دولت فاشیستی ترکیه، داعشیان را علیه «عفرین» مسلح می‌کند

دولت فاشیستی ترکیه، داعشیان را علیه «عفرین» مسلح می‌کند

روزنامه «ایندیپندنت» به تاریخ ۷ فبروری ۲۰۱۸ فاش نمود که دولت ترکیه برای شکست «واحدهای مدافع خلق» یا YPG عناصر شکست‌خورده داعش را آموزش داده با سلاح‌های جدید مسلح و در صفوف «ارتش آزاد سوریه» به جنگ در عفرین فرستاده است.

این روزنامه از فرج، یک عضو سابق داعش نقل می‌کند که «بیشتر جنگجویانی که در برابر شبه‌نظامیان کورد در عفرین می‌جنگند، اعضای سابق داعش اند اما ترکیه آنان را تحت آموزش گرفته، شیوه‌های نبرد شان را تغییر داده است.»

او در مصاحبه تلفنی با این روزنامه گفته است:

«ترکیه در آغاز عملیات نظامی‌اش در عفرین با گفتن اینکه می‌کوشد داعش را شکست دهد، خواست مردم را فریب دهد. در حالی‌که ترکیه عناصر داعش را آموزش داده به عفرین اعزام می‌دارد.»

«ایندیپندنت» ویدیویی از جنگجویان «ارتش آزاد سوریه» در عفرین را پخش کرده است که در آن چند جوان با چهره‌های وحشتناک در حال خواندن سرودی اند که از فعالیت شان در گروزنی، دمشق و توره‌بوره با افتخار یاد می‌کنند. این روزنامه آنان را وابسته به القاعده می‌نامد.

باسور سوران از پیکارگران «واحدهای مدافع خلق»‌ در نبرد با اشغالگران ترکیه در عفرین به شهادت رسید، در مراسم خاکسپاری، خواهرش تابوت او را حمل می‌کند و مادرش تفنگ او را بر دوش می‌کشد.
باسور سوران از پیکارگران «واحدهای مدافع خلق»‌ در نبرد با اشغالگران ترکیه در عفرین به شهادت رسید، در مراسم خاکسپاری، خواهرش تابوت او را حمل می‌کند و مادرش تفنگ او را بر دوش می‌کشد.

صالح مسلم، یکی از مهمترین رهبران حزب دموکراتیک سوریه نیز در گفتگویی با «یورو نیوز» (۸ فبروری ۲۰۱۸) در بروکسل، دولت ترکیه را حامی اصلی داعش خوانده گفت:

«دولت امروز ترکیه خود داعش است. اگر به عفرین بیایید می‌بینید که اغلب جنگجویان که برای ترکیه در نبرد هستند از اعضای داعش و دیگر گروه‌های اسلام‌گرایی هستند که در سال‌های اخیر دست به حملات تروریستی متعددی در سراسری جهان زده اند. آنها اعضای داعش را که در موصل و رقه شکست خورده اند به منطقه عفرین آورده اند تا از آنها استفاده نظامی کنند.»

کمال قلیچدار اوغلو، رئیس «حزب جمهوری خلق ترکیه» نیز چندی قبل اردوغان را حامی داعش نامیده بود.

دولت جنایتکار ترکیه سال‌هاست که برای درهم‌شکستن نیروهای مبارز کورد، از داعش حمایت کرده و حتی مجروحان آن را در مجهزترین شفاخانه‌های ترکیه مورد مداوا قرار می‌داد. اما با شکست‌های‌ پیهم داعش در مقابل زنان و مردان باشهامت کورد در سوریه و عراق، عملا امارت داعش فروپاشید و حال با شیوه‌های جدید برای سرو سامان دادن این لشکر جهل و جنایت در قالب «ارتش آزاد سوریه» تلاش دارد.

اردوغان و حزب «عدالت و توسعه» وی پیرو اندیشه منحط و ارتجاعی «اخوان‌المسلمین» اند که از نظر ایدئولوژیک با داعش در یک صف قرار داشته تفاوت ماهوی با یکچنان گروه‌های ضدبشری ندارند. مردم افغانستان جنایت و پلیدی و پستی اخوانی‌های افغانستان را سال‌هاست تجربه کرده میان جهادی‌ها و داعشیان فرقی قایل نیستند.

با آنکه جنگنده‌های ترکیه با بمباردمان‌های پیهم علیه مردم عفرین، مشغول جنایات جنگی هولناکی گردیده زیربناهای این منطقه امن سوریه را تخریب می‌کند، اما دولت‌های جهان نظاره‌گر این توحش اند. اما نیروهای مترقی کورد و بخصوص چریک‌های زن، با همان شهامت قهرمانانه‌ای که در کوبانی از خود به نمایش گذاشته جهان را در حیرت فروبردند، امروز برای دفاع از عفرین می‌رزمند.

مطالب مرتبط:
همسویی دختر و پسر اردوغان با داعش
اسناد روابط پنهانی دولت ترکیه با داعش
یوکسیکداغ، رهبر «حزب دموکراتیک خلق‌ها»: دولت ترکیه از داعش حمایت می‌کند

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 674 نفر