تجاوز وحشیانه دولت فاشیستی ترکیه و شرکا بر روژاوا را محکوم می‌کنیم!

تجاوز وحشیانه دولت فاشیستی ترکیه و شرکا بر روژاوا را محکوم می‌کنیم!

از ۱۷ میزان ۱۳۹۸ بدینسو، دولت فاشیست اردوغان، این پدرخوانده داعش، یکجا با کفتاران «ارتش آزاد سوریه» (نام دیگری برای داعش که مستقیما توسط دولت خونریز ترکیه حمایت می‌گردند) تهاجمی را زیر نام «عملیات چشمه صلح» بر روژاوا (مناطق کوردنشین شمال سوریه) به بهانه ایجاد منطقه حائل آغاز نمود که در حقیقت عملیات چشمه خون و جنایت می‌باشد. جنایتی که منجر به بی‌جا شدن ۱۳۰ هزار تن و کشته و زخمی‌شدن صدها غیرنظامی گردیده است. تصاویر هولناک جنایات ارتش ترکیه و برادران داعشی شان جهان را تکان داده ولی دول امپریالیستی و ناتو که خود بانی و حامی بنیادگرایی و تروریزم در منطقه می‌باشند به نظاره نشسته‌اند. و از همه شرم‌آور این که دولت تروریست‌پرور پاکستان نیز با پابوسی اردوغان، حمایت‌اش را از این قساوت اعلام نمود.

هرچند ویدیوهای سربریدن مبارزان کورد و کشتار فجیع شیرزنان این سرزمین مانند هورین خلف توسط داعشیان ترکیه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و اخبار پیشروی این گروه جانی در رسانه‌های جهان پخش می‌شوند، اما هیچ ستم و وحشتی روحیه بالنده مبارزان روژاوا را که متشکل از کوردها، عرب‌ها، آسوری‌ها و اقوام دیگر اند سست نساخته و با قامت افراشته همچون گذشته‌ی پرافتخار خویش به مبارزه ادامه می‌دهند. اردوغان که در داخل ترکیه هرروز با شکست‌های مفتضحانه دچار است و آخرین نمونه‌اش از‌دست‌دادن کنترول چندین شهر مهم این کشور در انتخابات اخیر بود، تصور می‌کرد با این همه ساز و برگ نظامی‌اش در ظرف یکی دو روز تمام روژاوا را تسخیر خواهد کرد تا اندک آبروی کمایی کند، اما با چنان مقاومتی از جانب «واحدهای مدافع خلق – ی‌پ‌گ» و «نیروهای دموکراتیک سوری» روبرو شد که خوابش حرام گشت.

اردوغان اخوانی در وطن ما نیز دستان خونین دارد. او از گذشته‌های دور رابطه تنگاتنگی با گلبدین، این قصاب کابل و جلاد افغانستان داشته، دوستم جانی را در آغوش گرفت، پدرخوانده تمامی اخوانیان جنایت‌پیشه افغانستان می‌باشد و یکی از متحدان دولت اشغالگر امریکا در افغانستان است. طی سالیانی که مبارزان کورد با لشکر دهشت داعش در جنگ بودند، اردوغان شهرهای مرزی ترکیه را پناهگاه و درمانگاه امن داعشیان ساخت، به آنان بارکش‌های پر از جنگ‌افزار فرستاد و پسرش نفت خام را از نزد داعشیان خریداری می‌کرد. در تازه‌ترین تجاوز ترکیه بر روژاوا، صدها تروریست داعشی را از زندان‌های آن منطقه رها ساخته و این نیروی به‌شدت ارتجاعی و اجیر را دوباره احیا نمود تا در خدمت مقاصد شوم‌اش قرار گیرد.

مردم افغانستان و ملل در بند باید از مبارزان تسلیم‌ناپذیر کورد رسم ایستادگی و رزمیدن در برابر ستمگران را بیاموزند که سرنوشت خویش را با دستان پرتوان خود رقم می‌زنند. به گفته‌ی آموزنده هنرمند باوجدان افغانستان، مسعود حسن‌زاده،«آنها، آن زنان و مردان مبارز، که تنها رفیق شان کوهستان است، به ترحم و همدردی نه، به هم‌شانه‌گی و بیداری ما نیاز دارند، به این که ما نیز همچون آنها به هوش بیاییم و زنجیرهایمان را بتکانیم. ما بیشتر و پیشتر از آنها، به آنها نیاز داریم! آنها بیداری محض اند و یگانه نقطه امید در جهانی که سراسر ناامیدی و سرشکسته‌گی‌ست.»

حملات دولت داعشی ترکیه با چراغ سبز امریکا آغاز گشت. امریکا با خیانتش به کوردها، در تاریخش یکبار دیگر به ثبت رسانید که دوستی با این ابرقدرت جنگ‌افروز و ضدبشر به اعتراف هنری کسینجر «مهلک» است و نباید به این ننگ بشریت کوچکترین اعتمادی نمود. دوستان کورد باید با جمعبندی تاکتیک‌های چندسال گذشته مبارزاتی شان دریافته باشند که همسویی با امریکا در هیچ زمینه‌ای به نفع مبارزه شان نبوده، سود اصلی را امریکای اشغالگر خواهد برد. سیستم حاکمه امریکا در طول تاریخش فقط بر نیروهای سیاه و ارتجاعی و جنایت‌پیشه تکیه داشته و برای سرکوب و نابودی نیروهای انقلابی، پیشرو و مترقی از هیچ نیرنگ و جنایتی دریغ نورزیده است.

«حزب همبستگی افغانستان» که یکی از اهداف‌اش را «دفاع از مبارزات آزادیخواهانه و مترقی ملل دربند جهان» می‌سازد، باوجود صدها فجایع روان در افغانستان، وظیفه خود می‌داند تا در کنار مردم ستمدیده جهان ایستاده، مقاومت و جان‌نثاری‌های آنان را بازتاب دهد و ابراز همبستگی و حمایت خویش را با آنان اعلام دارد. مردم درددیده افغانستان نباید فراموش کنند که درد مان، درد مشترک است و باید در مبارزه مشترک همسویی داشته باشیم. ما همه از لوث امپریالیزم و دست‌نشاندگان بنیادگرا و غیربنیادگرای داخلی‌اش رنج می‌بریم پس بایست همه یک مشت گردیده بر پوزه‌ی این جانیان بکوبیم.

دستان خونین اردوغان از روژاوا کوتاه باد!

حزب همبستگی افغانستان

۲۵ میزان ۱۳۹۸ – ۱۷ اکتوبر ۲۰۱۹

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 87 نفر