یادبود از استقلال


دریافت تصاویر با کیفیت بالاتر


کابل - ۲۶ اسد ۱۳۹۶: «حزب همبستگی افغانستان» طی محفلی از استقلال کشور یادبود به عمل آورد که با شعار مرکزی «با راندن اشغالگران و مزدوران بنیادگرا و غیربنیادگرایش از استقلال وطن پاسبانی کنیم!» آراسته شده بود. در لابلای مقدمه، گرداننده برنامه اظهار داشت:

«حزب همبستگی که خود را میراث‌دار امروزین اهداف والا‌ی شاه امان‌الله خان و یاران مشروطه‌خواهش می‌داند، بدین باور است که بایست به‌ مثل سرور واصف و همرزمانش بی‌درنگ به پذیرایی شکنجه و اعدام رفت تا خون ما جنبش آزادیخواه کشور را بارور کند. خونی را که از زنده‌یاد سیدکمال، محمد عظیم‌ خان منشی‌زاده، محمد ولی خان دروازی، غلام نبی خان چرخی، عبدالرحمان لودین و ده‌ها انسان آزاداندیش دیگر دور مشروطیت به ارث برده‌ایم باید با مبارزه نترس و پیگیر به نسل‌های آتی هدیه نمود.»

سپس خانم سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی در جریان سخنرانی‌اش ابراز نمود:

یادبود از استقلال افغانستان
سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی

«سالروز استرداد استقلال کشور را به همه ملت دربند افغانستان در شرایطی تبریک می‌گویم که وطن عزیز ما در خون و جنایت بیگانگان و مزدوران داخلی شان می‌سوزد.

...

تاریخ به ما می‌آموزد کشوری که استقلال نداشت در واقع هیچ‌ چیزی ندارد و همه داشته‌های مادی و معنوی آن در خطر می‌باشند. کسب استقلال، گام اول در راه رسیدن به آزادی، دموکراسی، عدالت، تمامیت ارضی و دیگر ارزش‌های انسانی می‌باشد. اگر ۹۸ سال قبل، اجداد ما با قبول خطر و قربانی‌های بی‌شمار پوزه انگلیس‌ها را به خاک مالیدند و وطن ما را آزاد نمودند، امروز بازهم وظایف خطیری در برابر تمامی افغان‌های وطندوست قرار دارند. ما باید با درس گیری از شهامت و همت پدران خود، نگذاریم بیش از این وطن ما میدان بازی‌های اجانب گردیده ملت ما را بیشتر از این تحقیر و توهین نمایند. تنها با اعتراض، خیزش، بسیج همگانی و مبارزه آزادیخواهانه علیه تجاوزکاران خارجی و غداران داخلی، می‌شود ادعای آزادگی را نمود.»

یادبود از استقلال افغانستان

افزون بر آن، در این برنامه «گروه رقص چوب‌جنگی بادل سنگهـ و دوستان»، «گروه موسیقی صلصال»، «گروه اتن دختران»، «گروه موسیقی سترنگز»، «گروه اتن ابراهیم و دوستان» و «تیم کاراته کیوکوشین شیهان امین‌الله یعقوبی» هنرنمایی کردند. همچنان نوجوان از «موسسه آغوش گرم برای اطفال» نیز نقاشی‌های شان را به نمایش گذاشتند. در کنار آن به گروه‌های مختلف اشتراک‌کننده جهت ترویج موسیقی، رقص‌های محلی، نقاشی و ورزش در کشور، تقدیرنامه‌هایی از سوی حزب همبستگی داده شد. محفل با نمایشی از گروه تیاتر جوانان حزب به پایان رسید.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 229 نفر