سکوت در برابر کشته شدن هفده سرباز توسط نیروهای امریکایی

سکوت در برابر کشته شدن هفده سرباز توسط نیروهای امریکایی

یک بمب‌افکن امریکایی ساعت شش شام روز دوشنبه، ۷ سپتامبر ۲۰۱۵ کاروان وسایط نیروهای مبارزه با مواد مخدر حکومت افغانستان را بمبارد کرد که براساس آمار وزارت داخله هفده سرباز درین حادثه کشته شدند. در ابتدا مسوولان ولایت هلمند برای خاک زدن به چشم مردم و پنهان کردن جنایت باداران شان اعلام کردند که تمامی کشته‌ها افراد طالبان اند اما وقتی اجساد به شفاخانه ولسوالی گرمسیر منتقل شدند، خبر مرگ سربازان فاش گردید.

محمد کریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند در گفتگو با برخی خبرگزاری‌ها تایید کرد که در این حمله ۳۶ نفر کشته شده اند که هفده تن نظامی و بیست و چهار دیگر غیر نظامی بودند. او گفته است که کشته شده‌ها قابل شناسایی نیستند و تمامی شان نیم‌سوخته اند. او ضمنا مدعی شد که حدود سی تن زخمی شده اند. گفته می‌شود در میان قربانیان زنان و کودکان نیز شامل اند.

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله نیز تایید کرده است که ۱۷ سرباز این اداره در ولسوالی گرمسیر در حمله هوایی نیروهای امریکایی کشته شده اند. هلمند مرکز کشتزارهای خشخاش و تولید هیرویین در افغانستان است. بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای امریکایی نیز در این ولایت موقعیت دارد.

نبی جان ملاخیل قوماندان امنیه هلمند روز در یک کنفرانس خبری در لشکرگاه به خبرنگاران گفته است که این سربازان براساس یک گزارش دقیق برای نابودی یک مرکز مواد مخدر به منطقه ریگی ولسوالی گرمسیر رفته بودند که مورد حمله طیاره‌های امریکا قرار گرفتند.

تا کنون علت این تهاجم هوایی مشخص نیست و حکومت وحشت ملی نیز برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت اشغالگران امریکایی خاموشی اختیار کرده است. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به دلیل سکوت مرگبار حکومت در برابر این جنایت انتقاد کرده و خواهان محاکمه عاملان این قتل‌عام شده اند.

هدف قرار دادن سربازان مبارزه با مواد مخدر این شک را تقویت می‌کند که شاید این سربازان نقشه اصلی برنامه‌های تجارت بزرگ مواد مخدر نیروهای امریکایی و انگلیس را می‌دانستند و یا هم به اسرار مهم اشغالگران دست یافته بودند و از این رو هدف قرار گرفتند.

این نخستین بار نیست که نیروهای امنیتی افغان طی بمباردمان های امریکا و ناتو قتل‌عام می‌شوند. به تاریخ ۲۹ سرطان سال جاری نیز در ساحۀ چهلتن ولسوالی برکی برک لوگر، بمب افکن های امریکایی باعث کشته شدن هشت سرباز اردوی ملی گردیدند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 601 نفر