تیر دغلکاری اردوغان باز خطا رفت

تیر دغلکاری اردوغان باز خطا رفت

رجب طیب اردوغان رییس جمهور اخوانی و فاشیست ترکیه، به سبک تمامی روسای جمهور مستبد، با خدعه و نیرنگ می‌کوشد در جامعه ترکیه جایگاهی کمایی کند به همین دلیل هرچند گاهی دست به اکروباسی های مسخره می‌زند.

به تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ گویا بعد از ادای نماز او با موترش از روی پل «بسفر» در استانبول رد می‌شد که متوجه می‌شود جوانی با پریدن به دریا قصد خودکشی دارد. رییس جمهور همچون «مردعنکبوتی» تصادفی در لحظات حساس سر می‌رسد، به گاردهایش دستور می‌دهد که جوان را نجات داده نزد او بیاورند. لشکری از عکاسان و فلمبرداران هم کاملا تصادفی سر می‌رسند. جوانی که قصد خودکشی داشت نزد اردوغان برده می‌شود و رییس جمهور «دلسوز» با تلفن به کسانی امر می‌کند که مشکل او را حل کنند و جوان هم از خودکشی منصرف می‌شود.

فلم این مضحکه که با چند کمره از چندین زاویه فلمبرداری شده از سوی قصر ریاست جمهوری ترکیه پخش می‌شود و رسانه‌های مشهور جهان هم که تشنه اینچنین اخبار جذاب و منحرف‌کننده افکار عامه اند فوری آنرا وسیع پوشش می‌دهند. خبر با تصاویرش در صفحات بی.بی.سی، نیویارک تایمز، گاردین، دیلی میل، ان.بی.سی، سی.ان.ان و خلاصه اکثر رسانه‌های مشهور جهان انتشار می‌یابد. حتی تلویزیون «طلوع» با پخش آن دَین خود را اداء نمود تا مردم افغانستان از تماشای یک ماجرای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بی‌بهره نمانند!

تیر دغلکاری اردوغان باز خطا رفت

اما فرجام منزجرکننده ماجرا فرا ‌رسیده در شبکه های اجتماعی و بعضی سایتهای ترکی، این جریان را دروغین و ازقبل برنامه‌شده می‌خوانند. بر اساس نوشته بعضی سایت‌های ترکی، معلوم می‌شود جوانی که نقش خودکشی‌کننده را اجرا می‌کرد از حامیان اردوغان است و بر اساس تصاویری که در فیسبوک این فرد که Vezir Çatraş نام دارد پخش شده او احتمالا از کارمندان امنیت آقای رییس جمهور است!

بازهم تیر اردوغان خطا رفته به جای راه یافتن به قلب مردم، یک ننگ دیگر دغلکاری بر پیشانی‌اش افزود می‌گردد. این صحنه‌آرایی تبلیغاتی برای قهرمان‌سازی اردوغان در شبکه‌های اجتماعی ترکیه با تمسخر اکثر کاربرانی که از ماهیت او و دولتش آگاهی دارند مواجه شد.

چه تماشاییست حالت زار رییس جمهوری که در پی احیای امپراتوری عثمانی است اما آنچنان وامانده گردیده که برای قبولاندن شخص خودش به ملت نیاز به اینچنین ساخته‌کاری های سبک دارد.

اردوغان در حالی خواسته با یک نمایش هالیودی خود را نجات‌بخش وانمود سازد که همزمان طبق فرمان وی ارتش ترکیه در مناطق کوردنشین آن کشور حمام خون جاری ساخته هر صدای مخالف را به گلوله می‌بندد و صدهاتن تا کنون کشته شده اند و با استفاده از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از زمین و هوا کاشانه اقلیت کورد را به مخروبه بدل ساخت است.


روزنامه اورنسل ترکیه با اشاره به موج کشتار دولت اردوغان در مناطق کوردنشین و خبر ممانعت اردوغان از خودکشی یک شهروند آن کشور این کاریکاتور را انتشار داده است.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 206 نفر