انعکاس رسانه‌ای تجمع حزب همبستگی در تقبیح جنایات طالبان

تا جنایتکاران به میز محاکمه کشانده نشوند صلح به ميان نمى آيد

منبع: آژانس خبری پژواک، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

آژانس خبری پژواک

کابل (پژواک،۱۱اسد۹۴): "حزب همبستگی افغانستان" طی یک گردهمایی، کارکردهای طالبان را تقبیح نموده ميگويد که پروسۀ صلح مانند گذشته به جايی نخواهد رسید.

نخستين دورگفتگوهاى مستقيم صلح ميان حکومت و نمايندگان طالبان، ماه گذشته باميزبانى پاکستان وتحت نظارت امريکا وچين دراسلام آباد دايرشد وقراربودکه دوردوم مذاکرات، درهشتم اسد درچين ويا پاکستان برگزار شود؛ اماپس از نشر گزارشات در مورد مرگ ملامحمد عمر به تعويق افتاد.

براساس گزارشات، ملاعمر رهبر طالبان دوسال قبل، در يک شفاخانه شهر کراچى به شکل مرموز فوت نموده است.

اعضا و طرفداران "حزب همبستگی افغانستان" در گردهمایی که امروز در پارک شهرنوکابل برگزار شد، عملکردهای طالبان را در دو دهه اخیر محکوم کرده ملاعمر و طالبان را وطنفروشان خطاب نمودند.

سیلی غفار سخنگوی این حزب گفت: "ارگ نشینان با طالبان هیچ تفاوتی ندارند، گروه طالبان با فرمان یک فرد مجهول الهویه، خون هزاران بی گناه را ریختاندند و ارگ نشینان با توزیع سلاح به افراد غیر قانونى جان ده ها تن را گرفتند."

وی افزودکه اگر پروژه طالب ختم نشده باشد و ارگ نشینان با طالبان یک دست نباشند، چطور درپايتخت کشور مراسم سوگواری یک فرد مجهول الهویه که مردم را به خاک و خون کشانيده، گرفته می شود.

ديروز شورای عالی صلح دريک نشست، مرگ ملا عمر را بهترین فرصت مذاکره با طالبان خوانده، از حکومت خواست که از این فرصت استفاده کرده و اشتباهى نکند که طالبان، از مذاکره عقب نشینی نمایند.

همچنان دراين نشست از مخالفان مسلح خواسته شد که دست از جنگ کشیده و به پروسه صلح بپیوندند.

سخنگوى حزب همبستگى افغانستان گفت که هدف از به میان آوردن طالبان، یکی از پروژه های امریکا و زیر فشار قرار دادن روسیه و چین بوده که حالا امریکا به اهداف خود نایل شده است.

خانم غفار، از مذاکرات صلح انتقاد کردو گفت: "مردم امید به صلح نداشته باشند، بیرق سفید به سیاه تبدیل شده است؛ تا اینکه تمام جنایتکاران به میز محاکمه کشانده نشوند، صلح تامین نمی شود."

وى علاوه نمود: "تامین صلح به اتحاد سراسری مردم نیاز دارد و تا زمانیکه همه متحد نشوند، صلح در کشور به ميان نمى آيد."

در اين گردهمایی، بیش ازدوصد تن اشتراک داشتند و شعارهای "همسویی با امریکا ادامۀ جنگ است، معامله با طالبان خیانت است، سکوت ماننگ است، نه امریکا نه ناتو قدرت به دست مردم، هموطن برخیز؛ ورنه استعمار گران با طالب، داعش و تنظیم ها وطن و هستی ات را می درند" سر می دادند.

عبید کبیر یکتن از اعضای رهبری حزب همبستگی گفت که پروسه صلح، بجايی نخواهد رسید؛ زیرا همیشه امریکا و متحدانش به منظور تامین صلح همچو پروژه هايی را راه اندازی می کنند تا به اهداف شان برسند.

مریم یکتن ديگر، هدف از گردهمایی را تقبیح جنایات طالبان در دو دهه اخیر خوانده گفت: "پروسه صلح، یک فریب است، امریکا پی برده است که مردم افغانستان تشنه صلح هستند و از همینرو بار دیگر می خواهد مردم افغانستان را فریب بدهد."

وى افزود تا زمانیکه مذاکرات صلح تحت فرمان امریکا ومتحدانش به پیش برده شود، پروسه صلح ناکام خواهد بود.

وى گفت: "طالبان بخاطر اهداف مشخص ایجاد شده بودند و از ملا عمر منحیث یک وسیله استفاده می شد."

مريم خاطر نشان کرد تا زمانیکه همه جنایتکاران محاکمه نشوند، مردم افغانستان متحد نشوند، صلح در کشورنخواهد آمد.



حزب همبستگی برگزاری مراسم سوگواری برای ملا عمر را تقبیح کرد

منبع: رادیو آزادی، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

رادیو آزادی

اعضای حزب همبستگی ملی افغانستان مخالفت شان را با مراسم سوگواری رهبر قبلی طالبان ملا محمد عمر و چگونگی تلاش های صلح اعلام کردند. ده ها تن از اعضای این حزب که روز یکشنبه در کابل گردهم آمده بودند، طالبان را افراد دست نشانده امریکا و پاکستان خواند...گزارش، ويدیو وادیت: تمیم اخگر


ویدیوی «رادیو آزادی» از مظاهره


راهپیمایی بر ضد ملا عمر در کابل

منبع: بی‌بی‌سی فارسی، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

بی‌بی‌سی فارسی

ده‌ها نفر از شهروندان کابل پایتخت افغانستان به سازماندهی حزب همبستگی این کشور راهپیمایی را علیه ملا عمر و آمریکا در کابل راه‌اندازی کردند. در این راهپیمایی معترضان خواستار به دادگاه کشاندن رهبری گروه طالبان و کسانی که حامیان ملا عمر می‌خواندند، شدند.



راهپیمایی بر ضد طالبان و ملا محمد عمر در کابل

منبع: خبرگزاری بخدی، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

خبرگزاری بخدی

ده ها نفر در کابل علیه طالبان و ملا عمر رهبر پیشین این گروه راهپیمایی کردند و خواستار محاکمه رهبران این گروه به جرم کشتار مردم بی گناه شدند.

معترضان که بیشتر شان هواداران حزب همبستگی افغانستان بودند، طالبان و سران این گره را بازیچه دست امریکا و پاکستان خواندند که به گفته معترضان، آنها به فرمان این دو کشور در افغانستان دست به جنایت و کشتار مردم می زنند.

این اعتراض درست یک روز پس از آن برگزار می شود که شماری از اعضای شورای عالی صلح، یک حزب سیاسی و چند تشکل اجتماعی در کابل برای درگذشت ملا عمر، گردهمایی سوگواری برگزار کردند.

در این گردهمایی که شماری از اعضای پیشین گروه طالبان به شمول رییس اداره امر به معرف و نهی از منکر طالبان در زمان حاکمیت این گروه در افغانستان حضور داشتند، مرگ ملا عمر را ضایعه خوانده و به حق او دعا کردند.

شرکت کنندگان این مراسم گفتند که ملا عمر در راه خدا جهاد کرده است و حرکت او بخشی از تاریخ افغانستان خواهد بود.

راهپیمایان امروز اما می گویند که ملا عمر یک جنایتکار بود و باید رهبران دیگر این گروه که در حال حاضر زنده هستند، دادخواهی و محاکمه شوند.

آنها پلاکارد های را که روی آن شعارهای برضد طالبان و ملا عمر نوشته شده بود، حمل می کردند.

در یکی از این پلا کاردها نوشته شده بود: "تنها به خاطر نابودی صلصال و شهمامه، ملا عمر و شرکای جرمی اش، هزار بار باید محاکمه شوند."

انها طالبان را مزدور، جاهل و افراد بی اراده خواندند و تصاویری از حوادث دهه هفتاد که در زمان حاکمیت رژیم طالبان رخ داده بود را نیز با خود حمل می کردند.

معترضان از سیاست های دولت نیز در برابر گروه طالبان انتقاد کردند و از دولت خواستند که گفتگوهای صلح با این گروه را متوقف کند.

انها مذاکرات صلح با طالبان را خیانت به مردم افغانستان خواندند، سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان به خبرنگاران گفت که طالبان عامل دست پاکستان هستند و مذاکره با این گروه نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت.

خانم غفار می گوید، دولت تلاش دارد، اعضای گروهی را که هزاران نفر را بدون جرم کشته اند، به قدرت شریک کند.

در یکی از پلاکارد که معترضان حمل می کردند، نوشته شده بود: "ملا عمر جاهل، مثل تمامی سران طالبان بازیچه امریکا و پاکستان بود، معامله با این وحشیان، خیانت به مردم است."

این راهپیمایی درحالی برگزار می شود که گروه طالبان پس از تایید مرگ ملا عمر به روز پنجشنبه (٠٨ اسد) از هواداران این گروه خواست که در جریان سه روز، برای او مراسم فاتحه و ختم قرآن برگزار کنند، این گروه از قول خانواده ملا عمر گفته، اگر در زمان رهبری ملا عمر حق کسی تلف شده باشد، او را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد.

گروه طالبان به رهبری ملا عمر در چهارده سال گذشته و همچنان در زمان جنگ با گروه های مجاهدین، به کشتار هزاران نفر بیگناه و غیرنظامی متهم شده است.

طالبان در سال ۱۹۹۸ زمانیکه وارد شهر مزار شریف شدند، حدود ۲ هزار نفر که بیشرشان غیرنظامی بودند را کشتند، افراد این گروه پس از آنکه بر بامیان مسلط شدند، در مناطق یکه ولنگ به قتل عام پرداخته، خانه ها و محصولات کشاورزی مردم را آتش زدند.

دیده بان حقوق بشر در آنزمان گزارش داد که تنها در یک مورد در بامیان، بیش از ۲۰۰ نفر غیرنظامی از سوی طالبان کشته شدند.

به گزارش این سازمان، بیش از ۱۵۰۰ هزاره که شامل مرد، زن و کودک بودند هنگامیکه می خواستند به پاکستان و ایران فرار کنند، توسط طالبان در ولایت زابل در منطقه کندی پشت تیر باران شدند.

در چهارده سال گذشته، بر اثر حملات انتحاری، انفجار ماین ها و حملات تخریبی طالباان هزاران غیرنظامی شامل زنان و کودکان در سراسر افغانستان کشته شدند.

در راهپیمایی امروز، معترضان برخی حوادث و کشتار مردم توسط طالبان که در زمان حاکمیت این گروه در افغانستان صورت گرفته بود را نیز بازسازی و به نمایش گذاشتند.

آنها صحنه کشتن زرمینه در چمن حضوری را بازسازی کردند، این حادثه یکی از مشهورترین قتل های است که طالبان در زمان حاکمیت شان در افغانستان در ملاعام انجام دادند.

معترضان همچنان نحوه برخورد طالبان و چندین کشتار این گروه را که در زمان حاکمیت شان انجام دادند را نیز بازسازی و نمایش گذاشتند.



مظاهره کنندگان: رهبران طالبان و حامیان آن باید به دادگاه کشانده شوند

منبع: روزنامه اطلاعات روز، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

روزنامه اطلاعات روز

اطلاعات روز: روز گذشته ده‌ها تن از باشندگان کابل به سازماندهی حزب همبستگی افغانستان علیه ملا عمر، رهبر پیشین گروه طالبان و حامیان این گروه، تظاهرات کردند و خواهان به دادگاه کشاندن رهبران طالبان و حامیان این گروه شدند که عامل کشتار مردم کشور در طول چندین سال می‌باشد.

معترضان با حمل شعارهایی بر ضد ملا عمر، حامیان طالبان، پاکستان و امریکا بر دادگاه کشاندن رهبران این گروه و حامیان آن تأکید کردند.

هم‌چنان آنان ملا عمر را «وطن فروش و مذور بیگانه» خوانده و گفتند که گفت‌و‌گوهای صلح دولت افغانستان با طالبان مانند گذشته با شکست مواجه خواهد شد.

این مظاهره چند روز پس از نشر خبر مرگ ملا عمر صورت گرفته و معترضان طالبان و سران این گروه را بازیچه‌ی دست آمریکا و پاکستان خواندند که به گفته‌ی معترضان، آن‌ها به فرمان این دو کشور در افغانستان دست به جنایت و کشتار مردم می‌زنند.

معترضان هم‌چنان معامله با این گروه را خیانت به مردم افغانستان خواندند.

سیلی غفار، سخن‌گوی حزب همبستگی افغانستان در این تظاهرات گفت که اعضای طالبان به فرمان یک فرد مجهول‌الهویه در سا‌ل‌های گذشته خون هزاران فرد بیگناه را در کشور ریختاندند.

او افزود که طالبان پروژه‌ی امریکا برای زیر فشار قرار دادن روسیه و چین بود و اکنون گروه دولت اسلامی یا داعش جایگزین این پروژه شده است.

این در حالی‌ست که در پیوند به مرگ ملا عمر روز شنبه حزب حرکت انقلاب اسلامی و شورای انسجام علمای افغانستان گردهم‌آیی تشکیل داد و درگذشت او را به خانواده‌اش تسلیت گفتند.

سخن‌گوی حزب همبستگی افغانستان در تظاهرات روز گذشته گفت، در کابل برای یک فرد آدم‌کش و قاتلِ هزاران انسان بی‌گناه ،مراسم سوگواری برگزار شده است.

او با انتقاد از گرفتن این گونه مراسم افزود که ارگ نشینان و طالبان هیچ فرقی ندارند و انتظار مردم کشور برای برقراری صلح را بی‌فایده خواند.

درحالی شرکت کنندگان این مظاهره از صلح ناامید کننده سخن می‌زنند که در این روزها تلاش برای کشاندن طالبان به میز مذاکره شدت گرفته و دور اول رسمی و مستقیم گفت‌وگوهای صلح، ماه گذشته برگزار شد و قرار بود دور دوم آن در جمعه‌ی گذشته برگزار شود؛ اما با نشر خبر مرگ ملا عمر تا مدت زمان نامعلوم به تعویق افتاده است.



اعتراض به مراسم سوگواری برای ملاعمر در کابل

منبع: آر.اف.آی فارسی، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

آر.اف.آی فارسی

درحالی که دیروز، شنبه شورای عالی صلح و حزب انقلاب اسلامی افغانستان برای مرگ ملاعمر، رهبر سابق طالبان مجلس ختمی برگزار کرده بود، حزب همبستگی افغانستان امروز در اعتراض به عزاداری از سوی شورای عالی صلح و برخی نهادهای دیگر، با برپایی تظاهرات شعار "مرگ بر طالبان" سر دادند.

به گزارش رسانه‌های افغانستان تظاهرکنندگان که از اعضای حزب همبستگی افغانستان بودند همچنین شعار "مرگ بر امریکا، مرگ بر پاکستان" می‌دادند.

آنان همچنین نیروهای طالبان را افراد دست نشانده امریکا و پاکستان خوانده و گفتند که این کشور ها از «طالبان برای برآورده ساختن اهداف شان در منطقه استفاده می‌کنند.»

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان نیز گفته که مرگ ملا عمر برای مردم ما «روز عزا و ابراز خشم» نبوده بلکه «روز جشن، سرور و پایکوبی» است.



برگزاری مراسم سوگواری برای ملاعمر تقبیح شد

منبع: خبرگزاری جمهور، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

خبرگزاری جمهور

اعضای حزب همبستگی ملی افغانستان به شدت برگزاری مراسم سوگواری مرگ ملامحمدعمر رهبر قبلی طالبان تقبیح کردند.

اعضای این حزب با گردهمایی در کابل، طالبان را افراد دست نشانده امریکا و پاکستان خوانده و اظهار داشتند که این کشورها طالبان را برای برآورده ساختن اهداف شان در منطقه استفاده می کنند.

سیلی غفار سخنگوی این حزب تاکید نمود که امریکا می خواهد طالبان را زیر نام میانه رو و طالبان مدرن در حکومت کنونی دخیل ساخته اهداف خودش را در منطقه برآروده سازد.

به گفته وی؛ هیچ فرقی میان گروه طالبان و گروه تروریستی داعش وجود ندارد و امریکا به رهبری پاکستان هر دوی این گروه ها را حمایت می کند و اکنون تلاش جریان دارد تا بیرق سفید طالبان به بیرق سیاه داعش مبدل شود.

این گردهمایی بعد از آن برگزار شد که دو روز پس از تایید مرگ ملامحمد عمر، شماری از علما و اعضای شورای عالی صلح در یک نشست در کابل از طالبان خواستند تا به تلاش های صلح ادامه بدهند.

در همین حال؛ مراسم سوگورای نیز برای ملامحمد عمر در کابل برگزار شد.



تظاهرات شهروندان کابل علیه "ملاعمر" و حامیان طالبان

منبع: شفقنا، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

شفقنا

ده‌ها نفر از شهروندان کابل پایتخت افغانستان به سازماندهی حزب همبستگی این کشور راهپیمایی را علیه ملا عمر و آمریکا در کابل راه‌اندازی کردند.

به گزارش شفقنا افغانستان به نقل از بی بی سی،در این راهپیمایی معترضان خواستار به دادگاه کشاندن رهبری گروه طالبان و کسانی که حامیان ملا عمر می‌خواندند، شدند.

شرکت کنندگان در گردهمایی امروز،سران طالبان را نوکران آمریکا و پاکستان خطاب کرده و هرگونه مذاکره با این گروه را مردود دانستند.



تظاهرات در کابل علیه ملا عمر و حامیان طالبان

منبع: خبرگزاری مرکزی، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

خبرگزاری مرکزی

چند روز پس از خبر مرگ ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان، ده‌ها باشنده کابل به سازماندهی حزب همبستگی افغانستان امروز علیه وی و حامیان طالبان تظاهرات کردند.

معترضان با حمل شعارهایی بر ضد ملا عمر، حامیان طالبان، پاکستان و امریکا تأکید کردند که رهبران طالبان و حامیان این گروه باید به دادگاه کشانده شوند.

آنان همچنان ملا عمر را «وطن فروش و مذور بیگانه» خوانده و گفتند که گفت‌و‌گوهای صلح دولت افغانستان با طالبان مانند گذشته با شکست مواجه خواهد شد.

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در این تظاهرات گفت که اعضای طالبان به فرمان یک فرد مجهول‌الهویه در سا‌ل‌های گذشته خون هزاران فرد بیگناه را در کشور ریختاندند.

او افزود که طالبان پروژه امریکا برای زیر فشار قرار دادن روسیه و چین بود و اکنون گروه دولت اسلامی یا داعش جایگزین این پروژه شده است.

این تظاهرات پس از خبر مرگ ملا محمد عمر راه‌اندازی شد. امنیت ملی پیشتر اعلام کرد که ملا عمر حدود دو سال قبل در پاکستان به شکل مرموز مرده است.

اما تحریک اسلامی محاذ فدایی، از شاخه‌های جدا شده طالبان امروز می‌گوید که ملا عمر از سوی اعضای ارشد رهبری طالبان توسط زهر کشته شده است.

در پیوند به مرگ ملا عمر دیروز حزب حرکت انقلاب اسلامی و شورای انسجام علمای افغانستان گردهمایی تشکیل داد و درگذشت او را به خانواده‌اش تسلیت گفتند.

خبر کشته شدن و درگذشت ملا عمر در چند سال اخیر به اشکال مختلف نشر شده بود. او در سال‌های گذشته از نظرها دور بوده اما در مناسبت‌های مختلف پیام‌های از جانب وی در ویب‌سایت طالبان نشر شده است.

طالبان در ماه حمل امسال در اقدام بی‌سابقه زندگینامه وی را منتشر کرد و بعد هم پیامی از جانب ملا عمر به مناسب عید سعید فطر منتشر شد.

در همین حال، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در تظاهرات امروز گفت، در کابل برای یک فرد آدمکش و قاتل هزاران انسان بیگناه مراسم سوگواری برگزار شده است.

او افزود که شماری از ارگ نشینان با طالبان هیچ فرق ندارند و بنابر این، مردم منتظر برقراری صلح و ثبات در کشور نباشند.

به گفته خانم غفار، در حال حاضر بیرق سفید به سیاه تبدیل شده و صلح در کشور زمانی بر قرار می‌شود که تمام مردم باهم بدون در نظرداشت مسایل قومی زبانی متحد شوند.

مریم یکی از دیگر معترضان روند صلح را برنامه برای فریب مردم خواند و گفت، از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی علیه ما منحیث وسیله استفاده می‌شود.

اولین دور مذاکرات دولت افغانستان با طالبان ماه گذشته در پاکستان با حضور ناظران امریکا و چین برگزار شد.

قرار بود دور دوم این مذاکرات به روز جمعه هفته گذشته بازهم در پاکستان برگزار شود، اما پس از نشر خبر مرگ ملا عمر به تعویق افتاد.



مرگ ملاعمر، روز جشن و سرور است نه عزاداری

منبع: خبرگزاری صدای افغان (آوا)، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

خبرگزاری صدای افغان (آوا)

حزب همبستگی افغانستان در اعتراض به عزادای برای ملاعمر از سوی شورای عالی صلح و برخی نهادهای دیگر، با سردادن شعارهای " مرگ بر طالبان، مرگ بر پاکستان، مرگ بر امریکا" دست به مظاهره زدند.

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، اظهار داشت که مرگ ملا عمر برای مردم ما روز عزا و ابراز خشم نبوده بلکه روز جشن، سرور و پایکوبی است.

او افزود: در مرگ ملا عمر، فقط افرادی مانند وحید مژده، روستاره تره کی، اسحق نگارگر، نبی مصداق، کرزی و دیگران شاید عزادار باشند، نه مردم که انتحار، انفجار، اختطاف و انواع وحشیگری های طالبان هستی شان را زجرناک و شکنجه بار ساخته است.

این در حالی است که روز قبل شورای عالی صلح و حزب انقلاب اسلامی افغانستان از ملا عمر، به عنوان "عالم" و "رهبر جهادی" یاد کرده و برای وی فاتحه گیری کرده بودند.

سیلی غفار، با بیان اینکه ملا عمر بازیچه دست امریکا و پاکستان بود افزود: ملا عمر یک بازیچه بی اراده در دست دستگاه شیطانی آی اس آی بود که سال ها او را در خانه های امن در کویته و کراچی در چنگ خود اسیر نگهداشتند، ولی در رسانه ها تحت نام "امیرالمومنین" با امضای او اعلامیه صادر کرده و وحشت آفریدند.

به گفته او، طالبان محصول سیاست های استعماری امریکا می باشند که کاخ سفید هرچند در ظاهر با آنان درگیر جنگ بود، اما برای اشغال افغانستان و جابجایی پایگاه های نظامی اش در کشور ما بیشترین سود را از آنان برد.

او افزود: اگر ده ها ملاعمر به زباله دان تاریخ سپرده شوند، تا وقتی که دستان پرخون و خیانت خالق و حامی شان (امریکا و پاکستان) از وطن ما کوتاه نشود، این مرگ ها هیچ سودی به حال ملت ما نخواهد داشت.

غفار، خاطر نشان ساخت که زندگی برده وار و مرگ زبونانه ملا عمر درسی عبرت برای تمام جنایتکاران و چاکران بیگانه است، چون تا وقتی برای باداران خود مورد استفاده دارند، با تحقیر از آنان سود می برند، و زمانیکه تاریخ مصرف شان به پایان رسید با تحقیر و ذلت آنان را دور می اندازند.

سخنگوی این حزب، هم چنان یاد آوری نمود که حکومت در حالی از شروع مذاکرات صلح با طالبان سخن میگوید که پروژه طالبان به پایان عمرش نزدیک می شود و ارازل طالبی بیرق سفید را به سیاه تبدیل می کنند، تا تحت نام "داعش" دور دیگری از ستمگری هایشان را آغاز کنند.

او افزود: پروسه صلح هرگز پیامد مثبت و امید بخش برای ملت ما ندارد، چون امریکا و پاکستان هنوز هم برنامه بی ثبات سازی منطقه را با جدیت دنبال کرده و به هیچ وجه مشتاق صلح نمی باشد.

به باور او، صلح واقعی زمانی در کشور می تواند حاکم شود که ریشه تمام میهن فروشان طالبی، گلبدینی، تنظیمی و داعشی از افغانستان کنده شود.

حزب همبستگی افغانستان به این باور است که امریکا و نوکرانش با معاملات پس پرده با طالبان زیر نام صلح از تشنگی مردم برای امنیت و ختم جنگ سوء استفاده نموده، در خفا برای فروبردن عمیق تر افغانستان به گرداب بد امنی و بی ثباتی برنامه می ریزند.

به باور اعضای این حزب، ملا عمر و دیگر خائنان طالب را اگر کرزی، غنی، عبدالله و دیگر پوشالیان ارگ نشین هزار بار بنام های "اپوزیسیون مسلح" و "برادران ناراضی" ناز دهند، مردم افغانستان تنها به خاطر ویرانی مجسمه های بودای بامیان هم که شده آنان را نخواهند بخشید.

آنان خاطر نشان ساختند که گذشته از ملا عمر تک تک رهبران طالبان، چون ملا اختر منصور، عبدالقیوم ذاکر، منصور داد الله، ملا عبدالمنان، سراج الدین حقانی وغیره به خاطر قتل عام یکاولنگ، مزار شریف، زمین سوخته شمالی و ددمنشی آنان در برابر زنان، هزار بار منحیث جنایتکاران جنگی و خائنان ملی محکوم به اشد مجازات اند.

قابل یادآوری است که اعضای حزب همبستگی افغانستان، در پایان مظاهره شان جنایات طالبان را در قالب تئاتر به نمایش گذاشتند.



حزب همبستگی: در عزای قاتل مردم نشستن محکوم است!

منبع: صلصال نیوز، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

صلصال نیوز

حزب همبستگی ملی افغانستان امروز با برگزاری گردهمایی ضمن ابراز نگرانی اش از روند جاری مذاکرات صلح با طالبان، عملکرد کسانی را که پس از مرگ ملاعمر رهبر طالبان برای وی مراسم فاتحه و عزاداری گرفتند، محکوم نمود.

ده ها تن از اعضای این حزب که روز یکشنبه در کابل گردهم آمده بودند، طالبان را افراد دست نشانده امریکا و پاکستان خوانده گفتند که این کشورها طالبان را برای برآورده ساختن اهداف شان در منطقه استفاده می کنند.

همچنان تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی مخالفت شان را با گفتگو و معامله با طالبان اعلان نموده و گفتند که هر گونه معامله با قاتلان خون مردم خیانت مردم اغانستان است.

این مظاهره کنندگان می گویند که ملا عمر یک جنایتکار بود و باید رهبران دیگر این گروه که در حال حاضر زنده هستند، دادخواهی و محاکمه شوند.

آنها پلاکارد های را که روی آن شعارهای برضد طالبان و ملا عمر نوشته شده بود، حمل می کردند.

در یکی از این پلا کاردها نوشته شده بود: “تنها به خاطر نابودی صلصال و شهمامه، ملا عمر و شرکای جرمی اش، هزار بار باید محاکمه شوند.”

انها طالبان را مزدور، جاهل و افراد بی اراده خواندند و تصاویری از حوادث دهه هفتاد که در زمان حاکمیت رژیم طالبان رخ داده بود را نیز با خود حمل می کردند.معترضان صحنه کشتن زرمینه در چمن حضوری را بازسازی کردند، این حادثه یکی از مشهورترین قتل های است که طالبان در زمان حاکمیت شان در افغانستان در ملاعام انجام دادند

معترضان از سیاست های دولت نیز در برابر گروه طالبان انتقاد کردند و از دولت خواستند که گفتگوهای صلح با این گروه را متوقف کند.

سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی در حاشیه این تظاهرات پروسه صلح و وابستگی آنرا به پاکستان، خیانت خوانده گفت که مردم باید برای بدست آوردن حقوق شان به پا خیزند.

وی بیان کرد:”ما جمع شدیم تا جنایات چندین دهه آدم خور های طالبی را تقبیح کنیم و در عین زمان سه روز عزاداری که اینها اعلام کرده و بازی های نیرنگی به نام پروسه صلح را که به راه انداخته اند را تقبیح می کنیم و اصلاً می گویم که این امیدوار کننده و امید بخش برای مردم افغانستان نیست.”

خانم غفار حکومت فعلی را یک حکومت فاسد نامیده و افزود که امریکا می خواهد طالبان را زیر نام میانه رو و طالبان مدرن در حکومت کنونی دخیل ساخته اهداف خودش را در منطقه برآروده سازد.

به گفته وی، هیچ فرقی میان طالب و گروه دولت اسلامی یا داعش وجود ندارد و امریکا به رهبری پاکستان هر دوی این گروه ها را حمایت می کند و اکنون تلاش جریان دارد تا بیرق سفید طالبان به بیرق سیاه دولت اسلامی مبدل شود.

اینگردهمایی در حالی برگزار شد که یک روز قبل شماری از علما و اعضای شورای عالی صلح مراسم عزداری و فاتحه خوانی بخاطر مرگ ملامحمد عمر رهبر طالبان برگزار کرده بودند.



تظاهرات ضد طالبان در کابل

منبع: جام جم، ۱۱ اسد ۱۳۹۴

جام جم

ده‌ها نفر با تظاهرات علیه طالبان و ملا عمر، رهبر پیشین این گروه در کابل خواستار محاکمه رهبران این گروه به جرم کشتار مردم بی‌گناه شدند.

معترضان که بیشترشان هواداران حزب همبستگی افغانستان بودند، طالبان و سران این گروه را بازیچه دست آمریکا و پاکستان خواندند که به فرمان این دو کشور در افغانستان دست به جنایت و کشتار مردم می‌زنند. این اعتراض درست یک روز پس از آن برگزار شد که شماری از اعضای شورای عالی صلح، یک حزب سیاسی و چند تشکل اجتماعی در کابل برای مرگ ملا عمر مراسم سوگواری برگزار کردند. در این مراسم که شماری از اعضای پیشین گروه طالبان از جمله رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان در زمان حاکمیت این گروه در افغانستان حضور داشتند، مرگ ملا عمر را ضایعه خوانده و برای وی دعا کردند.

راهپیمایان با حمل پلاکارد‌هایی که روی آن شعارهایی بر ضد طالبان و ملا عمر نوشته شده بود، ملا عمر را جنایتکار خوانده و اعلام کردند که باید رهبران دیگر این گروه که زنده هستند، دادگاهی و محاکمه شوند. بر روی یکی از این پلا کاردها نوشته شده بود: «فقط برای نابودی صلصال و شهمامه، ملا عمر و شرکای جرمی‌اش، هزار بار باید محاکمه شوند». آنها طالبان را مزدور، جاهل و افراد بی اراده خواندند و تصاویری از حوادث دهه 70 را حمل می‌کردند که در زمان حاکمیت رژیم طالبان رخ داده بود.

معترضان صحنه کشتن «زرمینه» را بازسازی کردند؛ این حادثه یکی از مشهورترین قتل‌هایی است که طالبان در زمان حاکمیت شان در افغانستان در ملأعام انجام دادند. معترضان از سیاست‌های دولت نیز در برابر گروه طالبان انتقاد کردند و از دولت خواستند که گفت‌وگوهای صلح با این گروه را متوقف کند. آنها مذاکرات صلح با طالبان را خیانت به مردم افغانستان خواندند.



مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 341 نفر