سیاست‌های تروریست‌پرورانه غرب، پاریس را در سوگ نشاند

حملات تروریستی داعش در پاریس

حمایت دولتهای غربی از باندهای وحشت‌آفرین و دشمن بشریت، بازهم دامان خود شان را فرا گرفته مردم بیگناه را در قلب اروپا به خون و ماتم نشاند. اینبار چندین حمله خونین تروریستی در پاریس در جمعه شب ١٣ نوامبر ٢٠١٥ بیش از ١٤٠ کشته و حدود ٣٠٠ مجروح برجا گذاشت که وضعیت اکثر آنان وخیم توصیف شده است. دولت فرانسه که ناکامی نهادهای استخباراتی‌اش عریان بود، فوری حالت اضطرار اعلان نموده مرزهایش را بست و ارتش در نقاط مختلف پاریس جابجا گردید.

آدمکشان وابسته به «داعش» در چندین نقطه پاریس دست به کشتن انسان‌های بی‌گناه زدند که خونین‌ترین مورد آن قتل‌عام حدود صد نفر در سالون کنسرت باتاکلان بود. دو انفجار در نزدیکی استدیوم ملی و در جریان مسابقه فوتبال میان تیم ملی فرانسه و آلمان رخ داد و باعث قتل دهها تن گردید. گروه «داعش» مسئولیت این وحشت‌آفرینی را برعهده گرفته است.

فرانسه در کنار بریتانیا و امریکا در چند دهه گذشته مست اشغالگری و انسان‌کشی و پرورش گروه‌های جهالت‌پیشه و جنایتکار در بسیاری نقاط جهان بوده و از این طریق ملت‌های زیادی را در سوگ نشاند. اما همانگونه که تروریزم و وحشت سرحد و دین و صاحب نمی‌شناسد، این مولودات شان پیاپی مردم کشورهای تمویل‌کننده را نیز هدف قرار داده بلای جان شان گشته است.

حملات تروریستی داعش در پاریس
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه حملات داعش بر پاریس را یازدهم سپتامبر فرانسه خواند که معلوم نیست به بهانه آن کدام ملت مظلوم را با خاک و خون یکسان خواهد کرد.

فرانسه حامی امریکا در جنگ و اشغالگری افغانستان، چهارمین کشوریست که بیشترین نیرو به کشور ما فرستاد و بمب‌های خطرناکش دههاهزار افغان را به کام مرگ فرو برد. دولت اشغالگر فرانسه نه تنها در افغانستان بلکه در چندین کشور آسیایی و افریقایی همگام و هم‌پیمان امریکا بوده در چپاول و کشتار انسانها نقش ادا کرده است. فرانسه همیشه کانون مرتجع‌ترین و خونخوارترین گروه‌ها بوده است و به آنان پناه داده است. نمونه بارز آن میزبانی و حمایت از خمینی جلاد و همراهان قساوت‌پیشه‌اش بود که از همین کشور برخاسته ایران را به قتلگاه بهترین فرزندانش بدل کردند و با صدور فاشیزم آخندی چندین کشور منطقه را در آتش نفاق و جهل و جنگ غوطه‌ور ساختند. و دیروز فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه اعتراف کرد که کشورش به شورشیان سوریه سلاح فرستاده است که می‌توان حدس زد از همان سلاح‌ها برای کشتار مردم در پاریس استفاده به عمل می‌آید.

حمله تروریستی داعش بر بیروت
فقط یکروز قبل از حملات پاریس، حمله انتحاری داعش در بیروت صدها کشته و زخمی برجا گذاشت، اما این قتل‌عام نه واکنش رهبران جهان را برانگیخت و نه هم سرخط اخبار جهان گشت. گویی خون اروپاییان سرخ‌تر از خون مردم جهان سوم است.

سیاست های استعماری و جنگ‌طلبانه امریکا و ناتو، جهان را به کام بربریت فرو برده است که مردم غرب نیز از گزند این ویروس خطرناک رهایی ندارند. فقط با مبارزه مشترک و سراسری توده‌های جهان علیه بنیادگرایی و تروریزم و حامیان جهانی آن می‌توان بشریت را از شر این موجودات انسان‌ستیز و قرون‌وسطایی نجات بخشید.

مردم غرب که امروز در سایه دهشت زندگی دارند، باید با تشدید مبارزات ضدجنگ و ضداشغالگری، اجازه ندهند که مالیات شان برای تمویل جانیان و دشمنان انسانیت به مصرف رسد. آنان با آموختن از جنبش‌های ضدجنگ ویتنام و عراق، می‌توانند دولت‌های شانرا وادار سازند که از سیاست جنگ‌افروزی و تروریست‌پروری در جهان سوم دست بکشند تا دیگر پایتخت های خود شان نیز شاهد یکچنین فجایع نباشند.

فقط یک اتحاد مردمی بین‌المللی علیه تروریزم بنیادگرایی و قدرت‌های زورگو می‌تواند کره ما را از خطرات جدی‌ای که آنرا تهدید می‌کند برهاند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 561 نفر