طالبان نکتایی‌پوش افغانستان را تباه می‌کنند

طالبان نکتایی‌پوش افغانستان را تباه می‌کنند

خبرگزاری «تاس» روسیه به تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۵ گزارش داد که هلیکوپتر های نوع MI-17 روسی متعلق به اردوی افغانستان معمولا برای انتقال تروریست‌های مربوط به دولت اسلامی (داعش) به مرزهای ترکمنستان و تاجیکستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این خبرگزاری به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان کار انتقال تروریست‌ها را رهبری می‌کنند. در ضمن به اظهارات ظاهرقدیر اشاره دارد که حنیف اتمر را به حمایت از داعش متهم ساخت و اشرف غنی مجبور شد کمسیونی را برای بررسی این قضیه موظف سازد.

براساس این خبر، به تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ یک هلیکوپتر نوع چینوک امریکا به ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس فرود آمده و سلاح و مهمات به گروه داعش سپرده است.

«تاس» از الکساندر مانیلوف قومندان نیروهای مشترک مرزی جمهوریت های آسیای مرکزی نقل می‌کند که حداقل چهارونیم هزار تروریست داعشی در مرزهای شمالی افغانستان تجمع کرده اند که تهدیدی برای این کشورها به شمار می‌روند.

انتقال تروریست‌ها توسط هلی‌کوپتر‌ به شمال بارها در رسانه‌های افغانستان نیز مطرح شده است و حتی حامد کرزی در سخنرانی‌ای به تاریخ ۱۱ اکتوبر ۲۰۰۹ این نکته را فاش نموده وعده سپرد که درین زمینه تحقیقات جدی صورت خواهد گرفت اما تا امروز مثل هزاران قضیه دیگر ملی به باد فراموشی سپرده شد.

خبرگزاری «اسپوتنیک»‌ در تحلیلی تحت عنوان «داعش در افغانستان جای پا باز می‌کند» به تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ نوشت که پروژه طالبان روبه اختتام است و جایش را به داعش واگذار می‌کند که در صدد ساختن ولایت خراسان خود در منطقه می‌باشد. درین تحلیل گفته می‌شود که امریکا از این تروریست‌ها برای منافع استراتژیکش در منطقه و بخصوص علیه روسیه و چین کار می‌گیرد. از مارتین بیرگر خبرنگار و تحلیلگر مقیم جمهوری چک نقل می‌شود:

«کارشناسان استدلال می‌کنند که پروژه طالبان، که اساسا چیزی نیست جز زاییده افکار واشنگتن، همانند القاعده روزهایش به پایان رسیده و به زیرکشیده خواهد شد. پروژه جدیدی جاگزین طالبان خواهد شد – به اصطلاح دولت اسلامی یا داعش که این یکی نیز مخلوق امریکاست.»

بیرگر می‌گوید ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، در دهه هشتاد میلادی در افغانستان بسر برده با رهبران مجاهدین مناسبات نزدیک داشت و در آنجا تعلیمات نظامی دید. وی در زمان طالبان یک کمپ بزرگ آموزش نظامی را در اسلام‌قلعه هرات متصل به مرز ایران راه‌اندازی کرده بود.

با گذشت هر روز، تشت های رسوایی حمایت امریکا و نوکران افغانش از تروریست‌ها از بام می‌افتند. طالبان نکتایی‌پوش عملا با چیدن توطئه علیه ملت، زیر نام آوردن امنیت، افغانستان را به سوی بدبختی و وحشت سوق می‌دهند. ملت تشنه صلح و امنیت ما به چنگ عناصر ضدملی و پلیدی اسیر است که به خاطر منافع صاحبان خارجی شان افغانستان را روزتاروز در آتش نفاق و جنگ و تروریزم غوطه‌ور می‌سازند.

تجربه ۱۵ سال گذشته هم ثابت می‌سازد که تروریست‌پروری اتمر و استانکزی و شرکای جرم شان هیچگاه توسط دولت ساخت جان‌ کیری مورد بازخواست قرار نخواهد گرفت مگر اینکه مردم ما خود دست به کار شده حق این عناصر منفور را کف دست شان بگذارند. وقتی حضرت عمر زاخیلوال، مشاور اقتصادی اشرف غنی حامی پرپاقرص برپایی مراسم سوگواری برای ملاعمر شد کسی او را مورد مواخذه قرار نداد که امروز انتظار داشته باشیم حامیان داعش چون اتمر و استانکزی به محکمه کشانیده شوند.

اگر دست حامیان داعش را نشکنیم، افغانستان بدتر از سوریه بار دیگر به مخروبه و قتلگاه مردمش بدل خواهد گشت.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 698 نفر