دیدار سیلی غفار با احزاب مترقی کشورهای اروپایی

دیدار سیلی غفار با دو عضو پارلمان حزب چپ آلمان
دیدار سیلی غفار با دو عضو پارلمان حزب چپ آلمان

خانم سیلی غفار در دسامبر ۲۰۱۷ در سفری به اروپا با چند حزب و سازمان مترقی و پیشرو کشورهای مختلف از جمله نمایندگان احزاب اسپانیا، ایتالیا، هالند و آلمان ملاقات نمود.

هدف از دیدار خانم غفار با این احزاب ایجاد همبستگی بین‌المللی احزاب پیشرو و دموکرات در سراسر جهان بود. در این برنامه‌ها وی روی همکاری و حمایت این احزاب با تشیکلات و نهادهای مترقی افغانستان صحبت نمود. تمام احزاب مذکور حمایت از احزاب و سازمان‌های مترقی را جزو از اهداف خود یاد کرده و تاکید ورزیدند که تا حد توان از «حزب همبستگی افغانستان» و تمام جریان‌های عدالتخواهانه افغانستان حمایت می‌نمایند.

دیدار سیلی غفار با حزب چپ ایتالیا
دیدار سیلی غفار با حزب چپ ایتالیا

خانم غفار از آنان خواست تا بر دولت‌های اشغالگر خود فشار وارد کنند تا به حضور نظامی و سیاست‌های جنگ‌افروزانه شان در افغانستان و دیگر نقاط جهان پایان دهند. وی از آنان دعوت نمود تا اعتراضات گسترده‌ای را علیه سیاست‌های شوم کشورهای غربی درمورد افغانستان سازمان دهند. وی افزود که آنان بایست برای افشای بیشتر دستان خونین دول کشورهای متجاوز غربی، کنفرانس‌ها و برنامه‌هایی درمورد افغانستان برگزار نموده و با استفاده از رسانه‌ها صدای مردم افغانستان را بلند نمایند. نمایندگان احزاب مذکور وعده سپردند که از طریق پارلمان کشورهای خود فشارهای لازم را خواهند آورد.

دیدار با آرین فلیخنتهارت معاون شاروالی شهر امستردام هالند و هانس فان منشی حزب جپ هالند
دیدار با آرین فلیخنتهارت معاون شاروالی شهر امستردام هالند و هانس فان منشی حزب جپ هالند

خانم غفار از مبارزه فعال حزب همبستگی علیه جنایتکاران داخلی و تنفر مردم نسبت به این احزاب بنیادگرا و مرتجع صحبت کرد. وی یادآور شد که از چهار دهه بدینسو چنین احزاب جنایتکار توسط کشورهای غربی حمایت می‌شوند. وی تاکید کرد که باید تلاش صورت گیرد تا جنایتکاران مقیم غرب سلب تابعیت شده و به محاکم معرفی گردند و یا در لیست سیاه کشورها جا داده شوند و در ضمن اقداماتی برای جلوگیری و مسدود نمودن هر نوع فعالیتی که منجر به تقویت سیاسی و مالی جنایتکاران می‌شود صورت گیرد.

دیدار سیلی غفار باهانس فان هایننگین منشی حزب چپ هالند
دیدار سیلی غفار باهانس فان هایننگین منشی حزب چپ هالند

یکی از مسایل عمده دیگر که مورد بحث و گفتگو میان نماینده حزب همبستگی و احزاب اروپا قرار گرفت، حمایت شان از مهاجران افغان و محکوم کردن سیاست‌های تبعیض‌آمیز کشورهای غربی علیه مهاجران بود. قابل یادآوری است که این احزاب همیشه حرکت‌هایی جهت دفاع از مهاجران داشته و یکبار دیگر وعده سپردند که همیشه به حمایت شان ادامه داده و مانع اخراج اجباری آنان به افغانستان خواهند شد.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 177 نفر