عوامفریبی‌های انتخاباتی اشرف غنی

عوامفریبی های انتخاباتی اشرف غنی احمدزی

زمانی که در مهاجرت در پاکستان بسر می‌بردم، در آستانه انتخابات، سیاسیون آن کشور را می‌دیدم که با چه شیوه‌های کودکانه و فریبنده برای اغفال مردم وارد میدان شده می‌کوشیدند رای به دست آورند. ولی تصور نمی‌کردم که روزی در میدان سیاست افغانستان نیز شیوه‌های مبتذل‌تر را ناظر باشیم.

در شبکه‌های اجتماعی و بخصوص فیسبوک این روزها شاهد کارزارهای خنده‌آور اشرف غنی احمدزی هستیم که بسی منزجرکننده‌تر از آنچه در پاکستان دیده بودیم سعی در گول‌زدن مردم دارد. او تصاویرش را با شکل و شمایل رنگارنگ انتشار داده می‌کوشد خود را صد فیصد مسلمان، فرد ملی و گاندی‌جی افغانستان نمایش دهد.

یکی از نمایشات اشرف غنی، مسلمان‌نمایی اوست. ابتدا عکسی در حال نماز خواندش را پخش کرد و بعد هم عمره رفتنش را همراه با ویدیو کلیپی حاوی زاهدنمایی‌های کمیک. او جای پای رهبران بنیادگرا و بدنام افغانستان پا گذاشته با سوءاستفاده از اعتقادات مردم ما می‌کوشد آنان را فریب دهد. اما او باید بداند که افغانستان دیگر آن جامعه چشم و گوش بسته گذشته نیست که بتوان با یکچنین نمایشات مسخره مردم را فریفت. آنانی که با چنگ‌انداختن به دین و مذهب خواستند به اهداف شوم شان برسند، همه بدنام تاریخ شده تنفر ملت نصیب شان شد و در ضمن با اعمال جنایت‌کارانه شان تصویر بدی از اسلام به جهانیان ارایه نمودند.

یکی از تصاویر، اشرف غنی را یکجا با حنیف اتمر در جریان مراسم حج عمره نشان می‌دهد که در صفحات فیسبوک تعداد زیادی با «حج انتخابات» نامیدن آن را مورد تمسخر قرار دادند و صدها پیام جالبی در پای آن نوشتند. من چند نمونه از پیام‌ها را در ذیل نقل می‌کنم که از لابلای آن‌ها می‌توان دریافت که دیگر این شیوه‌های تحمیق مردم برای مخصوصا نسل جوان بی‌اثر و نفرت‌انگیز اند:

حج انتخابات اشرف غنی احمدزی
«حج انتخابات» اشرف غنی (برگرفته از صفحه رسمی وی در فیسبوک)

Muneer Jamsidi
خدا شرمانده است اشرف غنی را، روی بطرف امریکا و پشت بطرف کعبه دعا میکند. این خود جهالت این فرد را آشکار می‌سازد.

Atef Am
آدم دعا را طرف خانه خدا میکند. این دروغ‌گو و فریبکار روی خود را برعکس خانه خدا دعا میکند. لطفا به آن عکس نگاه کنید.

Zahra Mazari
اگر اینقدر مسلمان راستین بود پس چرا زنش مسیحی است و دوم این جوان اینقدر از دین و دعا دور است که نمی‌داند که باید در وقت دعا باید روبه قبله ایستاده شد.

Sayed Naqibullah Esmati
به داکتر تصمیم رای دهی داشتیم اما با کار های خلق فریبی‌اش تصمیم ما تغییر کرد. مردم را بسیار احمق دانسته اند جناب شان!

Mahmood Ramzgosha
به هر رنگی که خواهی جامه میپوش/ من از طرز خرامت می شناسم

Omar Sadr
انتخابات رفته بود باز آمد / بی نماز ها سر نماز آمد

Wasiq Waqif
جناب میدانم اقتصاد دان هستی و عوام فریبی را خیلی بلد هستی ... اما در چشم مردم خاک زدن ازین طریق کار خوبی نیست.

Rezayatullah Saboori
دعای اشرف غنی بعد از ادای عمره: خدایا مه خو میخایم ظاهرا به مردم نشان بتم که یک مسلمان دین دوست هستم اما توخو از باطن مه خبرداری که چی گدودی است التماس مینمایم افشاء نکن شخصیت باطنی‌ام را...

S.a. Sayaar
تواضـــــع های دشمن مکرِ صیادی بود بیدل
که خم خم گشتن صیاد بهرِ قتلِ مرغان است
" بیدل"

Ahmad Sena
دیگه وقت یادت نبود که ده شب و روز انتخابات رفته حج کدی خداوند توفیقت بته شرم هم خوب چیز است نمی‌فامم که شما خود ره بازی میتین مردم ره یا که خدا صاحب ره؟

مسلمان نمایی اشرف غنی و میهنفروشان خلقی پرچمی
آقای اشرف غنی، مسلمان‌نمایی‌هایی که میهن‌فروشان خلقی ـ پرچمی را نتوانست از قهر ملت نجات دهد، دیگر به مکرهای آشنایی بدل شده که جز رسوایی چیزی برای شما در پی نخواهد داشت.

Nahid Mohsin
مبارك انتخابات افغانستان يك دستاورد داشت به اسلام گرويدن اشرف غنی خدايا از اين پارچه هاى تمثيلى بندگانت چقدر خسته شده باشى!!!!؟؟؟

Marina Yar
کاش به جای این حج رفتن‌ات یک یتم‌خانه درست میکردی و یا در این زمستان سرد چند موتر غذا و مواد سوخت به غریبان توزیع میکردی شاید ثواب می‌بردی و مردم هم ازت خوش میشدند و رای مردم را بدست می‌آوردی مگر مردم حالا فریب نمی‌خورند.

Sayed Zabi
خدای ته وګوره دا ریا کاری پریږده، زمونږ په سترګو کښی خاوری مه اچووه

Abdollahi Hejran
کسانی که از دین برای رسیدن به قدرت سوی استفاده کردند بازنده بودند!

Liah Jawad
خوب شد که اتمر خلقی هم مسلمان شد. ها ها ها

Ahmad Homayon Kohzad
حج عمره یا عوام فریبی؟ ... حج عمره عبادت است، نه اینکه به همه هر روز خودنمایی کنی. نماز و روزه هم عبادت است پس هرکس نماز و روزه می‌گیرد باید هر روز خودنمایی کند؟ آقای اشرف غنی چرا به نام دین عوام فریبی می‌کنی. پست ترین انسانها کسانی هستند که به نام دین و مذهب مردم را فریب می‌دهند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 695 نفر