گروه سیار صحی حزب همبستگی افغانستان در قریه صمتی بدخشان

تیم سیار صحی حزب همبستگی افغانستان در قریه آفاقی بدخشان

درحالی‌که توجه رسانه‌ها و نهادهای کمک‌کننده این روزها عمدتا به فاجعه قریه آب باریک ولسوالی ارگوی بدخشان متمرکز گشته‌است، مردم سایر مناطق سیلاب‌زده این ولایت که در وضعیت بد قرار دارند به‌دور از هرگونه امکاناتی با مشکلات جدی مواجه‌اند. به همین منظور، گروه سیار صحی «حزب همبستگی افغانستان» به ادامه کمک به مردم قریه آب باریک ولسوالی ارگو به مناطق سیلاب‌زده شتافته به معالجه مردم آنجا پرداخت.

آفاقی مربوط ولسوالی ارگو از قریه‌هایی است که در اثر لغزش کوه خانه‌ها ویران و ۱۰۰۰ جریب زمین للمی و ۲۶۰ جریب زمین آبی زیر خاک شده‌اند. ۳۰۰ خانواده ساکن این قریه خانه‌های شان را ترک نموده در زیر خیمه‌ها روی زمین‌های نمناک به سر می‌برند. سردی هوا و نبود آب و سایر امکانات باعث شیوع امراض سینه و بغل، جان دردی، اسهال و غیره گردیده‌است.

به این قریه، که در مسیر راه فیض‌آباد در بین دو کوه قرار دارد، تا حال هیچ کمک غذایی و دارویی نرسیده و حتا در رسانه‌ها هم یادی از آنان نمی‌شود. راه مواصلاتی قریه آفاقی با قریه‌های همجوار مسدود گردیده‌است. رانش کوه در این محل باعث بندش مسیر آب گردیده و باشندگانش از این ناحیه به شدت نگران اند. اینان می‌گویند اگر کمک‌های عاجل برای شان صورت نگیرد حادثه ناگوار دیگری به‌مراتب بزرگ‌تر اتفاق خواهد افتاد.

گروه سیار صحی حزب همبستگی افغانستان در قریه صمتی بدخشان
گروه سیار صحی «حزب همبستگی افغانستان» در قریه صمتی بدخشان

گروه صحی «حزب همبستگی افغانستان» تحت هدایت داکتر داوود رزمک، رییس حزب، مشتمل بر شش داکتر، پنج نرس و ۹ کارمند دیگر می‌باشد و تاکنون حدود ۳۰۰ بیمار قریه همجوارش یعنی قریه صمتی را معاینه و اداویه مجانی برایشان توزیع نموده است.

در این جریان یکی از کارمندان این گروه صحی با یک تن از باشندگان قریه آفاقی به قریه نامبرده شتافت تا گزارشی را از وضعیت مردم فراهم سازد. تصویرهای این گزارش نشان می‌دهد که رانش به‌مراتب بزرگ‌تری در این قریه رخ داده‌است که به‌مراتب بدتر بوده‌است. ولی حاکمان دولتی کار شان آسان ساخته و فقط یک قریه را منبع تبلیغاتی و عایداتی خود ساخته‌اند. بنابر گفته مصاحبه‌شوندگی در قریه آفاقی، رانش‌های مشابه‌ای در چندین دره دیگر نیز به وقوع پیوسته‌است. تصویر‌ها و کلیپ ویدیویی این قریه به زودی به نشر خواهد رسید.

حزب همبستگی، کمک‌های صحی‌اش را به سایر قریه‌های ولایات مصیبت‌دیده ادامه داده برای خرید ادویه به کمک‌های مالی دوستان و هواخواهانش نیاز فوری دارد.

دریافت تصاویر با کیفیت بالاتر

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 517 نفر