سیلی‌های کاربران فیسبوک به روی سران حکومت

سیلی‌های کاربران فیسبوک به روی سران حکومت

کابل به تاریخ ١٦ اسد ١٣٩٤ (٧ اگست ٢٠١٥) یکی از خونین‌ترین روزهایش را تجربه ‌کرد و بیش از ششصدتن از هموطنان ما کشته و زخمی شدند. انفجار مرموز در شاه‌شهید کابل بیش از صدتن از هم‌شهریان بی‌گناه ما را کشت، اما دولت به جای رسیدگی به قضیه، تلاش فراوان به عمل آورد که بر این جنایت سرپوش گذارد. چکر زدن نمایشی غنی و عبدالله بر ویرانه‌های شاه‌شهید نه‌تنها قربانیان این فاجعه بلکه اکثر مردم ما را مالامال از انزجار ساخت.

با این همه خونی که در سراسر کشور جاریست و فغان ملت از فقر و بیکاری و بدامنی و بی‌تفاوتی مقامات بلند است، اما یک روز بعد از این حوادث خونبار، در صفحه ارگ در فیسبوک پستی گذاشته شد که بیشتر به یک اعلان تجارتی جهت فریب افکار عامه شباهت داشت:

سیلی‌های کاربران فیسبوک به روی سران حکومت
پستی که به تاریخ ۸ اگست ۲۰۱۵ در صفحه «ارگ - ARG» نشر شده بود.
سیلی‌های کاربران فیسبوک به روی سران حکومت
پیامهای تعدادی از هموطنان ما زیر ‍مطلبی که در صفحه «ارگ - ARG» نشر شده بود.

این پست مثل دیگر پیام‌های صفحه ارگ با عکس‌العمل شدید کاربران فیسبوک روبرو گردید. من در اینجا مختصراً چند پیام‌ را جمع‌آوری نمودم که نفرت و بیزاری مردم از دولت گندیده و شاریده وحشت ملی و آگاهی شان از ماهیت ضدملی و خاینانه مقامات را بازگو می‌کند:

Abdul Moneerهمیشه با این گپهای مفت مردم بیچاره ما را به خاک خون یکسان کردن. شما اگر یک کم شرف و وجدان داشته باشین از مقام و منصب و چوکی میگذرین یک باز از مردم پرسان کند که از شما وطن فروشا چقدر راضی هستند از همو رای که دادن به ولا که پیشمان اند اگر افغان باشین خو یک کم غیرت میکند اگر نی افغان خو این قسیم نیست و نبوده.

Abdul Wáris Bakhtiárنجات صدها میلیون انسان؟؟؟ امی مردم افغانستان غم شه بخورید بس است. روز به روز بسوی بد بختی روان هستید.

Sayed Nader Rasaما از بازارک منطقوی شما تیر ما را از سرمایه های هنگفتی شما تیر ما را از همه حقوق که یک شهروند داریم تیر فقط ما امنیت میخایم و فقط این مردم بیگناه را نکشید و بس.

Sharif Rahimiاطفال افغانستان یتیم شدند مادرها بدون فرزند شدند زنها بیوه شدند آنوقت تو بفکر موقعیت افغانستان هستی با این انفجار و انتحاری که برادران مزدور تو انجام میدهد سک هم از افغانستان عبور نخواهد کرد چی برسد به دنیا!

Habib Aziziاز کشتار های بیشمار مردم ما جلوگیری کن حال باز قصه ها کمپنی‌ها را شروع کن. ما در درون سوخته روان هستیم و شما غمه منطقه را خورده روان هستی.

Zabiullah Farahmandاحمق ها بروید سیاهی وگنده گی دو سه روزتان را پاک کنیدکه به نمایش گذاشته اید شما را چه به این ادبیات

Ahmad Tamim Ahmadi Kalakaniبرو لوده تا حال چی کردی که از این به بعد کنی میگویند گاو شیری از.....معلوم است روانی هستی دگه ...

Zia Maqsudiرفاه از نوع انتحار، انفجار، خون و آتش واقعا که خیلی نزدیک شده ایم، هر روز آمار کشته و کشتار بیشتر میشود.

Mohammed Aslamبس نوری خبری او شمیرنې لږ را کمې کړی. عملا لاس په کار شی یو کال تیر شو بیا هم په حساب لګیا یاست عملا څه وخت شروع کوی؟؟؟

Noor Ahmad Shahabیعنی حاضرم قسم بخورم خودتم نمیدونی سه تریلیون چند صفر دارد!!!!! شماها لقمه‌ای نان خشک ملت رو از سفره هاشون نگیرید سه تریلیون پیشکش شما!!!!

Jahangir Miakhailخبری غټي غټي کوئ خو موږ پوهیږو چه ټول دروغ او دملت په سترګو کی خاوری اچول دی.

Atal Afghanقسم ده چی دی جهان دوهم غټ لیونی ییی....خلګ په څه دی او ته په څه یو کال نه زیات دی په صلح او زاری ضایع کړی اوس بیا همهغه دی انتخاباتو درواغ تکراره وی.....غولنه

Ray Sheenيكى از گرسنگى ميميرد و دومى زير سر اش پراته ميپالد. ملت در خون و شما از ظرفيت اقتصادى مملكت حرف مزنيد. اگر كدام گپ مفيد تر نداريد خاموش بنشينيد تا حداقل مورد توهين تحقير قرار نگيريد.

Af Barattiاگر همين افرادى كثيف مثل مغز متنفر و گنديده جهان باشد اقوام و خويشاوندشان اغاى زاخيلوال و وردك هم میليادر خواهند شد و مردم غريب و بيچاره و بى سر پناه ما هنوز هم غريبتر و دربدر خواهند شد. خداوند خودش همه ما را از دست ع و غ و افراد وابسته شان نجات دهد

Mohib Shiarzai Kakarتف بر ع و غ

Yasamin Yasamimبسيار ادم هاي احمق هستيد خداوند مردم افغانستان را از زير يوغ استعمار شما نجات دهد و شما را هم شرمنده دنيا اخرت بسازد

Haseebullah Kakarبس است شما شرم و حيا کنيد مردم را خوبه نان قاق محتاج ساختيد بيش ازانتخابات چي وعده کدين

Obaidullah Raufiوالله که ارگ نشینان امروزی بسیار بیشرم هستید و یا ادمین کدام کور است که هیچ نمیبیند مردم چه احساس در مقابل شان دارند.

Rabi Arianخاک بر سرت همرای ازی حرفای پوچت اول امنیت بیار باز گپهای مفت بیار مردم از هر طرف میمیرن

باسط آریانفرﻟﻌﻨﺖ ﺑﻪ ﺷﺮﻑ و ﻭﺟﺪاﻥ ﺷﻤﺎ ﺣﺮاﻣﺰاﺩﻩ ﻫﺎﻱ ﺑﻲ ﭘﺪﺭ

Зекрулла Арифиبسيار نزديك ميشويم به سوي رفاه شرم است براي تان شرم مردم جيگر گوشه هاي شیرين شان را از دست ميدهد وشما ها در غم چه استين ايا در اين همه انتحار كه شد بدون اولاد غريب يكي از اقارب شما هم زخمي گرديد يا نه؟ بخدا شرم است حيف جوانان وطنم كه هر روز زير خاك ميشود حيف حيف.

Fakoor Fakoorما عمل میخواهیم. حرف خوب که در کتاب ها هم نوشته است

Mansor Alajشوخی میکنی ما هنوز سرگرم جمع کردن جنازه ها ی تولید شده توسط برادران ناراضی هستیم تو فیل ات هوای هندوستان کرده

محمد هستمملت به خاک و خون کشیده شدن شما غلامان پاکستان به فکر پیشبرد تجارت اربابانتان هستید

Afizullah Oruzganiمردم آگاه و دانا بهتر از هر گنج است ای کاش که مردم دانا و دلسوز داشتیم اما هیچ چیز دیگر نه چون کشور با مردم آگاه جور می شه نه با منابع زیرزمینی.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 139 نفر