تراوشات ذهن بیمار و ضدزن طالبان

کارتون مقرری طالبان
کارتونیست: پاتریک شپت

سردمداران پوشالی و دست‌نشانده همیش با عوام‌فریبی خاص خود شان در صدد کودن‌سازی مردم به‌ویژه حامیان خویش اند. زمانی حامد کرزی خود را شیر خوانده و امریکاییان را پاسبان‌های شیران می‌خواند، و چند دلقک‌ حاضر هم قهقهه سر داده و برایش کف می‌زدند. اشرف غنی هم در سخنرانی‌هایش متوسل به غالمغال شده و بر شاه امان‌الله خان نیشخند می‌زد. اما دیدیم که وقتی دست متبرک بادار از سر شان برداشته شد، چطور یک‌شبه شیر، موش شد و برای ماه‌ها اجازه خروج از افغانستان را نداشت، و دومی که در برابر راکت و گلوله سینه سپر می‌کرد به گفته خودش «با چپلی در پا فرار کرد و فرصت پوشیدن بوت و خوردن نان» را نیافت. اکنون که همان دست متبرک امریکا بر سر آی‌اس‌آی‌زادگان است، اینان هم با افکار پوسیده شان و با استفاده از دین تلاش به تحمیق مردم می‌کنند ولی فقط مردم پُردرد ما را برای لحظه‌ای می‌خندانند. درحالی‌که، جهانیان فکر پیشرفت هوش مصنوعی را در سر دارند، دستان خون‌آلود این چاکران بنیادگرا جلوتر از داخل تنبان شان نمی‌رود. در ذیل به چند نمونه از گفته‌های سرجنایتکاران طالبی نگاهی می‌اندازیم که تنها قعر نادانی و حماقت خویش را به نمایش می‌گذارند:

«در دنیا دو ابر قدرت وجود دارد؛ اول امریکا و دوم طالبان.»

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه طالبان، در نشست لوگر؛ ۶ جدی ۱۴۰۰


«...به خانم‌ها امر کرده که اگر شخص نامحرم دروازه شما را تک‌تک می‌کنند، شما به آواز نرم صحبت نکنید که در دل‌های آنان مرض پیدا می‌شود.»

عضو طالبان در میزگرد «تلویزیون افغانستان»


خبر غرق‌شدن آبباز طالبان در روسیه

«...خلیفه صاحب سر نماز نشسته بود و می‌گوید که با خود فکر می‌کردم که برای مجاهدین باز نان از کجا پیدا کنم و به خانه کی تک‌تک بزنم؟ در همین چرت بودم که از آسمان صدا آمد: "ای جلال‌الدین حقانی، به فلانه درخت برو، آنجا گوسفند و چیزهایی خواهند بود و برای مجاهدین بیاور." می‌گوید، وقتی رفتم، روی این درخت برف بود و گوسفند حلال‌شده، پوست شده بودند و از درخت کشال بودند. به الله قسم که در برف هیچ نشان پا نبود.»

شیخ عبدالحمید الحماسی در سخنرانی به طالبان مدرسه


«همین که به حافظ کریم‌الله [یکی از مهاجمان انتحاری بر هوتل کانتیننتل در ۲۰۱۸ که منجر به مرگ ۵۰ تن گردید.] سلام دادم، حافظ کریم‌الله به من گفت: "خلیفه‌ صاحب، قسم به ذات الله که حضور پاک (ص) رهبر عملیات ماست و در دروازه ایستاده است. ما آرمان دل خود را پوره کرده‌ایم، آن قدر کفار را مردار کرده‌ایم که اکنون فقط در انتظار شهادت استیم." پس از شهادت اینان، خواهر یکی رفیقان ما در خواب دیده و می‌گوید که حضور پاک (ص) در بام مسجد ما نشسته است و به استشهادیان هوتل کانتیننتل سند رفتن به جنت را می‌نویسد.»

سراج‌الدین حقانی، رهبر «شبکه حقانی» و سرپرست وزارت داخله طالبان


«هر جا که برویم حرف از تعلیم زده می‌شود. تعلیم یک عمل مباح است و این یک سخن علمی است. حضار گرامی! تعلیم دنیوی یک عمل مباح است!»

خالد حنفی، سرپرست وزارت امربالمعروف طالبان؛ در مراسم تجلیل از روز گردشگری در کابل؛ ۵ میزان ۱۴۰۱


خبر برائت طالب بچه‌باز

«تو حالا دخترت را به مکتب مرده‌گاو بیگانه می‌فرستی، به پوهنتون بیگانه حرامزاده می‌فرستی! به لحاظ خدا این طور نکنید. از محمد رسول‌الله بشرمید، قرآن را برای تان می‌گیرم. والله و بالله شب خواب استید، صبح مردار شده‌اید و دربرابر خدا و حضور قرار دارید. این مرده‌گاوی را بگذارید، این دیووثی را بگذارید! من به آن عده جوانان می‌گویم که به لحاظ خدا، شما خو جوان استید، خواهر شما که در مکتب درس می‌خواند، به لحاظ محمد رسول‌الله، به لحاظ خدا، الله و تعالی تباه و برباد تان کند! آیا از این خبر دارید که اگر کسی دختر و خواهر تان کلک کند، یک کسی با آنان زنا کند و به وی پیچکاری جلوگیری از بارداری تزریق کند. این خو گپ [حامد] کرزی مرده‌گاو نیست، این خو گپ حنیف اتمر حرامی نیست، این خو گپ آن عده مرده‌گاوان، آن عده دیووث‌ها، آن عده خوکان، آن عده بی‌ناموس‌ها و آن عده حرامیان نیست که اینان در رادیوها می‌گویند که تعلیم زنان در اسلام روا است.... شما می‌بینید که اینان بر مکتب حدیث محمد رسول‌الله را نوشته‌اند. محمد رسول‌الله به شما می‌گوید که مکتب بخوانید؟ می‌گوید که شما دختر تان را به فاحشه‌خانه روان کنید؟ به شما می‌گوید که جای مرده‌گاوی روان کنید؟ الله تعالی بر آنانی رحم کند که مکتب دختران را می‌سوزانند! الله تعالی به همه جنت فرودس را نصیب کند و همه را ببخشد، ولی آنانی را به روی این مسجد و قرآن نبخشد که دختران شان را به مکتب و پوهنتون یکجا با پسران بیگانه می‌فرستند. شما لاهور رفته و ببینید، مسلمانانی اند که خود را مسلمان می‌گویند ولی می‌بینی که در پوهنتون یار در کنار یار نشسته است. ای دیووث‌ها! ای مرده‌گاوان! ای خبیث‌ها! ای ظالمان! دخترت یار دارد، تو خبر داری یا نه؟ خواهرت یار دارد!»

یکی از سخنرانان طالبان در محفل دیدار ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان، با استادان و کارمندان پوهنتون‌های دولتی و خصوصی


«مردی که زن را می‌بیند و تحریک نمی‌شود، مرد نیست!»

سید ذاکرالله هاشمی، یکی از طرفداران طالبان در برنامه «صفحه بین‌المللی سیاست افغانستان» در یوتیوب؛ اول جولای ۲۰۲۲ تکرار در برنامه «شام آرزو» تلویزیون «آرزو»؛ ۱۴ جولای ۲۰۲۲


«...لباس می‌پوشد، اما لباس آدم مسلمان یا مطلق انسان را دعوت به زنا و فحشا می‌کند.»

شیخ عبدالحمید الحماسی، تلویزیون آرزو


«کری بوت زنان که صدا می‌دهد، چه معنا دارد؟ این یک اعلانی است که برای جوانان می‌کنند. ای جوان، ای خواب‌برده! ما آرایش‌کردگی از خانه بیرون شدیم، شما خواب‌برده استید طرف من نمی‌بینید؟ این یک نوع اعلان است. به‌خاطر تحریک جوانان همچو بوت جورشدگی استند که صدا می‌دهند.»

یکی از اعضای طالبان در میزگرد تلویزیون «طلوع نیوز»

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 68 نفر