محکوم کرد.

در این تظاهرات صدها تن از شهروندان کابل گرد هم آمده بودند.

تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردها و سر دادن شعارهای «امضای پیمان امنیتی خیانت است و پایگاه نظامی اسارت»، «کوبانی تنها نیست» و «مرگ بر حمایت گران داعش؛ امریکا، عربستان و ترکیه» خشم خود از داعش و امریکا را سر دادند.

حفیظ راسخ، برگزار کننده این تظاهرات، گفت علت اصلی جمع شدن و تظاهرات آنها مخالفت با امضای پیمان امنیتی و حمایت از مردم کوبانی می باشد.

آقای راسخ افزود دیگر نمی‌خواهیم بعد از سیزده سال اشغال کشور دوباره با امضای پیمان امنیتی شاهد ادامه این اشغالگری‌ها باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد، زنان و مردان کوبانی نیز برای دفاع از سرزمین خود در برابر نیروی سیاه داعش و اشغالگران به پا خاسته اند و حمایت از آنان حمایت از انسانیت است.

تظاهرکنندگان در اخیر با صدور قطعنامه ای پیمان امنیتی با آمریکا و ناتو را همانند معاهده‌های گندمک و خط دیورند ننگین خواندند و این پیمان را به منزله فروش وطن دانستند.

آنان امضاکنندگان پیمان استراتیژیک و قرارداد امنیتی را جنایت کار و وطن فروش عنوان کردند که با امضای این اسناد مرحله فروش کشور را نهایی ساختند.

در قطعنامه آمده است که تضادهای جهانی بین ابرقدرت‌ها به اوج خود رسیده است و نقاط گره خورده بین ابرقدرت ها، اوکراین، سوریه، عراق و افغانستان است.

آنان بر این باورند که با امضای این پیمان و ایجاد 9 پایگاه دایمی در کشور؛ افغانستان خط مقدم تخاصمات خواهد بود و جهان را در معرض جنگ جهانی سوم قرار می دهد.

حزب همبستگی افغانستان از مردم خواست که بر گرد تشکل‌های آگاه بسیج شوند و توطئه و دسیسه‌های غارتگران را که از خون مردم رنگ می گیرند، درهم شکنند و در راه استقلال، دموکراسی و عدالت اجتماعی گام‌های استواری بردارند.

آنان نگاشته بودند که در تاریخ دیده نشده است که ملتی با اتکا بر یک قدرت بیرونی به صلح، ثبات، دموکراسی و آبادی رسیده باشد.

در قطعنامه آمده بود که قدرت‌های شیطانی چون امریکا فقط صادر کنندگان مرگ، بدبختی و جنایت اند و چشم داشت از آنان خود فریبیی است.

در اخیر حزب همبستگی افغانستان افزود، تا هنگامی که سایه شوم اشغال و ایادی ناپاک اشغالگران در فضای افغانستان مستولی شده باشد و دولت دور از اراده مردم باشد در حقیقت به منافع بیگانگان خدمت کرده است.

حزب همبستگی افغانستان بر این باور است که با وحدت، همبستگی و پایداری می توان بر قله دموکراسی و سعادت رسید.

گفتنی است که طرح پیمان استراتیژیک و امنیتی در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی توسط امریکا و ناتو پیشکش شد ولی رئیس جمهور وقت از امضای ان سر باز زد.

تظاهرات حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و در دفاع از مبارزان کوبانی



تظاهرات ضد امریکایی و داعش در کابل/وطن فروشان کشور را فروختند

منبع: خبرگزاری صدای افغان (آوا)، ۲۰ میزان ۱۳۹۳

حزب همبستگی ملی با راه اندازی تظاهراتی حضور سیزده ساله ایالات متحده امریکا، امضای پیمان امنیتی و حملات داعش بر کوبانی را محکوم کرد.

حزب همبستگی افغانستان با راه اندازی تظاهراتی حضور سیزده ساله ایالات متحده امریکا، امضای پیمان امنیتی و حملات داعش بر کوبانی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا، تظاهرات ضد امریکایی و داعش امروز (شنبه) با حضور صدها تن از شهروندان در کابل برگزار گردید.

تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردها و سر دادن شعارهای" امضای پیمان امنیتی خیانت است و پایگاه نظامی اسارت" و "کوبانی تنها نیست"، "مرگ بر حمایت گران داعش"؛ امریکا، عربستان و ترکیه را حامیان اصلی داعش عنوان کردند. حفیظ راسخ؛ برگزار کننده این تظاهرات گفت که علت اصلی جمع شدن و تظاهرات ما مخالفت با امضای پیمان امنیتی و حمایت از مردم کوبانی می باشد.

آقای راسخ افزود که دیگر نمی خواهیم بعد از سیزده سال اشغال کشور، دوباره با امضای پیمان امنیتی شاهد ادامه‌ی این اشغالگری‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود:زنان و مردان کوبانی نیز برای دفاع از سرزمین خود در برابر نیروی سیاه داعش و اشغالگران به پا خاسته اند و حمایت از آنان حمایت از انسانیت است.

تظاهر کنندگان در اخیر با صدور قطعنامه ای پیمان امنیتی با امریکا و ناتو را همانند معاهده های گندمک و خط دیورند ننگین خواندند و این پیمان را به مثابه فروش وطن بیان کردند.

آنان امضا کنندگان پیمان استراتیژیک و قرارداد امنیتی را جنایت کار و وطن فروش عنوان کردند که با امضای این اسناد مرحله فروش کشور را نهایی ساختند.

در قطعنامه آمده است که تضادهای جهانی بین ابرقدرت ها به اوج خود رسیده است که نقاط گره خورده بین ابرقدرت ها، اوکراین، سوریه، عراق و افغانستان می‌باشد.

آنان بر این باورند که با امضای این پیمان و ایجاد ۹ پایگاه دایمی در کشور؛ افغانستان خط مقدم تخاصمات خواهد بود و جهان را تهدید به جنگ سوم جهانی می‌کند.

حزب همبستگی افغانستان از مردم خواست که بر گرد تشکل‌های آگاه بسیج شوند و توطئه و دسیسه های غارتگران را که از خون مردم رنگ می گیرند، درهم شکنند و در راه استقلال، دموکراسی و عدالت اجتماعی گام‌های استوار بردارند. آنان نگاشته بودند که در تاریخ دیده نشده است که ملتی با اتکا بر یک قدرت بیرونی به صلح، ثبات، دموکراسی و آبادی رسیده باشد.

در قطعنامه آمده بود که قدرت های شیطانی چون امریکا فقط صادر کنندگان مرگ و بدبختی و جنایت اند و چشم داشت از آنان خودفریبیی بیش نیست.

در اخیر حزب همبستگی افغانستان افزود، تا هنگامیکه سایه شوم اشغال و ایادی ناپاک اشغالگران در فضای افغانستان مستولی شده است و هر رژیمی که روی کار آید خارج از اراده مردم، دست نشانده و حافظ منافع کشورهای متجاوز خواهند بود.

حزب همبستگی افغانستان بر این باور است که با وحدت، همبستگی و پایداری می توان بر قله دموکراسی و سعادت رسید. گفتنی است که طرح پیمان استراتیژیک و امنیتی در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی توسط امریکا و ناتو پیشکش شد ولی رئیس جمهور وقت از امضای ان سر باز زد.

تظاهرات حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و در دفاع از مبارزان کوبانی



تظاهرات بر ضد پیمان امنیتی آمریکا در افغانستان

منبع: تی نیوز، ۲۰ میزان ۱۳۹۳

ازسوی دیگر، تظاهر کنندگان از قیام مردم کوبانی علیه گروه داعش حمایت کرده و تاکید کردند که داعش دست ساخته آمریکاست و ازسوی آمریکا حمایت می‌شود.

به گزارش سخن، ده‌ها تن از اعضای حزب همبستگی افغانستان روز یکشنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ درشهر کابل پایتخت افغانستان درمخالفت با امضای پیمان امنیتی کابل با واشنگتن و ناتو تظاهرات کردند.

به گزارش العربیه، این تظاهرات درجاده میوند شهر کابل راه اندازی شده بود و برگزارکنندگان این تظاهرات می گفتند که امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو به زیان این کشور می باشد.

حفیظ‌الله راسخ، مسئول سیاسی حزب همبستگی افغانستان گفت: امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو ضد منافع ملی این کشور است و ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان به زیان این کشور می باشد.

به نوشته العربیه، راسخ افزود: هدف ما محکوم کردن سیزده سال تجاوز امریکا به خاک افغانستان است و رد توافقنامه امنیتی که با امریکا امضا شده، حکومت جدید را هم یک حکومت برآمده از یک انتخابات دموکراتیک نمی دانیم، حکومت معامله است که توسط اوباما و جان کری بوجود آمد این ها هیچگاه نمی توانند صلح و ثبات و پیشرفت اقتصادی را به مردم بیاورند.

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان دو هفته پیش، پیمان امنیتی کابل – واشنگتن و کابل- ناتو را امضا کرد و با امضای این دو سند تاریخی حضور سربازان خارجی دراین کشور قانونی گردید.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 109 نفر