حزب همبستگی به کارزار جهانی دفاع از عفرین پیوست

حزب همبستگی به کارزار جهانی دفاع از عفرین پیوست

کابل - ۴ حمل ۱۳۹۷: تعدادی از اعضای «حزب همبستگی افغانستان» طی گردهمایی‌ای به نمایندگی از مردم رنج‌دیده افغانستان و نیروهای پیشرو و مبارز این کشور به‌ کارزار «روز جهانی همبستگی با عفرین» پیوستند. مرکز عفرین در سوریه، پس از قریب دو ماه حملات شدید و قتل‌عام ددمنشانه رژیم فاشیست اردوغان، به کمک داعشی‌هایی که حالا زیر چتر نیروی چندهزار نفری «ارتش آزاد سوریه» بوسیله ترکیه تمویل می‌شوند، اشغال شد. در اولین ساعات ورود این لشکر جنایت و بربریت، به سبک برادران جهادی شان در افغانستان، مجسمه کاوه آهنگر را به زیر کشیدند و شروع به چور و چپاول دار و ندار شهر کردند. نیروهای مبارز «واحدی‌های مدافع خلق» کورد طی دوماه با مقاومت شجاعانه جلو پیشروی ارتش ترکیه و داعشیان را گرفته ضربات شدیدی بر آنان وارد کردند. اما برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان عقب‌نشینی کرده، اعلام نمودند که با راه‌اندازی حملات چریکی، عفرین را به قبرستانی برای ارتش ترکیه بدل خواهند کرد.

حزب همبستگی به دفاع از عفرین

۲۴ مارچ به حیث روز جهانی دفاع از عفرین اعلان گردید که به این مناسبت حزب همبستگی نیز تجمع اعتراضی‌ای تشکیل داد. در نخست، گرداننده برنامه گفت:

«در شروع بایست سال نو را تبریک گفت، اما در جهانی که در آمد آمد بهار، فرخنده زجرکش می‌شود، کودکان عفرین خون می‌گریند و حمله انتحاری همه‌ را در ماتم می‌نشاند، دیگر جایی برای شادی نوروز نمی‌ماند.»

حزب همبستگی به دفاع از عفرین

سپس، خانم سیلی غفار، سخنگوی حزب در لابلای سخنانش گفت:

«تاریخ درخشان ملت کورد مملو از مبارزه و ایستادگی در برابر ارتجاع دینی و غیردینی است و بخصوص پس از مقاومت حماسی در کوبانی که تجربه شان پربارتر شده، خاموش ننشسته و سرنوشت خویش را با دستان توانای زن و مرد این سرزمین رقم می‌زنند.

...

حزب همبستگی به نمایندگی از مردم سوگوار افغانستان که همچون خلق ستمکش کورد از جنایت و بربریت بنیادگرایان، ارتجاع منطقه و دست‌درازی‌های دول امپریالیستی رنج می‌برند و هر روز در آتش انتحار و انفجار عزیزان شان را از دست می‌دهند، حمایتش را از مبارزان عفرین اعلام نموده و امیدوار است مردم منطقه نیز به‌سان کوبانیان از این معرکه سرفراز بدر آیند. مقاومت این سلحشوران در تاریخ مبارزاتی خلق‌‌های دربند با خط درشت حک خواهد شد. مبارزان سرتاسر جهان، اَوِستا خابورها، سکینه جانسز‌ها، لیلا قاسم‌ها، جیلان اوزلاب‌ها، آرین میرکان‌ها و... را به خاطر خواهند سپرد.»

حزب همبستگی به دفاع از عفرین

معترضان پلاکارت‌هایی با تصاویر قربانیان عفرین و کاریکاتورهای اردوغان را بلند نموده بودند. آنان پلاکارت‌هایی به دست داشتند که روی آنها شعار های ذیل به فارسی، انگلیسی به چشم می‌خورد: «بربریت دولت فاشیستی اردوغان در عفرین جنایت جنگی است!»، «عفرین تنها نیست!»، «عفرین استوارتر از پیش سر بلند خواهد کرد!»، «سکوت ملل متحد و جهان به‌اصطلاح آزاد در برابر وحشیگری اردوغان در عفرین ننگین است!»، «دفاع از عفرین، دفاع از انسانیت است!» و...

حزب همبستگی به دفاع از عفرین
حزب همبستگی به دفاع از عفرین
حزب همبستگی به دفاع از عفرین
حزب همبستگی به دفاع از عفرین

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 542 نفر